- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Ember helyett robot kellene az űrbe
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Proxmox VE
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
waccamár
senior tag
Azigen, akkor jól értem, hogy egyik napról a másikra a duplájára növekedett a fejlesztők/cégek árbevétele? Nice
Üzleti szempontból egyetértek az előfizetéssel, userként persze nem. Nyilván minden az ártól és a kínált szolgáltatástól függ. Számtalanszor volt már, hogy egy alkalmazás tetszett, de irreális havi/éves díja volt, így 10/9x más lehetőség utána nézek - és általában találok is.
Amiért fizetek ÉVENTE kb. 800 ft-ot, az egy autóköltség-nyilvántartó app (Drivvo). Ott megér évente ennyit, bár nyilván mondjuk 10 éve ez egy egyszeri 800 ft lett volna Ezt csak azért írom, mert évi 800 ft reális egy ilyenért, havi már nem. Márpedig sokan hasonló appokért ekkora havi összegeket kérnek.De hát ezzel sincs baj, ha az adott cégnek ez így jó, és van elég ügyfél, akkor hülyék lennének olcsóbban adni
-
waccamár
senior tag
válasz szabi__memo #5 üzenetére
ahh oké jogos, többet kellett volna szánnom 5mp-nél az átgondolásra
-
waccamár
senior tag
A customer lifetime value-val elfelejtetek számolni - bár sok vállalkozó is
Előfizetéses appokat sem örök életig használ az ember - a CLV-vel számszerűsíthető, hogy egy user 3 vagy 30 hónapig lesz előfizető és ez idő alatt mennyit lehet rajta keresni.
Sok pro és kontra feljött már de nem fekete-fehér a történet.
Sokan leírták már azt is, hogy az alkalmazástól és a kínált szolgáltatástól (meg persze a célpiactól, stb) függ az, hogy egyszeri vagy előfizetéses konstrukcióban éri meg eladni.
Nem jobb egyik a másiknál, hanem más.
-
-
waccamár
senior tag
Ez is tök igaz, éppen PS-em van, és PS csoportokban tényleg rendszeresen feljön.
Egyszer végignyomtam a folyamatot úgy, hogy direkt figyeltem hányszor írja ki egyértelműen. Talán 3X megjelenik a folyamatnál, hogy ez előfizetés és nem egyszeri díj, és az is le van írva talán, hogy hogyan kell lemondani. De azzal nem tudsz mit csinálni, ha a user csak nyomogat hogy next-next-next és nem olvassa el vagy fogja fel, hogy mit csinál.
Ráadásul kb. 3 emailt is küld, hogy hééé figyelj, lejár az előfizud, automatikusan meg lesz hosszabbítva. Magyarul.Az viszont tény, hogy a PS-nél bonyoltabb lemondani - de azért ha végignyomogatod a menüt, hamar meg lehet találni, ha meg beírod google-be akkor is megvan másfél perc alatt.
Akit ahogy te is írod nem érdekel, azokat sorry de nem tudom sajnálni.
-
waccamár
senior tag
Kíváncsi lennék mondjuk előfizetéses modellben dolgozó vállalatoknál, hogy mit mutat egy olyan táblázat, ahol vezetik azt, aki fizet előfizetési díjat de inaktív user.
Én nem vagyok egyáltalán az előfizetés ellen, amire szükségem van és úgy gondolom megéri, arra előfizetek, de rendszeresen átnézem és mindig tudom éppen mire vagyok előfizetve.
Fizetek a munkámhoz szükséges szolgáltatásokért, valamiért havi 20k-t, valamiért évi 70k-t, de ezekről tudom és vezetem és elfogadom - de ezek pl. mint olyanok, hogy library-hez férek hozzá, ami folyamatosan frissül, vagy olyan alkalmazáshoz, ahol tényleg vannak mindig új feature-ök.
Szóval megvan ennek a helye bőven
De telefonra pl volt egy csomó olyan alkalmazás, amit leszedtem és irreális előfizetési díja volt. Nem fogok évi 15k-t fizetni egy fotószerkesztő appért pl.
[ Szerkesztve ]