Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #82729984

    törölt tag

    válasz lcee79 #6 üzenetére

    "Meg van pár találmány ami be sem került a köztudatban mert már csírájában el lett fojtva.."

    Többsége nem el lett fojtva, hanem egyszerüen nem megvalósítható volt (vagy legalábbis anyagi csőd).
    Például a mai napig nem megoldott hogy ne kelljen 400 kiló akkumlátor ahhoz hogy a kocsi fele annyit tudjon mennyi mint egy diesel 50 kiló üzemanyagból.
    Mint ahogy az sem hogy mi lesz az autónként 400 kilónyi akkumlátor semlegesítésével amikor tönkremennek (és ez bizony elég komoly probléma, mert csak magyarországon lenne kb. másfél millió x 400 kilónyi akkumlátor). Meg is érdekes kérdés hogy honnan lesz áram, ha manapság az a divat hogy zárjuk be az atomerőmüveket, helyette majd a környezetvédő szénerőmü termeli az áramot...

    És pl. a jó akksi apple-nek is elemi érdeke lenne, mert akkor a tabletjét meg az iphone-ját sem kéne naponta tölteni és el lehetne adni hozzá egy rakás service-t ami 7x24-ben menne a telefonon. De neki sincs ilyen akksija, lévén ez nem pénzkérdés, hanem áttörésé.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz #92253184 #28 üzenetére

    "Mindenki el van bűvölve a jobb, erősebb akumlátorral.
    Ez az amire nincs szükség.
    Egy jelenlegi méretű és kapacitásu akumlátor bőségesen elég az autóba."

    Bocs, ez nettó hülyeség. +400 kg. akkumlátor óriási pénzkidobás, a súly miatti extra fogyasztásról meg irányithatóságról alkatrészek extra terheléséről már nem is beszélve.
    A jelenlegi kapacitásról meg, hát bocs de ha totálisan amatőr vagy a témában akkor inkább ne szólalj meg.

    Nyilván mindenkit bőségesen kielégít hogy 400 kilónyi akksival lehet menni 400 km-ert, feltéve ha nem kapcsolód fel a klímát, a reflektort, a hifit és tsait, télen a fütést. Mert akkor egyből feleződik a hatótáv... Ami az évek múlásával csak rosszabb lesz ahogy romlik a teljesítményt.

    Egyszerüen a mai akkumlátortechnológia egy kalap kaki. Engem speciel nem elégít ki hogy pl. egy okostelefon mindössze néhány órát tud müködni akksiról ha tényleg okostelefonként használod...
    Mert az akkumlátor technológia problémája nem csak az elektromos autókat érinti, hanem minden it terméket, ezért nem lehet okosórát, szemüveget stb gyártani mert az egész meg van lőve ha folyamatos használat mellett néhány óra után le kell venni és töltőre dugni.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz emvy #45 üzenetére

    "Rendellenes? Az nem rendellenes, hogy most meg rengeteg csovet, hutot, hengerfejet, fogaskereket cipelsz magaddal?"

    Dehogynem de ez ne legyen már érv a 400 kg akku mellett.

    "A BMW M5 es a Tesla Model S P85D kozott 100 kg a sulykulonbseg"

    Azért gratulálok hogy sikerült egy két és fél tonnás 600 lóerős autót megtalálnod a súlyok összehasonlításához...

    Szóval mielőtt tovább mennénk a parttalan vitában, érdemes lenne tisztázni hogy akkor most a 30+ milliós luxusautókról beszélünk-e (ami egy rétegtermék) avagy az elektromos autó mint népautó kategóriáról vitázunk.

    Arról sem elfelejtkezve hogy egy dolog nyereséges autót gyártani, meg egy másik dolog egy veszteséges ráfizetéses techdemo autót legyártani, amennyire én tudom szinte az összes elektromos autó ráfizetéses a gyárnak, máshonnan pótolják ki a veszteséget.

    Nyugodtan ki lehet jelenteni (még ha hiperventillálsz is ez miatt mert neked a 400 kg akku 400 km-es hatótávval normális) hogy a mai akkumlátor technológia nem alkalmas a szénhidrogén származékkal menő autók kiváltására. Remélhetőleg jön egy áttörés és akkor végre mindenki járhat elektromos autókkal, de addig nagy csodát nem lehet várni.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz #92253184 #83 üzenetére

    Városban nem kell, de ha nem csak városban közlekedsz akkor mindjárt két autó kell.

    Konkrét példát tudok mondani, egy ismerösöm eladta az autóját és vett egy használt nissan leafet (full elektromos) mert majd ő ingyen tölti mittom én milyen kutaknál (ez igy is lett) és nehogy már meg különben is milyen jó az elektromos autó. A kocsi egy feltöltéssel 110 km-ert tud (némi jóindulattal, nem hütesz/fütesz túlzottan).

    És most pedig néhány hónappal később vett mellé egy benzinest. Merthogy városban tényleg f@sza csak épp hébe-hóba (értsd: havonta 1-2x) bizony mennie kell neki napi 200-250 km-ert is vidékre és akkor az elektromos autó kaputt. És kb. az 5. alkalom után már neki volt égő kölcsönkérni más családtag autóját ezekre az utakra...

    És ezzel mindent el is mondtam. Márpedig két autót fenntartani csak ez miatt igen csak nagy luxus a világ sok részén köztük magyarországon is.

    Félréértés ne essen, szerintem mindenki egyetért abban hogy a jövő az elektromos autóé. De ma még az akkumlátorok hiányossága miatt nem tart ott a technika hogy népautó legyen belőle és kiválthassa a klasszikus autót. Talán 30-40 év múlva, ha jön egy jó kis áttörés az akksikban (esetleg tényleg elfogy az olaj) akkor igy lesz.

    De ma még csak a gazdagok meg a hülyék játékszere nem az átlagemberé.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz bambano #94 üzenetére

    Ez nézőpont kérdése, de mivel idővel szerintem kitiltják a pöfögö jármüveket a városokból igy ez a kérdés is el lesz döntve.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz big-J #103 üzenetére

    "Mi miatt fogyasztanak kevesebbet mint ezelőtt? Kisesebbek, könnyebbek, és start-stop van bennük"

    Hát nem tudom, manapság egy másfél tonnás autó is kevesebbet fogyaszt mint egy 600 kilós trabant vagy egy lada 20 évvel ezelőtt (azoknál teljesen normális volt 10-12 literes fogyasztás 100-on töredék menetdinamikával).
    Szóval se nem kisebb, se nem könnyebb de még csak start-stop sem kell hozzá. Elég sokat fejlődtek a belső égésü motorok, ajánlom egyszer menj el egy kiállításra (pl. a mercédesznek van egy egész jó stuttgartban) ott végig lehet követni a fejlődést.

    De a kérdés úgy sem ez, hanem hogy mennyi az adó :) Mert ha nem lenne adó akkor 1 liter benzin 100 ft-ba kerülne. És ha majd elektromos autók lesznek többségben akkor majd nem 20 ft lesz egy kw áram, hanem 200 és ha otthon konnektorból töltöd akkor jövedéki adó csalást követsz el :)

Új hozzászólás Aktív témák