Hozzászólok Aktív témák

  • Tapsi

    addikt

    válasz mepet #72 üzenetére

    A probléma az, hogy ez a hozzáadott érték egyrészt csak papíron létezik, másrészt ami realizálódik, az a betanított munkások bére. Nincs lokális know-how, ebből az ország ipara nem fog profitálni soha.

    Suzuki, Opel, Merci, BMW, Audi, BYD, Bridgestone, Hankook, Apollo - ezek gyárak, az olcsó magyar betanított munkásokra alapozzák az üzleti modelljüket.

    Continental, Bosch, Valeo - ez már egy fokkal jobb, de ők meg az olcsó magyar mérnökökre alapozzák a működésüket. Az itt előállított tudásvagyonból az ország semmit sem profitál. Ha a Bosch azt mondja, hogy holnap megszünteti az egész fejlesztőközpontját, akkor semmi sem marad a helyén. Egyetlen szabadalom sem marad hazai tulajdonban.

    Érted, hogy mi a gond ezzel?

Hozzászólok Aktív témák