Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #33 üzenetére

    "Csak kis köbcentis motorokkal tudják tartani az emissziós értékeket."

    Nem teljesen így van.
    A kis köbcenti úgy jön össze, hogy 3 henger, hengerenként nagyobb köbcentivel. De az 1 literes motorok még így sem tudják tartani az előírásokat. Ez évtől kezdve például a Mitsubishi, a városi autóit 1.2 literes motorral forgalmazza, az egy literes kivonásra került Európából.

    "Ezek viszont magasabb fordulaton pörögnek, autópályán többet fogyasztanak és rövidebb az élettartamuk."

    Ugye az emisszió kibocsájtás összefüggésben a fogyasztással és hatásfokkal. Amíg a nyomaték maximumig emelkedik a fordulatszám nincs gond a hatásfokkal. A fogyasztás is moderált marad. A teljesítmény maximumot nyújtó fordulatszám felett emelkedik a fogyasztás jelentősen. Növekvő fogyasztáshoz csökkenő teljesítmény társul. De ez nem köbcentiméter függő dolog.
    Az élettartammal nincs gond. Ha ma vásárolsz egy belsőégésű motorral szerelt új járművet, hamarabb fogják kitiltani a közlekedésből, minthogy tönkre menjen.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák