Új hozzászólás Aktív témák
-
nyisziati
veterán
A gond itt a szemlélettel van/lesz. 100 éve arra mentek rá, hogy minél előbb beinduljon a tömeggyártás, majd önköltség+10-20-30 % haszonnal továbbadják a készterméket.
Ma ezzel szemben belövik a célközönség pénzügyi tehetségét, megszabják az árat, az önköltséget pedig a minimumra szorítják.
Nem úgy tűnik, hogy túl nagy lelkesedéssel akarnák az iparágat átállítani a tisztán elektromos üzemre. Ha ezt akarnák, már rég szignifikáns részét az össz gyártott autóknak az elektromos autók tennék ki. De bőven nincs így. -
nyisziati
veterán
Na igen, kollégám fia is Münchenben lakik, ő is inkább olcsó dízelben gondolkodik.
Mondjuk most be is jött, egy 207-es Peugeot-t vett (112 LE), és állítása szerint 4 liter alá le tudja szorítani a fogyasztását.
Persze nagypapatempóban, pályán se nyomja neki, mert 120 fölött már elkezd fogyasztani. -
trassher
addikt
Én pont annyit ingázok az iroda és a lakóhelyem között. Igaz céges autó viszont hybrid corolla. Városban nem rossz, főúton sem rossz olyan 120-ig viszont afelett már nem szereti a létet. Mindezt úgy mondom, hogy előtte 1.6 hdi 308-al jártam és annak aztán mindegy volt, hogy 100 vagy 170. A hybrid és a tisztán elektromos autózás azért még mindig nagyon korlátolt dolog, felfoghatjuk önigazolásnak is.
nyisziati:Szintén 112 lóerős volt a 308-am 6-os váltóval és nem tudott 6 liternél többet enni soha. Annak mindegy volt, hogy tél/nyár, város/pálya.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
axioma
veterán
Neked most van i3-ad, van mas ev-d, vagy mas alapjan mondod telre az 50-60%-ot? Szerintem akkor van ennyivel kevesebb, ha maxon megy a futes vegig. De azt ki se birnad. Nem i3 de ev tapasztalat, befutod indulaskor az autot par perc es nehany % veszteseg aran (fazosabbnak legyen 10-20%, en nem 25 fokban vezetek, nem vetkozok neki foleg hogy utcarol indulok) - persze ez mar a teli, kisebb menetidobol jon le, de tudtommal az i3 akku az hoszigetelt igy "olcsobban" temperal. De ha egyszer befűtöd, foleg ha varosi rovidebb tav, mar nemigen kell tovabb futeni.
-
petymeg
addikt
"Az állami támogatással 8.5 milla körül van (majd ha lesz megint állami támogatás)"
Ebben a mondatban van némi igeidő kavarodás...
Sajnos ilyen árak mellet a villanyautó még sokáig leginkább a gazdag feleségek játékszere lesz. Pedig szívesen nyúznék egy Tesla S-t én is a benyás Octavia helyett!Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
dabadab
titán
A napelem akkor is baromi drága a sima vezetékes áramhoz képest, ha minden elektronját hasznosítod, de ha nem áll az autód napkeltétől napnyugtáig a napelemes töltődön, akkor meg végképp.
Ráadásul ott bármiféle gyorstöltésnek búcsút mondhatsz, ahogy az éjszakai töltésnek is (hacsak nem telepítesz plusz bufferakkukat, ami meg megint csak tovább drágítja).
Ha meg télen is tölteni akarsz, akkor nagyon túl kel méretezni a napelemeket, még drágább.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az meg nem igazán "napelemről töltés", a megtérülése meg annak is nagyon hosszú (vagyis gyakorlatilag vagy olyan drága a napelemes áram, mint ami a konnektorból jön vagy még annál is drágább) és politikailag kitett (pl. ha nem lehet a hálózatot gyakorlatilag ingyenbuffernek használni (most lehet, mert a politika ezt támogatja), akkor a fene megette az egészet).
DRM is theft
-
Uzi74
senior tag
Rövid távokon igaz is lehet az 50%, hiszen a felfűtés elvesz sok energiát . Nekem hőszivattyús EV esetén a referencia nyugis 8 Km távom télen 28KWh/Km, most melegben 16KWh/Km. Autópályán kisebb a különbség, hiszen a hajtás arányaiban több energiát igényel, a fűtés meg egy Km-re vetítve kevesebbet fogyasz. Ez azt is jelenti, ha a hatótáv éppen a kritikus faktor, ott nagyobb utat mész egyben és a fűtés felára kisebb lesz. Ha 200-al mész akkor meg már elhanyagolható a fűtés
[ Szerkesztve ]
-
petymeg
addikt
Na itt is egy cikk az "olcsó" villanyautók támogatásáról, holnap jelentik be:
Ha mondjuk 5-6 milla körül el lehetne egyet hozni, akkor elgondolkodnék azon, hogy lecseréljük a nejem Vitaráját. Attól többet nem adnék egy 200 km-es hatótávú kocsiért.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
dabadab
titán
válasz Ezekiell #114 üzenetére
Őőőőő, hát tekintve hogy egyelőre csak elássuk a földbe az évtízezredekig sugárzó használt utánt, és imádkozunk, hogy ne legyen vele gond, ez azért elég erős megállapítás.
Egyrészt megdöbbentően kevés hulladékról beszélünk, másrészt meg az, hogy bedobozolva elrakjuk, lényeges előrehaladás ahhoz képest, hogy bármi másnál a dology úgy néz ki, hogy beleborítjuk a legközelebbi folyóba vagy szemétdombra, ahonnan aztán mindenhova bemosódik.
Igen, tudom, a Greenpeace meg a többiek mindenkit arra kondícionáltak, hogy "jajjatommindmeghalunk", de az a helyzet, hogy a gyakorlatban bármi más energiaforrás NAGYSÁGRENDEKKEL halálosabb az atomnál.
Nem is beszélve a kurvanagy targetről, amit egy atomerőmű képvisel - minden terrorista nedves álma
Nem igazán. Egy atomerőművet tönkretenni baromira melós, nem véletelen, hogy nem azok ellen intéznek támadásokat.
DRM is theft
-
Tomy Yayo
senior tag
válasz Ezekiell #118 üzenetére
Bármely másik energiatermeléshez képest még mindig elenyésző. A "legtisztább" energia még mindig az atom, teljes élettartamot, szennyezést, hulladékot, mindent figyelembe véve. Rengetegen dolgoznak a biztonságosabbá tételén, minden új reaktor biztonságosabb az előzőnél. Ezen kívül az "elhasznált" fűtőelemek messze nem elhasználtak, csak a meglévő technológiával ennyi nyerhető ki belőlük. A másik irány ennek az aránynak a feltornászása. Többek között Bill Gates is dolgozik ezen, Kínában már nyitni is akartak egy erőművet az "elhasznált" elemek hasznosítására, csak aztán jött a kereskedelmi háború. Netflixen van erről egy elég friss doku, Inside the brain of Bill Gates, vagy valami ilyesmi (egyébként ahogy ott láttam el se ássák, csak ilyen "kapszulákban" tárolják egy nagy telepen).
[ Szerkesztve ]
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!