Új hozzászólás Aktív témák
-
sparta2
tag
A kérdés változatlan! Melyiket vegyük pl. egy Start-Stop rendszerhez, ahol 60Ah-ás akku van?
-
sparta2
tag
válasz Grande Ale #6050 üzenetére
Én is erre gondoltam. Köszi!
-
sparta2
tag
Sziasztok!
Csak érdekességképp írom, hogy egy másfél éves Ford Focus (Start/Stopp) EFB-s akkumulátora nyugalmi állapotban soha nem volt 12,2-12,3 V felett és 1000 km megtétele után egy nappal sem volt több benne. 3 hét téli állás után pedig 11,6-11,7 V volt a kapocsfeszültség. Ezzel együtt pöccre indult, csak nem állt le magától a következő 60-80 km alatt. A lenti táblázat szerint halottnak kellene lennie. -
sparta2
tag
Ha a start/stop működik nem aggódnék különösebben. A12,3V ennél a rendszernél normális, nekem egyévesen, 1000 km utazás után se mutatott többet pár óra állás után. Nekem közel 5 éves és 4 hónapja már nem működik a start/stop, sajna ez a biztos első jel, hogy a végét járja.
-
sparta2
tag
Nekem a sok rövid út miatt múlt év októbere óta nem megy. Gond nélkül indul azóta is, nincs vele gond. A feszültség értékein semmi változás a két évvel korábbihoz képest, de majd ráteszek egy tesztelő műszert ami tud EFB-s akkut. Pár hete volt négy egymást követő napon 70-100 km-es út és észhez tért pár napra. Lehet semmi különösebb baja nincs csak a rövid távok (főleg télen) mindennek is a halála. Csináltass valami akkus cégnél egy mérést és annak tudatában hozz döntést! Én bedobtam egy bikakábelt a csomagtartóba biztos ami biztos alapon. Sokszor úgy hal meg az akku, hogy elmész valahova, leállítod és egy pár óra múlva már nem indul.