Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz big-J #101 üzenetére

    "Az a helyzet, az akkutechnológia fejlődik(kb 5-10% évente) és fog is fejlődni, de a benzintechnológia már rég nem, persze ez részben a szigorodó előírások miatt is van.": ekkora marhaságot csak azok mondanak, akik komoly energiát fektetnek abba, hogy semmit ne tudjanak az autóiparról.

    lehet, hogy egy benzinesben több a mozgó alkatrész, de kevesebb a teljesítményelektronika. meg egy benzinest legalább triviális leállítani/kikapcsolni. hogy biztosítod pl. a tűzoltók munkáját egy 83kwh-s akkupakkos teslánál?

    úgyhogy az állításod egyik fele, miszerint vannak a benzinessel olyan problémák, amik a villanyosban nincsenek, igaz. de ezeket már megoldották. a másik, amit sugalmazol, hogy helyette nincs más villanyspecifikus probléma, az nem igaz, mert van bőven.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz big-J #103 üzenetére

    én nem állítottam, hogy a fejlődés jele a kisebb fogyasztás. viszont aki mellett csak úgy elrohant a benzines motorok turbósodása (hogy csak a legnyilvánvalóbb példát hozzam), annak tényleg nem kellene ilyen témákban nyilatkoznia, mert jól láthatóan tájékozatlan.

    "Nem kell felvágni a pakkot a tűzoltóknak, ugyanúgy ahogy a benzintankot sem.": ahhoz, hogy agyonvágjon a 200-300 voltos akkupakk, nem kell felbontani. azért van drót a villanyautóban.

    "Szép nagy szorzó van a benzines autók kigyulladása és az elektromosoké között, előfordulás/összes darabszámra levetítve.": ja, elektromos autó szaladgál pár darab, belsőégésűből meg milliószám adnak el. és benzinesekből is a szupersportkocsik szoktak csak gyulladni, a többi elég ritka.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #82729984

    törölt tag

    válasz big-J #103 üzenetére

    "Mi miatt fogyasztanak kevesebbet mint ezelőtt? Kisesebbek, könnyebbek, és start-stop van bennük"

    Hát nem tudom, manapság egy másfél tonnás autó is kevesebbet fogyaszt mint egy 600 kilós trabant vagy egy lada 20 évvel ezelőtt (azoknál teljesen normális volt 10-12 literes fogyasztás 100-on töredék menetdinamikával).
    Szóval se nem kisebb, se nem könnyebb de még csak start-stop sem kell hozzá. Elég sokat fejlődtek a belső égésü motorok, ajánlom egyszer menj el egy kiállításra (pl. a mercédesznek van egy egész jó stuttgartban) ott végig lehet követni a fejlődést.

    De a kérdés úgy sem ez, hanem hogy mennyi az adó :) Mert ha nem lenne adó akkor 1 liter benzin 100 ft-ba kerülne. És ha majd elektromos autók lesznek többségben akkor majd nem 20 ft lesz egy kw áram, hanem 200 és ha otthon konnektorból töltöd akkor jövedéki adó csalást követsz el :)

Új hozzászólás Aktív témák