Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Legutóbbi SpaceX fellövésnél is az automata korrekciós rendszer óriásit mentett. Amint elhagyták a maxQ-t rögtön ütközésig tolta a gimbalt (maxQ előtt tilos kormányozni), és egészen a második fokozat szeparáció előtti pillanatokig folymatosan konkáv vektorral ment a tolóerő. Az is külön csoda, hogy ezt kibírta a járgány, főleg, hogy az egy újrafelhasznált gyorsító fokozat volt. A videón látszik olyan pillanat, hogy az áramvonalazó kúp komolyan deformálódik (szinte le akar fordulni a rakétáról), mert a rakéta teste a légkörben nem vektorirányban áll. De az automata akkor is megmentette a helyzetet. Ember erre nem lett volna képes. Vagy nem fordított volna eleget, és akkor előrebukfenc vetett volna véget a booster (és a műhold) pályafutásának (mint oly sok esetben már), vagy ha túlhúzta volna, akkor a légkör szedte volna darabokra a rakétát.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
vzozo
senior tag
Legutóbbi SpaceX fellövésnél is az automata korrekciós rendszer óriásit mentett. Amint elhagyták a maxQ-t rögtön ütközésig tolta a gimbalt (maxQ előtt tilos kormányozni), és egészen a második fokozat szeparáció előtti pillanatokig folymatosan konkáv vektorral ment a tolóerő.
Forrás? Ezt hol olvastad / láttad?
Vagy hasonló anekdota, mint a Progress vs. ISS esete (a baleset a MIR-rel volt)?
-
vzozo
senior tag
Mivel kb. az összes GTO launch így néz ki (hirtelen a SES9-et és a Thaicomot néztem vissza), még Atlas V-tel is, ezért hajlamos vagyok arra gondolni, hogy az egyre nagyobb downrange miatti perspektíva és optikai csalódás, esetleg magaslégköri tevékenység lehet a háttérben, vagy szimplán pályakorrekció a ritkább légkörben.
De persze az is lehet, hogy minden esetben "az automata korrekciós rendszer óriásit mentett". Én maradnék az előbbi magyarázatnál, ha nem gond.
-
Mister_X
nagyúr
De közlekedhetnénk azzal a jövőben. Sőt, Föld-Mars távon miért ne? De nem is kell égetni, gyorsulni, majd lassítani kell, előbbi legyen egyenletes 2G, majd lassítani nagyobb adagokban.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
Cathulhu
addikt
Basszus, nem lehet ennyire hetfo (kedd) reggel
Ezekre es kapcsolodo kommentekre irtam:
Te vagy a szaki, így téged kérdezlek, hány G-t képes elviselni az emberi szervezet hosszabb távon (napok, hetek), károsodás nélkül?[...]
De közlekedhetnénk azzal a jövőben. Sőt, Föld-Mars távon miért ne? De nem is kell égetni, gyorsulni, majd lassítani kell, előbbi legyen egyenletes 2G, majd lassítani nagyobb adagokban.
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
Új hozzászólás Aktív témák
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC