Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • secretgarden

    aktív tag

    válasz Decske #17 üzenetére

    Igen, jelenleg ez van. Nalunk a cegnel (Anglia) a kollegak kozul 2-nek van BMW i3-asa, 1-nek Nissan Leaf-je, es 1-nek Renault Zoe. Egy toltooszlop van a cegnel, ami ket autot tud tolteni, ugyhogy altalaban fel napot ott all ketto majd a nap masik feleben a masik ketto, ha meg valaki nem elektromos autoval beall a helyukre akkor megkeresik es elhessegetik onnan :-) Egyelore ingyenes a toltes, ugyhogy gyakorlatilag ingyen jarnak az autoikkal, legalabb is munkaba. Hamarosan boviteni kell, mert tobb kollega akar venni elektromosat, tobbeknek Tesla Model 3-ra faj a foga, egy mar gyakorlatilag rendeli az elektromos Smart-jat stb. En egyelore egy (magyar gyartasu de persze jobbkormanyos!) Suzuki Splash-al autozok, de a terveim szerint a kovetkezo autom mar valami viszonylag kicsi (egymagam bejarasahoz felesleges nagy auto) de elektromos lesz. Napi tav 2x34km, azt ma mar mindegyik elektromos tudja, szoval ha lenne eleg penzem egy uj vagy viszonylag ujszeru elektromosra, akkor jarhatnek ingyen en is. :-) Legalabb is amig meg nem elegeli a ceg az ingyen aramfogyasztast :-)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Decske #17 üzenetére

    azért ez nem olyan egyszerű itt ha egy parkolóban csak 50 autót rá akarsz felrakni tölteni. nagyjából 1 fázissal töltve 7 KW/h a teljesitmény(otthon házi tötltövel egy fázis 3,6 kw/h)
    utcai töltök 3 fázissal nagyjából 22 KW/h-t tölt.
    Vagyis kiépíteni egy parkolóban 50 töltőoszlopot és odavezeni vagy 1 MW/h teljesitményt és szétosztani azért 100 milliós vagy több beruházás. Nyilván nagy cégeknél képzelhető el, akik telephelye elött többszáz dolgozó autója parkol. nem tudom melyik cég áldozna ennyit a dolgozóira... amúgy meg infrastrukturában se egyszerű bárhová odaveznei MW teljesítményeket amihez azért karvastagságú föld kábeleket kell lefektetni. Sok helyen egyszerűen regionálisan nem áll rendelkezésre kapacitás, hogy hirtelen a város 15-20 cég parkolójába oda vezessen tucatnyi mw teljesítményt. Nincsen kapacitás honnan leakasztani hirtelen. Én dolgoztam egy évtizedet Budaörsön. ami egy dinamikus fejlödést ért el az 1950-es évekbeli kis álmos főváros melleti faluból egy 30-35 ezeres településé űgy hogy közben cégek százai települtek oda lakótelepek bevásrló központok.... vagyis durván megnövekedett a település elektromos igénye. Aztán valamikor 2000 elején már tarthatatlan volt az elektromos hálózat kapacítása. neki álltak fejleszteni. vagyis 2-3 éven át ásták a település ucáit új elektromos kábeleket végig fektetve. Gondolom közben a település is kapott vagy 1-2 új távvezeték kapacitás fejlesztést, hogy oda lehesen vinni a plusz kapacitást. Szóval nem olyan egyszerű egy településen csak úgy hirtelen leakasztani több MW energia töbletet. főleg egy olyan település esetén, ami jóval csórobb, mint egy amúgy tehetős Budaörs.
    Sok gond lesz még mire alkalmaszkodnak a települések infrastrukturája ahhoz, hogy felkészültek legyenek nagy tömegű elektromos autó töltéséhez.

Új hozzászólás Aktív témák