Új hozzászólás Aktív témák
-
secretgarden
aktív tag
Ugyanaz a problema ezzel is mint a tobbi elektromos autoval, a toltes. Elektromos autonak leginkabb nagyvarosban van ertelme, es a tehetosebb emberek is javareszt nagyvarosban laknak. Nagyvarosban viszont viszonylag keves a kertes-garazsos csaladi haz. Ha tehat egy elektromos autot szeretne egy Budapesten (Londonban, Parizsban, New Yorkban, Moszkvaban, Tokioban stb.) tarsashazban elo, hogyan fogja tolteni? Kilogat egy hosszu hosszabbitot a 3. emeleti apartmanjanak ablakabol at a jardan az autojaig? Nem, az kellene, hogy minden lakonegyedi utcaban minimum 50 meterenkent legyen egy-egy toltooszlop. Mert egyebkent nem hiszem, hog yaz emberek hajlandoak lennenek 1-2 naponta par orat kavezgatni valamelyik benzinkut shopjaban amig toltodik az autojuk...
-
secretgarden
aktív tag
válasz nagyrezso #15 üzenetére
Persze, de a legtobb ember otthon/otthonahoz kozel akarja majd tolteni, kiveve persze ha 1-2 perc alatt lehet majd tolteni oket mint a mostani benzines/dizel autokat :-) Gondold el, ha a mostani autodat hetente 3-5x el kellene vezetned xx kilometerre az otthonodtol, majd ott szobroznod masfel orat, hogy feltoltdjon... Es persze ahogy megy majd lejjebb az aruk, egyre inkabb megfizethetok lesznek az atlagembernek, egyre inkabb lakasban (vagy uramatyam panelben! :-)) számára is elerhetok lesznek, de ha nincs a haz elott/kornyeken par toltot, akkor a joember tovabbra is belsoegesu motorral szerelt autot fog valasztani...
-
secretgarden
aktív tag
Igen, jelenleg ez van. Nalunk a cegnel (Anglia) a kollegak kozul 2-nek van BMW i3-asa, 1-nek Nissan Leaf-je, es 1-nek Renault Zoe. Egy toltooszlop van a cegnel, ami ket autot tud tolteni, ugyhogy altalaban fel napot ott all ketto majd a nap masik feleben a masik ketto, ha meg valaki nem elektromos autoval beall a helyukre akkor megkeresik es elhessegetik onnan :-) Egyelore ingyenes a toltes, ugyhogy gyakorlatilag ingyen jarnak az autoikkal, legalabb is munkaba. Hamarosan boviteni kell, mert tobb kollega akar venni elektromosat, tobbeknek Tesla Model 3-ra faj a foga, egy mar gyakorlatilag rendeli az elektromos Smart-jat stb. En egyelore egy (magyar gyartasu de persze jobbkormanyos!) Suzuki Splash-al autozok, de a terveim szerint a kovetkezo autom mar valami viszonylag kicsi (egymagam bejarasahoz felesleges nagy auto) de elektromos lesz. Napi tav 2x34km, azt ma mar mindegyik elektromos tudja, szoval ha lenne eleg penzem egy uj vagy viszonylag ujszeru elektromosra, akkor jarhatnek ingyen en is. :-) Legalabb is amig meg nem elegeli a ceg az ingyen aramfogyasztast :-)
-
secretgarden
aktív tag
válasz nagyrezso #18 üzenetére
Van aki szerint az onvezeto autok + elektromos kozossegi auto lesz a nyero kombo, legalabb is nagyobb varosokban jo esellyel. Mondjuk nem adsz ki £25000-£100000-et egy elektromos autora (vagy havi sok szaz fontot lizingre), hanem elofizetsz valami onvezeto autos szolgaltasra. Aztan amolyan Uber modra (nalunk meg nem tiltottak ki oket :-)) telefonodon rendelsz egy (onvezeto, elektromos) autot hogy elvigyen A-bol B-be. Ha a tavolsag megteheto egy toltessel akkor tokeletes. Ha nem, akkor az app/rendszer lerendezi, hogy az illeto elektromos auto elvisz mondjuk felutig, addigra odajon egy masik elektromos onvezeto auto amibe atszallsz, az meg elvisz a feluttol a celig, az elso auto meg elmegy feltolteni magat. En szemely szerint mar igen varom ezt (de szerintem meg legalabb tiz evre vagyunk tole), egyreszt fene se akar autot venni, annak ertekveszteset elnszenvedni, szervizelesevel, karbantartasaval, biztositasval, adojaval bibelodni/kolteni ra, plusz fene se akar vezetni, inkabb olvasgatnek vagy aludnek az autoban mikozben a robotpilota elvezeti az autot ahova kell, es felebreszt/szol amikor megerkeztunk. Mondjuk az erdekes lesz, hogy mennyivel no majd a forgalom ettol, mert ugye mi tartja vissza az embert hogy elkuldjon egy ures (utas nelkuli) autot hogy szedje ossze a lekvart a nagymamatol :-)
-
secretgarden
aktív tag
válasz secretgarden #20 üzenetére
Legjobb persze a mar egy ideje igert szemelyszallito dron lenne, mennyivel jobb lenne a 34km-es otthon-munka tavot a mostani atlag 40 perc helyett (forgalom miatt) letudni 10 perc repulessel! :-) +1 ora szabadido naponta, 250 ora (10+ nap!) extra szabadido egy evben! :-)
-
secretgarden
aktív tag
Bizony nem egyszeru
-
secretgarden
aktív tag
Moleculez: Hasonlo problema. Mi videki kis(ebb) varosban lakunk, kertes (mar amennyiben egy 6x6 meteres nyitott tér kertnek nevezheto :-)) hazban, viszont nincsen se garazs se kocsibeallo, mint mindenki mi is az ut szelen parkolunk (parhuzamos parkolas, ezert is gondolkozok mostanban egy Smarton, azzal mindig beférnék, a Splash-el csak mikor hogy, a regi Avensis-el meg szinte soha nem volt eleg nagy foghij becipokanalazni a kocsit a tobbi koze). Szoval tolteshez at kene vinni a hosszabbitot a jardan meg egy kb. 5 meter szeles fuves reszen, aztan magan az uttesten (mert tuloldalt van a parkolasos utszel)...
[ Szerkesztve ]
-
secretgarden
aktív tag
Pontosan! Volt is ilyen probalkozas, ha jol remlik talan a Fiat(?) meg a Kia(?) probalkozott ilyen tanulmannyal, az alvazban egy fedeles rekeszben volt az akkupakk, konnyen cserelheto. Egyikuk meg olyan "benzinkut"-tanulmanyt is csinalt, ahol bealsz egy meghatarozott helyre, es egy utburkolatba-aknaba telpitett robot kicsereli kb 30mp alatt a kifogyott akkupakkot feltoltottre.
Masik ut a folyekony akkuke, ahol gyakoraltilag nem toltest pakolsz az akkuba, hanem az akku kifogyott tartalmat csereled le feltoltottre (egyik vezeteken nyomja be a feltoltott cuccot masikon szivja ki a kifogyottat). https://www.nbcnews.com/mach/science/new-refillable-batteries-could-fuel-electric-car-revolution-ncna974556 es https://cleantechnica.com/2019/04/24/nanoflowcell-flow-battery-test-vehicle-surpasses-200000-miles/ es https://phys.org/news/2018-09-tenfold-liquid-batteries-electric-car.html
Aztan volt valamelyik eszaki orszagban (finn? sved? norveg?) buszokra is megoldsas, ott az otlet egy "vezetek nelkuli trolibusz". Rajottek, hogy ha nagyon gyors a toltes akkor nem kell a helyi buszokba sok szaz (vagy akar csak tobb tiz) km-re eleg kapacitasu akku, hanem eleg annyi amivel biztonsagosan (legkondival, esetleges dugokkal is kalkulalva) el tud jutni a kovetkezo megalloig. Ja, es akku helyett szuperkondenzatort hasznaltak a tanulmanyban. A megalloban volt egy toltopont, amikor megallt a busz automatikusan csatlakozott hozza, kb. 15mp alatt maga szivott eleget a kovetkezo megalloig, es lehetett menni tovabb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Plazma TV topic
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Androidos tablet topic
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Politika
- Steam topic
- További aktív témák...
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.