Új hozzászólás Aktív témák
-
DQ
tag
válasz Gabex.ex #893 üzenetére
"Leirás+ a 8. folyamat.
jobb allul kisbetükkel remélem így már egyértelmű lesz a funkciója."
Ööööö... Miért is lenne így egyértelmű a funkciója? Ezt a leírást mindenki megkapta, aki megvette, mindenki megtalálja a neten, mindenki olvashatja, s itt is beszéltünk róla. A funkciója egyértelmű, a 8. leddel kapcsolatos fenti kérdésekre nincsenek válaszok... -
mimic1979
aktív tag
válasz Gabex.ex #899 üzenetére
Szép Napot mindenkinek!
Egy kis Segítséget kérnék a fórumozóktól az oldalunk színvonalának illetve a termék megismertetésében, a szóban forgó termékkel kapcsolatban. Személy szerint én, mi, forgalmazzuk a teljes CTEK termék palettát , és nagyon sok olyan kérdés merül fel amit mi nem biztos tapasztaltunk a töltővel kapcsolatosan. Szívesen vennénk minden hozzászólást ,akár pozitív akár negatív legyen. Negatívum is szerepelhet mivel kapcsolatban vagyunk a CTEK importőrével , hát ha ezeket a negatívumokat némi rá hatással orvosolni tudjuk.
Két lehetőség lehet az oldalon : A Termék oldalon is le lehet írni a véleményeket, de az is járható hogy a fórumban nyitok egy teljesen új Témát.Direkt link a termékhez : MXS 5.0
Direkt link a használt termékhez a fórumon belül ide lehetne egy külön témát is akár indítani
-
fusion33
újonc
válasz Gabex.ex #905 üzenetére
Azt tudom javasolni, hogy ha ki akarod szűrni, hogy az akksi a ludas vagy a töltő próbáld ki más akkumulátoron esetleg többen és akkor fogod tudni, hogy melyik a hunyó. A CTEK töltőknek amikhez volt szerencsém alapesetben van egy pici zizegő hangja amikor dolgozik de ez csak akkor hallatszik ha ráteszed a füledet vagy kb 5cm-ről. Ha nagyobb kapacitású esetleg végét járó akkumulátort tölt lehet kicsit nagyobb hangja de kisebb kapacitású vagy jó állapotú akkumulátornál kisebb hangja lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Kiscupák
újonc
válasz Gabex.ex #935 üzenetére
Én máshogy látom. Ha a CTEK-et árban leviszik, közelebb a klónokhoz, akkor megszűnik a jóval magasabb minőség=jóval magasabb ár feeling és a vevők egy része már nem hisz annyira a brand-ben. Egy Mercedes sem lesz sosem egy árban egy VW Golf-fal, pedig mindkettő jó autó. Ennyi. És nem azért, mert nem lehetne, adhatná a Mercedes is Golf árban az autóját, de nem akarja, nem teszi és ez így van jól. Mert ha egy árban lenne, azok, akik eddig Mercedest vettek, azoknak egy része nem venné meg többé, és más márkát vennének. A vásárlói reakciók sokszor meglepőek: olcsóbb ár nem feltétlenül jelent nagyobb forgalmat és hosszútávon akár kifejezetten káros lehet a brand-re nézve, ha leteszkósítják a termék árát.
Emellett nekem túl átlátszó a gyártó akciós ajánlata: 5500 Ft árengedmény+ingyen posta+továbbfejlesztett verzió, ami elvileg drágább kellene, hogy legyen, mert már nem csak 4 lépésben tölt, hanem 8 (inkább 7)+ ingyen LED-es kábel. Túl sok engedmény, ingyen dolog ahhoz, hogy ne legyen szaga a dolognak. Mellette pedig sípoló töltők tucatja. Nekem furcsa ez így együtt.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
újonc
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz Gabex.ex #1019 üzenetére
Szia!
Az alján a rések között egy egybefüggő alumínium lap látható. Gondolom arra van minden szerelve és az tud valamelyest hűlni a réseken keresztül, de szerintem a belseje nem szellőzik.Szét akartam szedni , de szerintem ragasztva vannak a csavarok, mert a fáziskereső már kezdte volna megadni magát (tudom, nem csavarhúzónak kell használni), úgyhogy egyelőre békén hagytam.
Egy "szütyő" beleférhetne az árba, hogy ne kelljen mindig visszarendezni a dobozba.(mint a Ctek-hez)
Az árgép már nem dobja ki, de ahonnan rendeltem, ott még 25-ért lehet kapni.Majd mérek, de még egy multiméterem sincs. Mikre vagy kíváncsi?
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz Gabex.ex #1019 üzenetére
Kértem kölcsön egy multimétert.
Tesztalany egy Exide Premium EA640 64Ah akksi, most 3,5 éves.
kb. 2hete CTEK MXS 5-el RECOND módban fel lett töltve, a töltés előtt 11.99V-ot mértem.
Általában kisebb távokon használom az autót, de probléma nem szokott lenni az indulással és tölteni se szoktam pluszba.(évente egyszer a munkatársamtól kölcsönkért CTEK-el)Most az Optimate 6-al való töltés előtt 12.49V volt az akkumulátor feszültsége.
Mivel nem volt mély kisütött az akkumulátor, ezért a teszt után a (BULK CHARGE) fázisba lépett a töltő.
A töltést 13.15V-al kezdte és fokozatosan emelte.
7perc múlva 13.24V,
21perc múlva 13.4V,
29perc múlva 13.6V,
65perc múlva 13.85V
Tovább nem méregettem, péntek volt . Az AMPS 5 ledet nem láttam világítani. A leírása szerint, amikor eléri a 14.3V feszültséget, utána lép az impulzus-abszorpciós töltési fázisba. Ampert nem mértem, de az általam linkelt kép szerint történhetett az is. Ez után teszt következik, majd a csepptöltési fázis. Péntek délutántól volt a töltő vasárnap délig az akkumulátoron. Miután levettem a töltőt, indulás előtt 12.99V-ot mértem. Kb. 20Km-ert mentem az autóval és ez a táv alatt 4szer indítottam a motort. Az akksin ez után 12.93V-ot mértem. A generátor 14.38V-al tölt, tehát azzal sincs gond.
Van egy elég viseltes 9AH-a robogó akksi, majd azzal még tesztelem egyszer.[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
Kernel
nagyúr
válasz Gabex.ex #2205 üzenetére
Nem hinném, hogy ez számít valamit, rosszabb már úgysem lesz. Így meg lényegében azt csinálta, amit én is csináltam, amikor így jártam.
Akkor már tudtam, hogy gond van az akkuval, a nyilvánvaló indítási problémák miatt. Feszültségméréssel rájöttem arra is, hogy egy cellányi hiányzik. Ilyenkor még kísérletezik az ember, hadd pezsegjen. Az is kiderül, hogy az egyik nem pezseg.
Ha leveszem a töltést, állapotától függően a hibás cella egy ideig még tartja magát, vagy kisül nagyon hamar. Feszültségmérés mindent elárul, ehhez nem kell okos töltő, hogy közölje a tényt.
Itt megint a laikusok jöhetnek a képbe, hogy akinek fogalma sincs, mi történik, mérőeszközzel sem rendelkezik, helyette az okos töltő gondolkodjon egy kicsit.
De a töltő így is megpróbálta, amit még lehetett, én is ugyanezt tettem volna. Szerintem a lényegen nem változtat, hogy a töltő rendelkezik ilyen felismerő képességgel.
Annyi, hogy én a 10 A-os töltővel jól megpezsegtetve, gyorsan ráindítva el tudtam érni, hogy még a rossz cella dacára is beinduljon a motor, amit legközelebb már csak egy akkus szaküzlet előtt állítottam le.
Gyakorlatilag a jó cellákat alaposan túltöltöttem, míg a hibás cella akkor már inkább csak ellenállást képviselt a körben, de azért így is beindult.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
rsf
senior tag
válasz Gabex.ex #2205 üzenetére
Csak kíváncsi voltam mit ért a töltő analizálás alatt.. Ezért irtam, hogy meg kellene kicsit terhelni az akkut ebben a fázisban. De úgy néz ki nem terhel, ezért nem veszi észre, ha cellazárlat van.
És igen nálam se ismerte fel a cellazárlatos akkut a CTEK, ráadásul cicereg a tápja.
Voltam a boltban ahol vettem és a náluk raktáron lévő összes(4db) tápja cicereg.
Gondolom egy széria az összes...
Ti milyen garancia papírt kaptatok hozzá?
Mert én csak számlát kaptam amin nincs feltüntetve sem a gyári szám sem a töltő gyári száma.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz Gabex.ex #7864 üzenetére
Lakóautómba volt egy német töltő (2 akkut tudott tölteni) ami sajnos meghalt. 200 EUR az új ára, javítani nem tudták. Azóta vettem. Aldi, Lidl, Auchanban árult bikázósat, ami 15 A-el is tölt ha nagyon kell. 30 eFt helyett 10 eFt-ért nem lehetett kihagyni. Kínából is rendeltem egy 10 A-t tudót (ha sarura teszem szikrázik, a többinél asszem nem) Végül sikerült a Ctek, és marad a bikázós, a másik kettő eladás alatt.
A fedélzeti akksim Panasonic 100A VRLA csak 12,4-12,5 V-ot tart, lehet hogy meghalt? Ctekkel még megpróbálom, hátha a recond segít rajta? Bár úgy tudom a folyadékosaknál ajánlják, a VRLA felitatottnál lehet hogy nem pálya?