Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz DithenS #150 üzenetére

    A videó nagyon rossz minőségű. Az autó fénye egy hirtelen határban ér véget, és a kerékpáros szinte egy sötét függöny mögül lép ki. Ezt látjuk. De ez így nagyon csalóka.
    Egy autó vetített fénye sem így látszódik a valóságban, és az emberi szem érzékenysége is jobb ennél a szar videófelvételnél. Ergo, a valóságban biztosan nem ennyire hirtelen lett volna érzékelhető a kerékpáros, hanem sokkal hamarabb. A sofőr láthatott volna mozgolódást, és ha gyakorolott sofőr (miért ne lenne az, ha tesztüzemű járműről beszélünk), akkor már legalább kulpung és a féken a lába, hiszen feltételezhető veszélyhelyzet esetére így készülünk fel, sőt, javítok, előzetesen lassítunk is egy kicsit. (Már csak azért is, hogy a fékrendszerben az olajnyomás is felépőljön, mert annak is van egy tehetlenségi ideje. De ezt nekem anno tanították, kb 15 évvel ezelőtt. Gondolom ez ma sincsen másként itthon. De amerikát, nem ismerem.) És akkor még ott van, hogy ha figyel elkerülheti irányváltással a balesetet, hiszen senki más nem volt a környéken. Ezzel más, forgalomban lévő járművet nem veszélyeztetett volna. De a probléma, hogy nem figyelt, sem a jármű vezető, sem az átkelő kerékpáros.
    Itthon, a KRESZ engedi, hogy átkelhess úttesten, az nem szabálytalan. Gondolom ott sem tiltják, hiszen nem kényszeríthet a törvény, hogy keresd meg a legközelebbi gyalogátkelőt. Itthon az átkelésnek vannak szabályai, mikor, hogyan stb... gondolom ott is. (nem hiába vizsgálja a rendőrség, és nem azon nyomban felmentették a sofőrt).
    Nem védjük a kerékpárost, egyszerűen gyakorló autósként azt vizsgálom, hogy a sofőr a meglátásom szerint túlságosan figyelmetlen volt. Ami teljesen elkerülhetetlenné tette a balesetet. Ha figyelt volna az útra, esély lett volna elkerülni a balesetet. Ennyi, semmi több.

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák