Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    válasz Shadowbull #154 üzenetére

    Funkciókban például. A Tesla a mai napig nem tud Európában táblafelismerésre alapozott adaptív tempomatot autópályán. A sebességet térképadatok alapján próbálja beállítani, ami vagy jó vagy nem.
    Tudna, de nem akar. Ez egy döntés, amivel lehet egyetérteni, vagy lehet nem, nekem sem tetszik. Mo-n látja a táblákat az úton, szépen be is rajzolja, de nem használja fel. Egyes európai országokban nem is rajzolja a táblákat, megint más európai országokban pedig fel is használja a tempomathoz.

    Nem képes mentősávot tartani dugóban ott ahol kellene.
    Ezt valóban nem tudja.

    Rengeteg fantomfékezést produkál, de olyan szinten hogy néhány Tesla tulaj inkább nem is használja az Autopilotot.
    Legenda. Nem produkál rengeteg fantom fékezést. Most voltam vele két hosszú úton egész Európán át. 5500km Spanyolországba és vissza, valamint 1600km Horvátországba és vissza. Az egész úton egyetlen fantomfékezést (kisebb lassítást) produkált úgy, hogy annak nem volt semmilyen látszólagos oka. Meg is lepődtem. Nem azon, hogy csak egy ilyen volt, hanem hogy egyáltalán volt ilyen, ugyanis az elmúlt fél évben (kb 25ekm) ez volt az egyetlen ilyen esemény. A 80ekm alatt (másfél éves az autó) kb 5-10x csinált ilyet, azt is főleg az első hónapokban. Akkoriban még erősebb is volt ez a lassítás. Amióta a radar beavatkozási küszöbje a Visionnel szemben le lett csökkentve, megszűnt (az eset miatt csak szinte) a fantomfékezés probléma. Ha nem lesz radar, nem lesz fantom sem, mert tök máshogy viselkedik.

    Az viszont tény, hogy sokan nem használják az Autopilotot, és valamilyen magyarázatot kérsz tőlük, pl azt mondják, hogy "fantom fékezés miatt". De ez nem azért van, mert ez valami általános jelenség, hanem mert az itt írogatókkal egyetemben belső zsigeri ellenállás van az önvezetés bármilyen megvalósulásával szemben. Legyen az Tesla, BMW, Merci, bármi, mindig kitalálnak valami okot, hogy miért nem bíznak benne. Ahogyan sokan még ha a feleség mellett ülnek, akkor is ideggörcsöt kapnak.

    És a Vision Only sajátosságok még csak most jönnek, most kezdte el a Tesla deaktiválni a radarokat. Első dühös reklamációk már itt is vannak a száraz időben aktívált ablaktörlők meg a rosszkor aktívált távolsági fényszórók miatt.
    Az egésznek semmi köze az autopilothoz. A Tesla ablaktörlője időnként hajlamos száraz időben is törölni, ha sok a bogár, kicsit buta az automata. De ez is kb. fél évente 1-2 alkalommal jön elő. Visionnal és anélkül is. Ahogy a távolsági is elég béna, időnként túl agresszívan kapcsolja, pályán minden kamionost elvakít, és a személyautókra is időnként lassan reagál, ahol nincs rendes elválasztás. Ez gyakrabban fordul elő, mint a törlő. A (dühös? dühöt nem láttam) reakciók leginkább azért vannak, mert sokak első mozdulata egy autóban (megint márkától függetlenül), hogy kikapcsolják az automata rendszereket (így a lámpát és a törlőt is). De a Vision ezeket alapértelmezés szerint visszaaktiválja, és sokan csak ekkor találkoznak a problémával.

    Tesla viszont sosem követ el olyat, hogy lekanyarodó sávban haladó autóra fékezzen, mert a radarjelet egy veszélyküszöb alatt mindig párosítja az kamerás rendszer adataival. Az pedig pontosan tudja, hogy az autó másik sávban van.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák