- DIGI internet
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Milyen routert?
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
forumpista
tag
Nem kell havonta fizetned, ezt a fejlesztő dönti el (lehet akár évenként megújuló előfizetés is).
Egy bármilyen alkalmazás árába beletartozik a karbantartása is
Természetesen, én is tegnap voltam a BMW márkaszervízben a 20 éves kocsimmal és vertem az asztalt hogy az autó árába beletartozik a karbantartás is, mi az hogy pénzt kérnek érte, egyszer már kifizettem az autó árát 20 éve... (sajnos kiröhögtek...)"A legrosszabb esetben is új Android verziónként megvásárolod még egyszer"
Oké, tehát havonta nem fizetsz 200 forintot, de évente kifizetsz 2400 forintot? Mi a diffi? -
aujjobba
addikt
Megvettem egy lejatszo app teljes verziojat 8ezer forintert.
Mindenki ajanlotta, nalam is jol mukodott sokaig, de aztan azt tapasztaltam BT fulhallgatoval sokszor akadozik a hang lejatszas kozben (mas lejatszo appoknal ez nem jelentkezik).
Ez annyira zavaro dolog (este szoktam filmet/sorozatot nezni fulessel), hogy nem is hasznalom mar az appot. Kiadtak azota javitasokat, be is jelentettem ezt, de a problema megmaradt megis.Ugyanennek az appnak a havi elofizetese 300 forint lett volna.
Egy evig hasznaltam kb, szoval mar igy is duplajat fizettem ki a teljes verzioert, mint elofizetve lett volna.Masik dolog: rengeteg appot/jatekot megvettem anno, ami nem is sokkal kesobb egyszeruen kikerult a boltbol, sosem frissitettek tobbet, ahogy jottek az ujabb droid verziok.
Nekem is vannak ellenerzeseim az elofizetessel kapcsolatban, de a hasznos oldalat is meg kell emliteni, ha ezzel segitek a fejlesztonek, az kozvetve nekem is jo. -
nagyúr
-
nagyúr
Van amikor nem is lehet másban gondolkodni mint az előfizetéses modell.
Nekem pl a Google one ( havi 100gb felhőtárhely ) is ilyen módszerrel megy, havonta vonja a 690ft-ot.
Nekem megéri, nyilván mondhatná azt is a Google hogy figyu, ki fizetsz mondjuk 100 000 forintot, most itt egy összegben, és tiéd lehet örökre a 100gb tárhely :) + Adunk mellé neked örök életet is :) -
aujjobba
addikt
Amint megveszel egy appot vagy barmit, a fejlesztonek nem erdeke onnantol, hogy azon tobbet dolgozzon. A penzt megkapta erte, a karbantartas neki kerul penzbe.
Gondolkodj uzleti szemlelettel.Jo pelda erre valamelyik nagyobb kozulet (nem emlekszem melyik es hol pontosan) vilagitasi koltsege.
Regen gyartotol vasaroltak vilagitotesteket, amikor tonkrement hazon belul csereltek, beszereztek ujat, stb.
Kesobb atalltak szolgaltatasi modellre, amikoris nem izzokat vettek, hanem 'kozvilagitas szolgaltatast'.
A gyartonak megszunt az az erdeke, hogy rovid eletu izzokat adjon, mert sajat maga vallalta a szolgaltatast, az lett az erdek, hogy a cucc tartos legyen es ritkna kelljen kimenni cserelni.
Vegeredmenyben a megrendelo koltsegei is csokkentek, a gyarto tartos izzokat gyartott, stb.Csak ugy a gondolkodasmod miatt irom ezt le, lasd mashonnan is a dolgot.
-
forumpista
tag
Nem járnak ingyen a hibajavító frissítések. Ez úgy működik, hogy a gyártó meghatározza a szoftver életciklusát kiadáskor, és azon belül kapod meg ingyen a hibajavító frissítéseket.
Azzal kevered, hogy vannak hosszú támogatottságú szoftverek (mint pl. Windows), ahol az életciklus akár 10 év is lehet és ezért úgy tűnhet hogy egyszer fizetsz aztán örök élet +1 nap (persze ez sem igaz, lásd Win Xp, Win7 stb)
De a legtöbb szoftver közel sem rendelkezik ilyen hosszú életciklussal.É nyugodtan hozhatjuk a routereket is példának, a legtöbb router esetén örülhetsz ha a megvételt követő egy évben belül kiadnak hozzá 1-2 hibajavítást, aztán soha többet semmit. Sok száz millió (ha nem milliárd) "IoT" eszköz fut úgy hogy soha életében nem látott semmilyen szoftver frissítést.
Egy szó mint száz, nagyon kevés olyan szoftver van, ahol te egyszer megveszed, majd utána ingyen és bérmentve kapod hozzá 5-10 éven keresztül a frissítéseket. Ahol igen, ott pedig általában elkérik ennek az árát a megvételkor.
és ebből a szempontból az előfizetéses modell még jobb is tud lenni, mert ha te egy év után megunod a szoftvert vagy már nincs rá szükséged, akkor nem fizetted ki előre a 10 éves költségeket egy egyszeri de 10x-es vételárral.
-
nagyúr
-
forumpista
tag
"nem abban, hogy kijavítja amit elcseszett"
Mármint hogy az 5 évvel ezelőtti szoftverét nem készítette fel az 5 évvel későbbi telefonokra és android verziókra?
Nem tudom mit dolgozol, de remélem ott is ezt az elvet képviseled, a cég fizet neked 1 havi munkabért aztán bármit amit elkészítettél az 1 hónap során, azt köteles vagy a következő 10 évben ingyen karbantartani a cégnek, lévén egyszer már fizettek érte... -
aujjobba
addikt
Volt errol egy cikk regebben, elemzessel.
Az jott ki, hogy az appok legnagyobb resze a megjelenes kornyeken tud magas bevetelt elerni, kicsivel kesobb akciozaskor de mar kisebbet, majd kb. semmit.
Az akcios bevetel utan marad a fejlesztonek valamennyi penze uj funkciokra, javitasokra, de kesobb mar nem. Marad a boltban zombinak, vagy idovel torlik.Olyan is van, ahol az app egy adott verziojat kapod meg teljes aron, de azt egy ido utan nem tartjak karban, es az evente kijovo ujabb foverziokat se kapod meg.
Tudsz esetleg mondani olyan appokat, amit megvettel teljes aron evekkel ezelott, es tovabbra is fejlodik, ami fejleszteseket te is megkapsz?
-
nagyúr
Nyilván ilyenkor az is kérdés hogy az adott alkalmazással mennyi új vásárlót tudsz be vonzani.
Egyáltalán mennyire van rá vásárlói igény.
Nyilván a jó minőségű alkalmazásoknak híre megy, az userek elkezdik egymásnak ajánlani, valamilyen szinten meg lesz hozzá a " marketing is "
Szerintem vannak olyan speciális cél szoftverek, amikkel nem biztos hogy be tudsz vonzani sok új vásárlót.
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
-
waccamár
senior tag
Ez is tök igaz, éppen PS-em van, és PS csoportokban tényleg rendszeresen feljön.
Egyszer végignyomtam a folyamatot úgy, hogy direkt figyeltem hányszor írja ki egyértelműen. Talán 3X megjelenik a folyamatnál, hogy ez előfizetés és nem egyszeri díj, és az is le van írva talán, hogy hogyan kell lemondani. De azzal nem tudsz mit csinálni, ha a user csak nyomogat hogy next-next-next és nem olvassa el vagy fogja fel, hogy mit csinál.
Ráadásul kb. 3 emailt is küld, hogy hééé figyelj, lejár az előfizud, automatikusan meg lesz hosszabbítva. Magyarul.Az viszont tény, hogy a PS-nél bonyoltabb lemondani - de azért ha végignyomogatod a menüt, hamar meg lehet találni, ha meg beírod google-be akkor is megvan másfél perc alatt.
Akit ahogy te is írod nem érdekel, azokat sorry de nem tudom sajnálni.
-
waccamár
senior tag
Kíváncsi lennék mondjuk előfizetéses modellben dolgozó vállalatoknál, hogy mit mutat egy olyan táblázat, ahol vezetik azt, aki fizet előfizetési díjat de inaktív user.
Én nem vagyok egyáltalán az előfizetés ellen, amire szükségem van és úgy gondolom megéri, arra előfizetek, de rendszeresen átnézem és mindig tudom éppen mire vagyok előfizetve.
Fizetek a munkámhoz szükséges szolgáltatásokért, valamiért havi 20k-t, valamiért évi 70k-t, de ezekről tudom és vezetem és elfogadom - de ezek pl. mint olyanok, hogy library-hez férek hozzá, ami folyamatosan frissül, vagy olyan alkalmazáshoz, ahol tényleg vannak mindig új feature-ök.
Szóval megvan ennek a helye bőven
De telefonra pl volt egy csomó olyan alkalmazás, amit leszedtem és irreális előfizetési díja volt. Nem fogok évi 15k-t fizetni egy fotószerkesztő appért pl.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hollow Knight
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- DIGI internet
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Milyen monitort vegyek?
- Politika
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...