Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Némileg más a szitu. Pont ezért kérdeztem. Ha egy metrón cirkuszol valaki, nem történik semmi. A következő állomáson a személyzet lefogja vagy rendőrt hívnak. De egy űrhajó szerintem még pár évtizedig igencsak a veszélyes üzem kategória marad. Most csak példának ha ketten fogják magukat és nem ülnek vissza a helyükre a súlytalanság végeztével, hanem az egyik oldalra lepottyannak, teljesen felborítva a kabin egyensúlyát?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Cathulhu
addikt
Csak a kolléga felvetésére reagáltam, mert szvsz sokkal egyszerűbb és természetesebb megoldás így, mint végig székbe kötözve állandóan váltakozó gyorsulásoknak kitéve utazni
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
-
Mister_X
nagyúr
Oké, gyorsítás kilőve, de akkor kell a forgó modul. Elvileg úgy is az a nagy terv, hogy több fellövéssel készítik fel két év alatt a hajókat, tehát belefér. És csak egyszer kell összerakni, a forgó modul fent maradna az űrben oda-vissza. Egy jó nagy átmérőjű gyűrű a hajótestre, amit csak egyszer kell meglökni és forogni fog (a hajóval együtt, de a hajótesten belül kvázi mindegy). Jobban járnak, ha kísérleteznek vele, mert a jó esetben 90 nap is sok szerintem teljes súlytalanságban, "képzetlen embereknek" (ISS-en képzett űrhajósok vannak tudtommal, nem űrturik) meg pláne. Továbbá a a centrifugális erő megadja a "szilárd talajt", jobb hatással lenne az utasokra: a súlytalanság biztos jópofa dolog, de kétlem, hogy hónapokon át 0-24 is az lenne. Jobban pihennének az emberek, esetelges rosszullét esetén kizárható az "űrbetegség", kevésbé technikás mosdók kellenének, stb.
[ Szerkesztve ]
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
Mister_X
nagyúr
Persze, hogy nagyobb lenne a gyűrű, mint amit eddig építettünk, de nem is V2-es rakétákkal tervezünk a Masra menni, azokban is van kraft. Ha már álmodunk, akkor nagyban. Még talán a cikkedben volt az a nagy gömb, amiben az utasok mennének, 100 fő. Abban lenne 100 főre a mosdó, konditerem, mozi meg ilyenek, amiket említettek.
Üzemanyag meg miért kenődne a peremre? Ideális esetben elég lenne kettő hajtómű, ami beindítja a forgást, azon a ponton lehet erősebben tervezni. Egyébiránt meg ugyan úgy a rakéta vinné el a gyűrűt a Marsig. Én azért tartom magam, hogy hosszú távú űrturizmushoz és személyszállításhoz a gyűrűs-dokkolós űrhajó az ideális, teherszállításra meg BFM megoldás. Még a gyűrűs megoldás esetén is opció, hogy aki nem érzi stabilam a lába alatt a talajt, az visszamegy a rakétába nullgravitálni.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
batmanéhes
tag
Csendben megjegyzem, hogy egy repülőgép esetén NINCS biztos mentési eljárás, ha odafent széthullik a gép, vagy bármi komolyabb baj történik, nincs mentőernyő. Senkinek. Itt nagyobb biztonságban vannak az utasok, mint egy utasszállító gépen...
ezzel azért várjuk ki a (polgári?) repkedés kezdete óta eltelt időt.
[ Szerkesztve ]
-
Mister_X
nagyúr
Még mindig dokkolunk a gyűrűbe és a rakétának se kötelező forognia. Sok vizet nem zavarna, mert végig az űrben van, leszállás előtt mindenki helyet foglal a rakétában és leszáll a Marsra.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
titán
A könyv még jobb, ott folyamatosan téma a coriolis hatás (leírva nem kerül semmibe megcsinálni), és a nehézkedés problémája is központi kérdés, a tv szorzatban elnagyolják (Persze, tudom nem csak ebben, az összes bármilyen sorozatban elnagyolnak valami fontosat a cselekmény érdekében). A valaha íródott legjobb scifi regényciklus az Expanse, nálam még az Alapítványt is megelőzi.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
noPublicFG
senior tag
Láttad az általam berakott képet a #5-ös hozzászólásban? A kapszula alatti porfelleg a fékezőrakéták miatt keletkezett. Ahogy a Szojuznál, úgy a New Shepard kapszulánál is ejtőernyő+fékezőrakéta megoldást használnak. A talaj felett cirka 1 méterrel indulnak be, és szinte vajpuhasággal teszi le a kapszulát (pont akkor csökkenti le közel 0m/s-re a függőleges sebességet, amint eléri a talajt).
Nem láttam a fékezőrakétákat, de így már érthető. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
plus ça change, plus c'est la même chose