Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz stutga #2 üzenetére

    Ugyanakkor nem árt nyomatékosítani hogy arról van szó, hogy pár ország pár nagy boltjába (Saturn, Media Markt, stb) mostantól majd be lehet sétálni és le lehet emelni a polcról. Viszont sehol sem állították hogy ugyanezt pl Mo-n is meg lehessen tenni.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Chal

    addikt

    Szerintem javítsátok a cikket, félreértettétek kicsit a dolgot. Itt retail értékesítésről van csak szó, tehát hogy boltba besétálva le lehet venni a polcról. Az EU-ban az indulás óta lehet kapni hivatalosan Oculust, magától az Oculustól, illetve annak a webshopjából. Ráadásul a szállítási idő már egy ideje 2-3 munkanap csak, előrendelésről mint olyan így már rég nincs. A támogatott EU-s országok listája a kezdetektől ott van, és folyamatosan bővül, bár hazánk sajnos nincs közte még mindig.

    Az USA-ban is így volt amúgy nagyon sokáig (mármint hogy csak az Oculustól lehetett rendelni online). Azóta bekerült pár fizikai boltba is (pl Bestbuy), illetve az Amazonhoz. Na, ez akarják most az EU-ban is meglépni.

    [ Szerkesztve ]

  • Daywalker

    addikt

    válasz Chal #4 üzenetére

    True, nyomatékosítottam, hogy retail.

    "A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

  • Lacok

    őstag

    Amint beindul a verseny egyre több ország kerül majd be abba a bizonyos körbe.

    [ Szerkesztve ]

    "Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"

  • Chal

    addikt

    válasz Daywalker #5 üzenetére

    Köszi! :) De nem csak erre gondoltam: amit írsz a cikkben annak nagy része már fél éve így van. Tehát lehet EU-ban Oculust venni legálisan, illetve sokan bizniszelnek azzal már rég, hogy kint megrendelik és itthon eladják (mert hozzánk ugye nem szállítanak a webshopból sem).

    Ráadásul még csak nem is az USA-ból jönnek a csomagok, az OR-nek van EU-ban bejegyzett cége (Írországban), és több logisztikai központja szerte az EU-ban. Ma rendelsz egy Riftet Angliában, pénteken reggel már csenget vele az UPS futár, a dobozban pedig EU-s garancia és számla van. Ez már hónapok óta így megy, illetve az induláskor is így ment, csak a várakozási idő volt bazi hosszú a bénázásuk miatt.

    Tehát egyedüli változás csak az lesz, hogy egyéb boltokban is lehet majd kapni, nem csak az Oculu EU-s webshopjában.

  • RyanGiggs

    őstag

    Hiába lehetne kapni akár itt is, egyenlőre abszolút lemondtam róla!
    Pedig nagy lázba égtem még januárban és a többi pár hónapban, de mikor láttam és látom, hogy egy nagy AAA kategóriájú játék sem támogatja, így teljesen feleslegesnek tartom, főleg 700€-ért! Csak ilyen sziri-szari gagyi demók játszhatóak vele, annak meg semmi értelme ennyi pénzért.
    Legalább a Dishonored 2 vagy valami nagy cím támogatná, de semmi.
    Autós szimulátor van egy pár, de azok nem nagyon érdekelnek.
    Vagy esetleg a régebbi játékokat megoldanák vele, hogy fusson...!
    De egy fórumtársnak van CV1-es szemüvege és a VorpX se nagyon működik vele, mert az inkább DK2-öt támogatja. A Half-Life 2-nek is van VR módja, de persze az is csak a DK2-öt támogat. Na hát akkor így mi értelme van megvenni, hangsúlyozom 700€-ért? Úgy volt "régen" hogy a Dying Light is kap natív VR támogatást, abból se lett semmi.

  • jedis

    senior tag

    válasz RyanGiggs #8 üzenetére

    Ez ugyan az, mint amikor bejöttek a plazma, meg LCD TV-k. Mindenki ment venni ezerrel aranyáron, és fél milláért nézték a sima SD adást rajta. :) Ennek is akkor lesz értelme, ha már a progik 50+ %-a úgy jön ki, hogy támogatja ! Csak mert a 700 Euro-s cucchoz, bizony kell egy min. 700 Euro-s gép is ! :K

    Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

  • Chal

    addikt

    válasz jedis #9 üzenetére

    700 EUR-os gép kevés hozzá sajnos :) Amúgy elég nagy élmény jelen állapotában is, szerintem aki megengedheti magának az sokkal többet kap mint anno az SD adás volt a plazmán, de találó a hasonlat :) Az viszont tény, hogy van még hova fejlődni.

    [ Szerkesztve ]

  • Blindmouse

    senior tag

    válasz RyanGiggs #8 üzenetére

    Azért, mert ha egy nem kifejezetten VR-re írt játékot próbálsz meg játszani, akkor kb 25 másodperc múlva sugárban hányod ki az agyadat, azért nem támogatja egy AAA+++ játék sem.

    3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

  • Z10N

    veterán

    €699 :DDD Max a felet adtam volna erte es ha jol remlik annyiert is volt beharangozva anno. Sot $300-rol szoltak meg a hirek. Tehat egy VR belepo rendszer (hmd+gpu) 300k also hangon. Tomegtermek lesz ebbol :)

    Ui: Terjuk majd erre vissza 2020-ban, addigra lehet lesz tartalom is a felnott tartalmon kivul. Viszont akkor mar 4K-ban kernem, hiszen addigra alap lesz a 4K. Bar meg mindig 1080i a dvbt es mar 8K lesz a polcokon.

    [ Szerkesztve ]

    # sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

  • Menthirist

    veterán

    válasz Z10N #12 üzenetére

    Nem, az első mobil alkatrészekből összerakott Devkitek voltak 300-350 dollárért. Ebből vezették le az emberek hogy akkor a végleges kiadott termék nyilván 200 felé nem fog menni, mert csak. Azért...

    Azt pedig senki sem mondta hogy az első generációból máris tömegtermék lesz majd. Mint ahogy az első okostelefonból, plazmatévéből, stb sem lett az. Annyi kell belőle, hogy biztosítva legyen a 2. - 3. generáció.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Z10N

    veterán

    válasz Menthirist #13 üzenetére

    Varj, akkor a dk1-dk2-final-t egy generacionak veszed? Van mar hir a gen2-rol? Amugy azert erzed, hogy egy tomeggyartott termek dragabb, mint a devkit :DDD Elegge vicces, mashol pontosan forditva szokott lenni. De legyen, viszont akkor se a duplaja, max a masfelszerese azaz $450. Eleve azzal szamoltam, hogy az RX470 ami VR ready $150 + $300 rift. Azaz $450-bol meg lett volna. Ekkor beszelhetnenk forradalomrol.

    Helyette $199 RX480 (mivel a 470 nem eri meg) + $600 rift (amibol nem tudom hogyan lett €700). $600 az most €530, arra meg rajon az atlagos eu-s ado (20%), az €636. Ha erre meg rajon a 2-3% vam akkor is €650.

    # sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

  • nemlehet

    őstag

    válasz Menthirist #13 üzenetére

    Mondjuk azt nem értem miért nem lehet csak szemüveget venni? Miért kötelező az egész hóbelebanc?

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • Menthirist

    veterán

    válasz Z10N #14 üzenetére

    "Varj, akkor a dk1-dk2-final-t egy generacionak veszed?"
    Naná hogy nem fogok minden egyes prototípust és devkitet külön generációnak venni. Kiadott, piaci termékekről beszélünk, abból pedig a CV1 és a Vive volt az első, tehát első generáció. Lehet hogy lesz majd 15 féle devkit a Vive2-ből meg a CV2-ből, de amikor kijön a termék, az lesz a második.

    "Amugy azert erzed, hogy egy tomeggyartott termek dragabb, mint a devkit"
    Azért azt amúgy érzed, hogy ez ezer dologtól függ. Az állítás csak akkor igaz, ha 1: ugyanarról a felépítésről beszélünk (értsd, nem változott meg a hardver), 2: gyáróriások állnak rá a gyártásra, és garantált a sokmilliós felvevőpiac.
    A dk1-2 kijelzőjét le lehetett emelni a polcról (amúgyis millió számra gyártott Nexus 7 és Note 3 kijelzőről van szó, olyan szinten hogy a DK2-ben lévő note 2 kijelzőjéről a note műanyag burkolatát nem szedték le). A mechanikai rész is egyszerű mint a faék (mivel nincs benne), és az optika is. A végeredményben pedig ott van a custom hibrid fresnel lencse, a két külön samsung oled kijelző szemenként, az IPD állító finommechanika, a nem műanyagból fröccsöntött relatíve kis látószögű kamera, stb. Szóval csupa custom alkatrész, felépítésben pedig köze nincs a DK2-höz.

    "amibol nem tudom hogyan lett €700"
    Ahogy a 700 dolláros nvidia kártyákból is lesz 850 eurós cucc. Ki tudja milyen extra költség van még, ami azt az 50 eurót jelenti. Más cégek európai árazása még ennél is több tud lenni.

    nemlehet: mire gondolsz? A külső szenzor kell, azzal érzékeli a szemüveg térbeli mozgását pontosan. Azon kívül van egy filléres távirányító meg egy agyon akciózott xbox kontroller (amit az ms papíron szinte ajándékban ad, hogy tudja az xbox one-t is vr képesként reklámozni a rifttel). De ennek amúgyis pár dollár a gyártási költsége. Illetve mondták, ha már van vagy nem kell, add el akkor, annyival is olcsóbb lesz a végén a rifted.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • nemlehet

    őstag

    válasz Menthirist #16 üzenetére

    Persze, meg a boltból is ellophatod, akkor meg ingyen van... Hagyjuk már ezt az add elt... Mindig lehet trükközni, de ne ez legyen már az alapeset.

    Meg az, hogy mi filléres és az MS mit mennyiért ad azt valójában sose fogjuk megtudni. Szerintem ezekkel tolták fel az árat, hogy kevésbé legyen népharag, de lehet csak rosszindulatú vagyok.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • Menthirist

    veterán

    válasz nemlehet #17 üzenetére

    Olyan csomagot adnak, amiben minden benne van ahhoz az élményhez, amit ők elképzelnek, és amit hangsúlyoznak a fejlesztőknek. Tehát minden fejlesztő úgy dolgozik, hogy tudja, a rift tulajoknak a birtokában kell lennie egy xbox one gamepadnak. Nem azon a 20-25 dolláron fog múlni a fogadtatása. Az a kis mini kézi távirányító meg pláne filléres dolog (ezeket kínából is egy ezresért tudod rendelni), emellett szintén átkozott hasznos, hisz ha szemüveg van rajtad, nem látod az asztalodat, billentyűzetet, egeret, stb. Hasznos ha könnyen megtalálható helyen van egy olyan jellegzetes, vakon felismerhető eszköz, amin minden szükséges gomb rajta van, amire az oculus store-ban szükség van.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Chal

    addikt

    válasz nemlehet #17 üzenetére

    Ne viccelj már, 1db xbox controllerről beszélünk, ha feltételezzük hogy rohadt vastagon fogott a ceruza mikor ezt a kiegészítőt hozzáadták, és nem lenne benne, akkor nem 700 EUR lenne hanem 640. Ettől minden megváltozna?

  • Z10N

    veterán

    válasz Menthirist #16 üzenetére

    Ok, akkor legyen gen1.

    A devkites resznel a mondando masodik felet lehagytad ;)

    Ok fejlodott a hw. De a ketszeres aron? Ezt senki se nyeli be.

    Ha viszont ennyi mindent tultoltak, akkor az alap design-tol nagyon elrugaszkodtak es eleve nem szeles kozonsegre fokuszaltak mar :(

    Ezekszerint meg mindig erdemes dk1/2-t venni hasznaltan, meg az is megfelelo elmenyt nyujt. Ebbol is lehetne Rift Lite.

    Persze, de igy mar eleve ismerossel hozatnam be u$-bol. Adoval egyutt is olyan $650 lenne, ami most 178k. €700 pedig 217k. 39k azert nem keves (22%, gyakorlatilag egy eu-s 20% ado + 2% vam), azt meg inkabb gpu-ba tolnam.

    Ui: Mondom ezt ugy, hogy az egeszre 135-150k-t szantam volna (hmd+gpu) es akkor forradalmi erzesem lett volna. 295,5k-ert ilyen felhozatal mellet csak nevetek rajta tobb mint dupla (1.97-2.2) aron, ha itthon kene venni most :)

    [ Szerkesztve ]

    # sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

  • Menthirist

    veterán

    válasz Z10N #20 üzenetére

    "Ezt senki se nyeli be."
    Benyeled vagy sem, senkit sem érdekel. Napestig lehetne vitatkozni azon, hogy egy adott termék megér-e annyit vagy sem, amennyibe kerül. Okostelefonok, autók, fülhallgatók, tévék, bármi...

    "nem szeles kozonsegre fokuszaltak mar"
    Egy eddigiekhez képest megfizethető vr szemüveget akartak készíteni, ami minden eddigi próbálkozásnál jobb minőségű. Ez kb sikerült. Ugyanakkor dönthettek hogy jobb minőség (külcsíny, konfort, rosszullétek minimalizálása, stb) vagy alacsonyabb ár. Ők amellett voltak, hogy ha szart tesznek le az asztalra az tuti nem meggyőző, inkább legyen drágább, de jobb minőség. Nem kezdek el vitatkozni velük, hogy mennyire akartam volna inkább állíthatatalan bugyi-műanyag cuccot olcsó lencsével, "ócsóért" vagy sem. Arra ott vannak/lesznek a kínai variánsok.

    "meg mindig erdemes dk1/2-t venni hasznaltan"
    Nézőpont kérdése. A DK2 a DK1-től fényévekre van minőségben, és a CV1 is jócskán a DK2 előtt. Így is mennyien fikázzák hogy "csak" 2160x1200-as a felbontás. Persze, lehet venni 720p-s DK1-et, mert legalább olcsó, mi? Mindegy hogy kiesik a szemed tőle. A DK2 már jobb megoldás, de azért még azon is erősen érezni hogy 2014-es cucc. Ráadásul a CV1 ára miatt azt sem kapod meg olcsón.

    Ha ennyire az ár a lényeg, és van PS4-ed, vegyél inkább psvr-t. Az 400 dollár, vagy 500 ha nincs motion controllered meg ps eye-od.

    Ettől függetlenül jelenleg a Rodgers féle elfogadási görbe alapján még az early adopter fázis elején vagyunk:

    Értsd: most még azoknak célozzák és azok veszik, akik kíváncsiak, szeretnek új dolgokat kipróbálni, és meg is van rá a pénzük. Ha nem tartozol ebbe a rétegbe, teljes nyugalommal várhatsz, amíg kiderül hogy a vr a jelen-e már vagy még mindig nem és újra próbálkoznak 5-10 év múlva. És ha a jelen, akkor hogy lentebb menjenek az árak és gyarapodjon a tartalom. Az emberek túlnyomó többsége ebbe a kategóriába esik.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Z10N

    veterán

    válasz Menthirist #21 üzenetére

    "Benyeled vagy sem, senkit sem érdekel. Napestig lehetne vitatkozni azon, hogy egy adott termék megér-e annyit vagy sem, amennyibe kerül. Okostelefonok, autók, fülhallgatók, tévék, bármi..."

    Legyen, de sajnos igy az amd integethet a vr forradalomnak a jelenlegi generacioval. Marpedig erre epult a marketing :(

    "Egy eddigiekhez képest megfizethető vr szemüveget akartak készíteni, ami minden eddigi próbálkozásnál jobb minőségű. Ez kb sikerült. Ugyanakkor dönthettek hogy jobb minőség (külcsíny, konfort, rosszullétek minimalizálása, stb) vagy alacsonyabb ár. Ők amellett voltak, hogy ha szart tesznek le az asztalra az tuti nem meggyőző, inkább legyen drágább, de jobb minőség. Nem kezdek el vitatkozni velük, hogy mennyire akartam volna inkább állíthatatalan bugyi-műanyag cuccot olcsó lencsével, "ócsóért" vagy sem. Arra ott vannak/lesznek a kínai variánsok."

    Ok, de igy hatalmas kozonsegtol estek el. Egy Lite verzio meg siman elfert volna es akkor maris nem az olcso kinait vennek az emberek es ezzel piacot rabolva toluk. Meg talan az amd is megpromotalna oket es win-win, de igy ket szek koze...

    "Nézőpont kérdése. A DK2 a DK1-től fényévekre van minőségben, és a CV1 is jócskán a DK2 előtt. Így is mennyien fikázzák hogy "csak" 2160x1200-as a felbontás. Persze, lehet venni 720p-s DK1-et, mert legalább olcsó, mi? Mindegy hogy kiesik a szemed tőle. A DK2 már jobb megoldás, de azért még azon is erősen érezni hogy 2014-es cucc. Ráadásul a CV1 ára miatt azt sem kapod meg olcsón."

    Csak az felejted, hogy valaki csak hobby-kent probalta volna ki, mert az hozza s ok vasarlot. Igy csak a geek-ek veszik meg elsosorban. Az amd-nel is volt egy gpu kimutatas, hogy a Polaris a piac 84%-nak keszult, nem a maradek 16%-nak. Hiaba a 16 lehet egybol kifizetne es a 84 csak szepen aparnkent, akkor is 5.52X kulonbseg van koztuk, ami mar komoly fegyverteny.

    "Ha ennyire az ár a lényeg, és van PS4-ed, vegyél inkább psvr-t. Az 400 dollár, vagy 500 ha nincs motion controllered meg ps eye-od."

    Ezen is filoztam, de azzal meg limitalva lennek. Univerzalist akarok.

    A haranggorbe eseten szerintem:
    dk1 inno 2,5%
    dk2 e. adp. 13,5%
    cv1 e. maj. 34%
    Azaz a piac fele mar le lenne fedve.

    "most még azoknak célozzák és azok veszik, akik kíváncsiak, szeretnek új dolgokat kipróbálni, és meg is van rá a pénzük. Ha nem tartozol ebbe a rétegbe, teljes nyugalommal várhatsz, amíg kiderül hogy a vr a jelen-e már vagy még mindig nem és újra próbálkoznak 5-10 év múlva. És ha a jelen, akkor hogy lentebb menjenek az árak és gyarapodjon a tartalom. Az emberek túlnyomó többsége ebbe a kategóriába esik."

    Tiszta sor. De tartalom nelkul nincs ami eladja.

    [ Szerkesztve ]

    # sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

  • HUN_Sector

    senior tag

    Ez valószínűleg Ausztriával bezárólag lesz értendő.
    Az Alpok keleti felétől úgyis csak csóró, barbár, nomád törzseket találni... (irónia)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Z10N #22 üzenetére

    "Marpedig erre epult a marketing"
    Ha feltűnt, az nvidia is nagyon komolyan tolta a vr marketinget. Ez a két diszkrét gpu gyártó van a piacon, szóval kb mindenki igyekezett meglovagolni.

    "Egy Lite verzio meg siman elfert volna es akkor maris nem az olcso kinait vennek az emberek es ezzel piacot rabolva toluk."
    Kérdés mennyire tudtak volna 1: egyszerre több hardvert is fejleszteni és kidobni, 2: mennyire vették volna azok, akik még fele áron is finnyáznának hogy túl drága a 100k. 3: mennyire lett volna jó minőségű, és mennyire tudtak volna csatázni a másolatok ellen.

    Most két ág van az oculusnál is, az "olcsó" verzió a mobilos szemüveges, meg van ez. Aki baromi árérzékeny, az próbálkozik a kínai szemüvegbe pattintott mindenféle okostelefonokkal.

    "csak hobby-kent probalta volna ki,"
    Ez még mindig nem a hobbi felhasználóknak lett kitalálva. Még a PSVR sem, pedig az még olcsóbb. Ez nem a "gyártsunk 30 ezres okostelefont" kategória, még nem tart ott a piac. Az majd évek múlva jön, ha jön. Illetve mérlegelni kell, hogy ha lenne egy lite verzió (kisebb tudás, egy panel, stb) mondjuk 400 dollárért, akkor mennyien vették volna meg inkább azt, aztán lezárják annyival hogy ez csak ilyen minőség?...
    Gyanítom nálunk komolyabb piackutatás előzte meg a terveiket.

    "Polaris a piac 84%-nak keszult, nem a maradek 16%-nak"
    Aztán hogy a 84%-ból mennyi fogja ténylegesen venni is, majd meglátjuk. Mert lehet hogy a 16%-ban több elkötelezett rajongó van, mint a 84-ben.

    "dk1 inno 2,5%
    dk2 e. adp. 13,5%
    cv1 e. maj. 34%
    Azaz a piac fele mar le lenne fedve."
    Na ebben tévedsz. A piac akkora része nem hallott vagy még nem érdeklődik a vr-ért hogy hihetetlen. Mindenfelé olvashatod az érdeklődőktől (! tehát akik egyáltalán tudják mi ez) hogy "majd megvárom a következő 2-3 generációt". 10-ből 1 ha egyáltalán gondolkodik a vásárlásban, nem hogy ennyi vett volna. De lehet hogy 20-ból vagy 50-ből 1. Ez még nem a piac 30-40-50%-a.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Z10N

    veterán

    válasz Menthirist #24 üzenetére

    "Ha feltűnt, az nvidia is nagyon komolyan tolta a vr marketinget. Ez a két diszkrét gpu gyártó van a piacon, szóval kb mindenki igyekezett meglovagolni."

    Nem. Az amd mar korabban erre hegyezte az uarch-t.

    Nem kell egyszerre tobb, dk2+ tovabbvinni. Fel aron mar egesz jo lenne.

    "mennyire lett volna jó minőségű, és mennyire tudtak volna csatázni a másolatok ellen."

    Ezt mar nem tudjuk meg.

    "Most két ág van az oculusnál is, az "olcsó" verzió a mobilos szemüveges, meg van ez. Aki baromi árérzékeny, az próbálkozik a kínai szemüvegbe pattintott mindenféle okostelefonokkal."

    A telefonos csak mokazasnak van :)

    "Ez még mindig nem a hobbi felhasználóknak lett kitalálva."

    Pedig a vr boom-bol ez latszott. Par eve ugye mindenki elorukkolt sony, htc, samsung, ms, stb.

    "mondjuk 400 dollárért, akkor mennyien vették volna meg inkább azt, aztán lezárják annyival hogy ez csak ilyen minőség?..."

    Nem lite-ert ennyit lehet kapni. A samsung-e is csak 40k.

    "Aztán hogy a 84%-ból mennyi fogja ténylegesen venni is, majd meglátjuk. Mert lehet hogy a 16%-ban több elkötelezett rajongó van, mint a 84-ben."

    Ezt majd az RX500-nal tudjuk meg :)

    "Na ebben tévedsz. A piac akkora része nem hallott vagy még nem érdeklődik a vr-ért hogy hihetetlen. Mindenfelé olvashatod az érdeklődőktől (! tehát akik egyáltalán tudják mi ez) hogy "majd megvárom a következő 2-3 generációt". 10-ből 1 ha egyáltalán gondolkodik a vásárlásban, nem hogy ennyi vett volna. De lehet hogy 20-ból vagy 50-ből 1. Ez még nem a piac 30-40-50%-a."

    Itt a gond. Pedig orba szajba ezt nyomja mar mindenki nyugaton. Lassan mar a Nintendo is beszall a buliba.

    Mindegy. Kar erte. Joparszor kiprobaltam es tetszett, de ennyiert nem kell. Majd meg a Morpheus kep egy eselyt.

    # sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

  • Menthirist

    veterán

    válasz Z10N #25 üzenetére

    "Nem. Az amd mar korabban erre hegyezte az uarch-t."
    Akkor döntsük el hogy most hiszünk-e ebben vagy nem. Csak mert ugye az nv meg papíron nem, mégsincs rosszabb helyzetben vr ügyében (a relalitások talaján maradva). Szóval vagy tényleg erre hegyezték, vagy egy olyan feature-t marketingeltek "iszonyatosan fontosnak", ami épp elérhető volt már számukra.

    "Nem kell egyszerre tobb, dk2+ tovabbvinni. Fel aron mar egesz jo lenne."
    Annak ellenére hogy gyakori hozzáférésem van egy DK2-höz és sokat használtam is, csípem is, szerintem a CV1 mellett nem kellene már erőltetni.

    "Pedig orba szajba ezt nyomja mar mindenki nyugaton. Lassan mar a Nintendo is beszall a buliba."
    Mármint a cégek. Nem az emberek. Ugye most annak van a divatja, hogy "úristen, mindebe be kell szállni, mindent gyártani kell, mert mi van ha ez lesz a nagy divat". Sok cég beleugrik, de minek. Nincs jelenleg hely és piac ennyi gyártónak, és csak a felhasználókat bizonytalanítják el. Ha most elkezdenénk sorolni hogy Rift, Vive, Fove, OSVR, PSVR, StarVR, az emberek többsége azt sem tudja melyik melyik... És ezek még csak a nem mobilos nagyok.

    Én úgy vagyok vele, hogy sokat DK2-őztem, de magamnak majd csak akkor gondolkozok el a vásárláson, ha 1: Mo-n is rendes, kényelmes garival lehet intézni egyet, 2: ha lesz oculus touch. A gép megvan hozzá, és a célhalmaz is vagyok (kíváncsi, érdeklődő és szerencsére kellő "felesleges" anyagiakkal rendelkező). Aztán ha ezek a viszonyok előállnak, mérlegelem. Túl nagy életciklust ugyanis nem szánnak az első generációnak (mint minden technikai dologban, itt is az első 1-2-3 generációban még annyira gyorsan fejlődnek a termékek, hogy lehet haladni tempósan). A 2. generációban szerintem már lesz foveális renderelés (tekintetkövetés) és nagyobb felbontású kijelző (amit nem lehetne a szemkövetés nélkül megfelelő sebességgel kihajtani)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • RyanGiggs

    őstag

    Na tessék a nagy Ubisoft VR játéka :
    [Friss hír]
    Mi ez a szar? Ezért vegyen az ember egy 700€-os szemüveget?
    Azért hogy galambokkal (ami sas) repkedhessek?
    Inkább csinálnák meg a Far Cry sorozatot natív VR-re!
    Vagy ez ennyire bonyolult dolog, hogy egy AAA kategóriájú játékot natív VR-en is lehessen játszani? Pedig egy Battlefield 1 vagy Outlast 2-nek örülnék. Akkor lenne értelme beruházni. Most jelenleg kik a potenciális vevők? Nekem lenne rá pénzem, érdekel is, de minek ha egyáltalán nincs rá tartalom, és a nagy kiadók is szarnak az egészre! Most pl. jön a BioShock Collection PC-re is, az miért nem kapott VR támogatást, ha már újra kiadják? Azért mert engem érdekelne, és akkor talán benyúlnék a zsebbe?

    [ Szerkesztve ]

  • Menthirist

    veterán

    válasz RyanGiggs #27 üzenetére

    Az ugye még mindig megvan, hogy VR-ra készíteni fps játékot nem annyi, hogy kinyomják a szemüvegre? VR-ra tervezni kell játékot, UI-t, ergonómiát, és számos olyan szabályt kell betartani, ami monitoron egészen más. Ez nem arról szól hogy ki szarik mire, hanem hogy egy igazi VR játékot az első pillanattól kezdve a szemüveget és a kezelőszervet elsődleges szempontként figyelembe véve kell tervezni. Nincs ilyen hogy "bedobunk vr támogatást", max egy szimulátorban.

    Két remek, humoros de lényegre törő 30-30 perces videó a kérdéskörről az Oculus Connect 2-n előadva:
    Design anti-szabályok, avagy hogy ne tervezzünk játékot VR-ra (Time Machine VR készítőjétől)

    Jó VR élmény készítése (I Expect You to Die készítőjétől)

    Különösen a második, Schell előadás kiváló.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • RyanGiggs

    őstag

    válasz Menthirist #28 üzenetére

    Én ezt értem, hogy úgy kell tervezni, mert különben rosszullét lesz, stb...! Na de vajon mikor óhajtanak olyan AAA kategóriájú játékot tervezni (pl. FarCry5, BF5), ami már "arra" is készül? Vagy ilyeneket csak monitorra fognak készíteni, mert a VR-t ezzel nem lehet, vagy csak nehezen lehet összehozni? Mi a véleményed?

  • Menthirist

    veterán

    válasz RyanGiggs #29 üzenetére

    Nem a AAA kategória fogja feltalálni hogy mit hogy kell, ahhoz messze túl drága egy AAA fejlesztése. Gyűlnek a tapasztalatok kisebb projektekben, kitekintgetnek a nagyok is, aztán majd ha összegyűlt annyi tapasztalat hogy rá lehessen építeni egy 30-40-50 millió dolláros szörnyet, majd akkor. De nem csak AAA van a világon, és pláne nem sokat számít a "kategória", amikor egy-egy indie vr játék is egyszerűen átkozott jó élmény. Mert itt van a lényeg, mindegy hogy hogy nevezzük, ha egy játék jó, élvezetes és leköti a felhasználót órák tucatjaira (pláne fele áron mint az AAA-k), akkor mindegy hogy most indie vagy sem.

    Szóval nagy, AAA büdzséjű vr játékok még odébb vannak. Az a szegmens önmagában is annyira kockázatos, hogy fulldoklik az ötlet és bátortalanságban.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Chal

    addikt

    válasz Menthirist #30 üzenetére

    Így van, illetve a klasszikus FPS nem is igazán a VR erőssége, nem erre való. Viszont a tartalmat is máshogy éli meg az ember, már egy tech. demo is a földbe döngöl, és órákat el lehet tölteni benne, mert tényleg be lehet nézni minden bokor alá, és ezt szó szerint kell érteni, nem úgy, hogy egy egérrel mozgatod a kamerát, és egy monitoron nézed a bokrot, hanem ott vagy :) Vagy pl. ott az Elite Dangerous, ami monitoron egy jó űrszimulátor, de VR-ben meg olyan mintha vettél volna egy saját űrhajót, amibe bármikor beleülhetsz.

    [ Szerkesztve ]

  • Menthirist

    veterán

    válasz Chal #31 üzenetére

    Igen, lehet hogy nem látjuk egy ideig az utóbbi évtizedben már unalomig pörgetett fps-ekben tündökölni, de új szintre emelhet más játékokat, kalandjátékokat, szimulátorokat, érdekes csavart adhat TPS címeknek sőt akár stratégiáknak. Emellett pedig a régi árkádos játékélmények előhozatalával nyitnak, konkrétan több órát képes voltam szórakozni a Labs-al is, az olyan címek pedig mint a Dead and Buried remek és könnyed szórakozást nyújtanak több órán át, és ismétlődően.

    A klasszikus fps is remek lesz (lásd a jó öreg HL2 vr videóban lévő lehetőségeket), de ott ki kell találni hogy hogy legyen a mozgás. Hagyományos fps-ek esetében jelenleg ez a legnagyobb probléma. Történetmesélésben pedig az, hogy vr-ban tilos irányítani a kamerát. Tehát amíg monitoron jöhet cutscene, ugráló nézőpont, vagy hogy a karaktered konkrétan néz valahova, addig vr-ban más módszerekkel kell rávenni a usert, hogy arra nézzen amerre akarsz, mert nem nyúlhatsz a kamerához.

    Szóval ahogy Schell is elmondta, minden új médiaforma megjelenésekor természetes ösztön hogy a régieket próbálják megoldani benne, tehát a színházi előadások idejében amikor bejött az első film, akkor színházi előadásokat vettek vele fel, fekete fehérben és hang nélkül (tehát rosszabb lett mint az eredeti előadás). Aztán később a technika és a tapasztalat fejlődött, és megtanultak gyökeresen más formában filmeket készíteni, és eljutottunk a mai filmművészetig, aminek már nincs sok köze a színházi előadásokhoz. Egyszerűen a készítőknek fel kell fedezni és meg kell tanulnia használni az új formátum adta lehetőségeket. Ez pedig idő. Viszont fenemód érdekes próbálkozásokat lehet megélni, aki esetleg belevág már most.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Chal

    addikt

    válasz Menthirist #32 üzenetére

    Na igen :) Illetve sokan arra panaszkodtak fps esetén, hogy rosszul lettek az előre/hátra mozgástól. Nem konkrétan hányinger (bár volt ilyen is), hanem egyszerűen csak mocskosul diszkomfortos/zavaró volt nekik. Mégpedig azért mert a testük egy székben ült, az agyuk meg azt közvetítette hogy rohannak előre vagy éppen hátra a saját lábukon. Ez egy autó/repülő/űrhajó szimulátorban nem gond, mert ott egy zárt dobozban ülnek, max a G erőket nem érzik, az még nem akkora baj. Valamint a roomscale fps-eknél is meg van oldva a dolog a figyelem elterelésével (hadonászás és egyéb interakciók), meg ugye ezt csak a Vive tudja perill, és ott is teleportálásra szavaztak az előre/hátra mozgás kapcsán a fejlesztők.

    Szóval elég izgalmas és érdekes terület ez, ami pedig most kint van JÓ fajta VR tartalom, az nekem már bőven elég ahhoz, hogy vegyek egy jobb kategóriás HMD-t. Ugyanakkor megértem hogy ez sokaknak kevés, viszont annyira sokat várni azért szerintem nem kell, szinte minden hónapra fog jutni az elkövetkező időben valami komoly és új csemege, ebben biztos vagyok.

    [ Szerkesztve ]

  • jagdtigger

    tag

    Én még inkább várok egy másikra, a vive-nak nagy tér kell ebbe meg a FB kontárkodott bele...

    http://www.sysprofile.de/id147051 http://xco.atw.hu/benchmark/

Új hozzászólás Aktív témák