Hirdetés

Keresés
  • kwzatz

    őstag

    "egyszerű példa...nem egy ütést bírsz ki halál nélkül, hanem hármat...csak mondtam vmit" Van egy sejtésem, hogy még nem próbáltál ki egy játékot sem a készítőktől.

    Újságírók is erőlködnek rendszeresen ezzel az easy mód dologgal, néhány odáig mentek, hogy mozgássérültekre hivatkoznak (persze aztán ciki volt, mikor a válasz az volt mozgássérült emberektől, hogy tanuljanak meg játszani, miközben töltötték fel a videókat arról, hogyan verik az xy bossokat :D ).

    " miért rontaná el más játékát az, ha egyesek gyengébb fokozaton játszanának ugyanazzal a játékkal"
    Itt is van egy félreértés, nem "ugyanazzal" a játékkal játszanának. Ezeknél a játékoknál az atmoszféra és a játékmenet a lényeg. Az atmoszférához jelentősen hozzájárul az, hogy kiszámíthatatlan, ami rád vár és nehéz is. Fontos eleme az egész élménynek, hogy jön egy új leküzdhetetlennek tűnő akadály, amin felül kell kerekedni. Ahogy írja Solaire, van befolyásod egy bizonyos skálán arra, hogy kicsivel könnyebbé, vagy éppen még nehezebbé tedd magadnak a játékot, és kreatívabb is ez az út, mint ha szimplán nehézségi fokozat lenne benne.
    Ez az egész kb. teljesen elveszne, ha könnyű lenne legyőzni az ellenfeleket és halál nélkül gyalogolnál végig. Ha valakinek ez nem tetszik, akkor ezek nem neki készülnek.

    [ Szerkesztve ]

  • kwzatz

    őstag

    A válasz az, hogy nekem nem lenne rosszabb, viszont közben neked sem lenne jobb. :)
    Amúgy azért sem vágom az easy mode kérdést, mert vannak checkpointok (bonfire), végtelen élet, végtelen fejlődési lehetőség, amivel tápolod a karaktert, +a bossok ellen segítők. Ha valahol elakad az ember, több módon is tudja befolyásolni a nehézséget magának. Most ha ezek mellé még könnyítenének is az ellenfeleken, mi lenne a játékból, aminek az egyik leglényegesebb eleme, hogy gyakorlással, odafigyeléssel, a hibák elkerülésével lépj túl az előtted lévő akadályon? Ha a leglényegesebb elemmel, az esszenciájával van valakinek problémája, akkor minek akar vele játszani? Én csak ezt nem értem.

    [ Szerkesztve ]

  • kwzatz

    őstag

    Persze. A legtöbb játék megtanítja a játékosokat arra, hogy folyamatosan csak támadjanak vadul, úgysem tudnak meghalni, és ezt nehéz levetkőzni. Nem kell odafigyelni arra, mit beszélnek az NPC-k, nem kell megfigyelni az ellenfelek mozgását, timingjait... Aztán itt meg muszáj. :D Mechanikailag nem nehéz játékok, inkább az teheti problémássá, hogy ott kell lenni hozzá fejben, oda kell figyelni, az emberek többség meg türelmetlen ehhez.

    [ Szerkesztve ]

  • kwzatz

    őstag

    Én ezt értem, csak a világ és a hangulat egy jelentős eleméről mondasz le ezzel. Az, hogy nem tudod mire számíthatsz, az a kis apró feszültség folyamatosan, ami emiatt az emberben végig ott van a játék alatt, nagyon sokat tesz hozzá. De ha előre tudod, hogy nem igazán fogsz nehézségekkel szembenézni, ez elveszik. A Sekiróval még nem játszottam, arról sajnos nem tudok nyilatkozni (és a Dark Souls 3-at sem, pedig már jóideje megvan, lassan itt az ideje...), a DS1-2-ből indulok ki.
    Érdekes, színes és sokelemű a történet, de erősen el van dugva benne, ami találgatásokra is ad lehetőséget, de összességében nem egy tipikus sztorivezérelt játék. A sztorielemek is inkább az atmoszférához járulnak hozzá.

    Az idő meg... Igen, ez a legnagyobb probléma általában. De úgy vagyok vele, hogy ha valami napi 1-2 órával hónapokig leköt az élvezetes, tartalmas játékmenettel és folyamatosan új kihívásokkal, akkor azzal kiegyezem.

  • kwzatz

    őstag

    Igen, ez a legneccesebb rész, de ezen a problémán sajnos az easy mode sem segítene. Az októl/egyéntől függően inkább az új munka, az időmenedzsment könyv vagy egy olyan barátnő/feleség lehet a megoldás, aki nem igényel 0-24-es felügyeletet. :D

  • kwzatz

    őstag

    A Sekirónál az újságírók voltak szánalmasak... Büszkén írni egy teljes cikket arról, hogy mennyire állat, hogy csalással játszottad végig. :D

    Amúgy a DS1-ben szerintem sokan véreznek el ott, hogy nem tudják, hogyan fejlesszék a karakterüket, a fegyvereiket, mi mire hat stb. Szerintem jó ötlet elsőre megcélozni a 40/40 vitality, endurance, dexterity, strength statokat egy Longsword +15-tel, Grass Crest Shielddel. Már többet segít szerintem, mintha egyből cheattel kezdene az ember, de ugyanúgy össze-vissza fejlesztene.

  • kwzatz

    őstag

    "Amit írtál, azt nagyon nem az elején lehet elérni, a képességek feljebb tolása viszont pont akkor segít, amikor minden ismeretlen és nehéz."
    Ezt a vége felé éred el, ezért írtam azt a szót, hogy "megcélozni", vagyis ilyen irányba fejleszteni. Másra nem is igazán kell pont. Ha valaki szépen egyenletesen így fejleszt, akkor nem nagyon lesz a végigjátszás során olyan, hogy a karaktere miatt ütközik nehézségekbe. Persze lehet ezerféleképpen, csak szerintem ez egy jó tipp kezdéshez egy új játékosnak, anélkül, hogy bármit spoilereznél.

    Szerintem amire a játék lehetőséget ad, azt használhatod. Vannak könnyebb, nehezebb utak, nincs jobb vagy rosszabb. A cheat viszont már ezen kívül helyezkedik el és szvsz értelmetlenné teszi az egészet.

    A cikkíró meg: Továbbra sem látom, miért ír valaki cikket arról, hogy csalnia kellett az utolsó bossnál, mert nem tudta megcsinálni. Mi ezzel a mondanivalója? Ha van előtted egy akadály, amivel egy ideje nem tudsz megbírkózni, akkor csalj nyugodtan? Ez lenne a konklúzió?

    "Amíg offline játékról van szó, addig mindenki úgy játszik, ahogy akar."
    Persze, mindenki magának dönti el. Ha valaki azt élvezi, hogy csal, lelke rajta, nekem megölné az élményt.

  • kwzatz

    őstag

    "Szerintem az nem nagy segítség, hogy a játék végére mi legyen meg, ha semmit sem tudsz róla."
    Nem is nagy segítséget akarok adni. Ez egy általános irány olyan valakinek, aki nem akar guide-okat olvasni és amivel nem fog fölöslegesen pontokat elszórni. Fegyvert is írtam Longsword +15-öt, Drake Sword meg akkor lesz a játékosok 95%-ának, ha olvasnak róla. Akkor meg már mást is el fog tudni olvasni, tud majd róla tájékozódni. Ezt nem mindenki akarja, így nagy esély van rá, hogy sok dolog mehet félre. Az, hogy mire pakolja a pontokat egy olyan része a játéknak, amit nehéz korrigálni és az elejétől jelen van. Amit írtam az nem az egyetlen út, meg nem az instant győzelem, csak valami, ami az elejétől a végéig segíthet egy kicsit.

    Glitch, exploit:
    1. Új játékosokat az a veszély, hogy ezek miatt könnyű legyen a játék, nem fenyegeti. Guide-okból, videókból tájékozódnak róla, de akkor meg már amúgyis olvasgatnak a játékról.
    2. Megint eldöntheted, hogy ki akarod ezt használni vagy nem. Elég egyértelmű, hogy a készítő mit tervezett, ezért könnyű őket glitchként és exploitként azonosítani. Kicsit szürkébb terület ez amúgy, mint egyértelmű cheateket használni.

    "Ez a játék lényege, hogy téged szórakoztasson."
    Így van, ha csalnék, nem szórakoztatna. Ahogy írtam: Ha más csal, lelke rajta. (szinte biztos vagyok benne egyébként, hogy a legtöbb ember, aki csal, megunja a játékot, tekintve hogy a kihívást offolja, és gyakorlatilag az élmény is elveszik, ami mondjuk egy-egy boss legyőzésével járna)
    Ez a zen bullsh*t önigazolás, hogy mennyire egyensúlyban van ezzel a döntésével az adott illető lelke - ami az említett cikkben is van - viszont fölösleges. Főleg ha abból él valaki, hogy játékokat tesztel és ír róluk.

  • kwzatz

    őstag

    "A tesztet amúgy nem ugyanaz írta, mint a véleménycikket a csalásokról. Ezzel nincs semmi gond, nyugodtan lehet véleménye erről annak, aki újságíró, miért ne lehetne?"
    Tesztet? Jobbat mondok: Combat guide-ot írt 2 másik cikkíróval közösen a Sekiróról. :D Ironikus.

  • kwzatz

    őstag

    Szimplán csak vicces, hogy valaki ír egy guide-ot arról, hogyan vedd az akadályokat a játékban, ilyen mondatokkal, hogy "We assure you: You can do this.", aztán ír egy cikket arról, hogyan győzte le csalással az utolsó boss-t, és hogy ez mégis mennyire rendben van. Ilyen egyszerű. Ironikus, vicces. :D

  • kwzatz

    őstag

    A PCGamer egyik újságírója, ez a két cikk:
    Tippek
    Cheat

    Hozzáteszem, nem olvastam el teljesen a cikkeket, mert nem szerettem volna spoilereket magamnak, csak emlékszem, hogy volt ezzel kapcsolatban felhördülés.

    [ Szerkesztve ]

  • kwzatz

    őstag

    De te miről beszélsz? Írtam már vagy százszor, hogy nem érdekel, ha más csal egy single player játékban, úgy cseszi el magának, ahogy akarja. Nekem megölné a játékot, mert onnantól súlytalannak és unalmasnak érezném. Ezen sem fog változtatni semmi. Egy újságírótól meg szánalmas egy ilyen cikk, főleg ha két héttel előtte tippeket adott a szóban forgó játékhoz. Ha te ezt nem érzed így, akkor nem érzed így. De fárasztó már.