Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
A rex kiszedese sajnos hulye jogszabalyok miatt lett, pedig az egy nagyon esszeru megoldas volt, nyilvan tularazva a tenyleges koltseghez kepest. Egyszeruen maga a biztonsag, hogy sehol nem tud ottragadni, az ertek.
Mas kerdes, hogy a 10 liter fogyasztast nem tudom ki es honnan szedte rex-nel, biztosan hamis adat, a 9 literes tank ha tele akkor emlekeim szerint (nem sajat csak ultem benne) boven 100km feletti plusz hatotavot adott (plane hogy rex alatt max. 80-nal vagy hogy megy).
En inkabb erosen ajanlotta tennem az ilyen hatotavnovelo benzinmotort az osszes elektromos autohoz, jobban none a felhasznaloi bazis. Bar mondjuk ahhoz az se artana, ha nem lenne dragabb az utcai gyorstolto mint a benzin... -
axioma
veterán
2-es es 3-as prius az iMiev-csaladdal szemben (volt igaz I-es priusunk, most van ion-unk):
1. prius nagy, garazs- es parkolas eseten igenyel nagyobb helyet, plusz kapasbol tobbet eszik mondjuk azt hogy MJ-ban, mert onmagaban nem toltheto
2. miert kene utcan tolteni??? amugy egyelore a lassu toltes nem dragabb (meg most is van ingyen), csak a gyorstoltok nagy resze lett (lesz?) most fizetos
3. priusbol a 2-3 me'g csak nem is alternativa, se plugin, se zold rendszam
Elonye: 5 szemelyes (de ez me'g az i3-mal szemben is), mig a plugin mar csak 4 mar megint, raadasul csak a minimalis 25km-t tudja azt is csak uj koraban, Bp meretu varosnal mar nem lehet vele azt megcsinalni amit az Amperaval igen (meloba jarassal 1100km benzinmentesseg, akkor is a motor kimelese miatt kapcsoltatja csak be par percre a benzinmotort)
4. leaf, zoe pont hogy nem 2-3M hanem mar a 3-4M kategoria alsohangon, az mar nem illett volna a hozzaszolasra valaszkent, ebben a kategoriaban +35-50% az az egymilla, nagyon nem mindegy....[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
2011-es ion-om van, az enyemben nem annyira jo, igy most mondjak ugy 70-75%-osnak, kortarsai kozul azert van siman 80%-os. Akkor megy tonkre igazabol, ha nincs hasznalva, ezt inkabb a sose toltott hibrideknel latni, sokkal nagyobb azoknak a szorasa.
Az ion a suzuki alto-ra rafizetett kulonbseget villannyal szamolva, heti 200km korul es parkolas (csak a melohelyi) nezve ugy 2.5ev alatt behozza. Masfel mar eltelt. Es kozben napelembol toltjuk mar.
A 2001-es priusnak(!) 2017-ben lett cserelve ujabbra az akkuja... (ujra mar nem lehetett de karambolos 2-esbol 5+ evvel fiatalabbra).
Szoval az akku tonkremenetelet igazabol aozk terjesztik, akik ellenerdekeltek az e-autozasban... -
axioma
veterán
OK Prius3 rosszul remlett, de hasznalhatatlan arra hogy valoban zold legyel, kiveve ha 5km-re is autoval mesz... agglobol mar nem jutsz be vele. Amelyik tudna elvben 50km-t priusbol az nagyon sokkal dragabb es meg mindig 4 szemelyes, ez remlett mert mi probalkoztunk azzal de vegul maradt az Ampera (napi 2x25km-re kell, telen is).
Azert belobogtatnam, hogy elnek emberek Bp-en kivul is... vagy peremkeruletben, ahol a garazs nem kizaro tenyezo egy olcsobb e-autohoz sem. -
axioma
veterán
[Oda-vissza ossz 60km mert az mar a teljes napi, miert baj ha 80+ a hatotav? pont oda jo! Tolteni csak otthon, este. Mi mindketten 35 ill 50km ingazunk per nap es este lassan, sot lassitva toltunk. Arambol ugy 5-700Ft a 100km. Varosi autonak tok folosleges a 200+ km akkuval kornyezetterhelni, cipelni, sot kifizetni a beruhazasi felarat. Ahanyszor tobb mint 80km-t mennek egy nap annyiszor siman fizetek az utcai toltesert... 1.5 ev alatt 3-4 alkalom volt, plusz egy amikor ejjel nem lett feltoltve benazasbol.]
-
-
axioma
veterán
Neked most van i3-ad, van mas ev-d, vagy mas alapjan mondod telre az 50-60%-ot? Szerintem akkor van ennyivel kevesebb, ha maxon megy a futes vegig. De azt ki se birnad. Nem i3 de ev tapasztalat, befutod indulaskor az autot par perc es nehany % veszteseg aran (fazosabbnak legyen 10-20%, en nem 25 fokban vezetek, nem vetkozok neki foleg hogy utcarol indulok) - persze ez mar a teli, kisebb menetidobol jon le, de tudtommal az i3 akku az hoszigetelt igy "olcsobban" temperal. De ha egyszer befűtöd, foleg ha varosi rovidebb tav, mar nemigen kell tovabb futeni.
-
axioma
veterán
Varj, felreertes van akkor. Nem a plusz hatotav miatt ulok benne kabatban hanem mert igy praktikus nekem. Ingazas naponta <40km, hatotav>70km telen is (9 eves ion), cs.haz garazsban toltom naponta, napelembol szoval csak 15Ft/kWh ezen nincs mit sporolni (ennyit adnak a tultermelesert, a beruhazas mar megvolt es fgtl a futeshasznalattol). Erre mondtam hogy felfutom indulaskor par perc alatt kenyelmesre, csak nem kell (sot zavaro) nekem a 25 fok [amihez me'g mindig nem felezodes tartozik, csak ha az maxos futest jelent vegig az uton, akkor _talan_, de nekem inkabb ugy 30%-ot vesz le].
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
A napelem halozatra taplalassal siman 10 even beluli megterulesu kell legyen ma mar ha nem nagyon kicsi a rendszer (ezt mar nem tmk-ban cserelendo inverterrel), es a halozat oda-vissza hasznalata nem _csak_ politika, hiszen pl. a helyben termelt aram vesztesege joval kisebb ha az utcaban hasznalodik el, nem transzformalgatodik es nem szallitodik egy eromubol. Mellesleg nem helyi (orszagos) politika, fejlett orszagokban mindenhol jellemzo. Mire megdoglodnek (autozasra alkalmatlanra) az elso sorozat e-autok akkujai pont jok lesznek otthon tarolasra, ott kisebb a meret/suly problema per amperora. Te ketelkedsz, hogy a technologia le fogja kovetni az igenyt es jogszabalyt, en meg varom
Amugy nekunk egy uj i3 arat nem uti meg a 17kWp napelem, egy ion es egy Ampera... ennyit arrol hogy a napelem meg az e-auto onmagaban, vagy az uj auto a draga. Marpedig itt olyan e-auto hatert nem olvastam, aki nem zsiruj, es foleg meno benzines autohoz viszonyitana, nem a Dacia volt mondjuk szembeallitva... -
axioma
veterán
Jujj mar nagyon off-nak az offja. Keso is van, befejeztem.
Nemeteknek "mi" szallitottunk RKV-t a leszabalyzashoz, ami kotelezo x meret feletti visszatermelo barmire (nem csak napelem, pl. biogaz, szel), ketlem hogy a 0% taviratnak kb. 2.5 euros aranal tobbet barkinek fizetnenek ilyenert... Steuerboxszal me'g olcsobban es interaktivabban megoldhato lesz, sot a fogyasztoi oldal egy reszet is iranyitva, szoval bocs, de kisse ketelkedem az alaperved validitasaban.
Atomenergia zsinoraramnak jo, me'g az en zold (de nem ultrazold) gondolkodasomban is, de a skalazhatosagon ott vajon mit ertesz... nem online gorbekovetest az biztos.[ Szerkesztve ]