- Google Chrome
- Aliexpress tapasztalatok
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Ubuntu Linux
- OpenMediaVault
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Hálózatokról alaposan
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Én egyedül az AIMotive-ról tudok, mint ami ténylegesen magyar fejlesztés, de ők egy viszonylag kicsi, különutas cég (náluk az a nagy trükk, hogy nem használnak LIDAR-t, csak sima kamerákat, amik jóval olcsóbbak). Ami még ontopic lehetne, az a Knorr-Bremse helyi fejlesztői, de amikor utoljára tudtam róla, ott csak ESP/ABS ment, önvezetés nem.
DRM is theft
-
Reggie0
félisten
Azert a prototipust tulzas gyartasnak nevezni. 1-2 mintat barki ossze tud lapatolni, de az meg nem az ipar.
Itthon tenyleg nem volt semmilyen ipar az elmult par evtizedben. Amit annak lehetne nevezni, az is alacsony hozzaadott erteku szerelesi munka, kulfoldi vazra vagy felkesz jarmu befejezese stb. stb es max olyan parszaz darabos tetelben. Szoval tenyleg egy nulla.
[ Szerkesztve ]
-
E.Kaufmann
addikt
Azért az öregebbik (Lovász) Laci bá is megéri a pénzét. 15 éve nekünk diákoknak mondta vendégként egy előadáson, ne töltsünk le mp3-at mert lopás. A mostani helyzetet nem minősíteném, de legalább a Laci bá vehemensebben ellenállhatna, vagy megmondhatná bátran a másik lacira borítva az asztalt a véleményét és távozhatna, ha már tehetetlen. Persze nem értek a politikához, de ez így biztos nem jó, ahogy történik.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
"Miért ki gyártott magyar tőkéből bármit az elmúlt 40 évben ami amúgy önálló termék volt és exportra 1 000 db-nál több ment?": ha a nagy kék vasaló belefér a bármi kategóriába, akkor pl. az Ikarus.
Ha a bármi kategóriába belefér nem komplett termék, de fődarab, akkor Rába Vagon és Gépgyár.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
a járműipari részvétel az iparági felfogás szerint nem arról szól, hogy te vagy-e az, aki komplett autót kerékre állít. járműipar az is, ha alkatrészeket állítasz elő, amit gyárak megvesznek és berakják az autóba.
ha ez nem lenne igaz, akkor pl. a bosch nem lenne járműipari beszállító. pedig nyilván az.
és ilyen volt nekünk is: Bakony Művek. Volt üléskárpit előállító cégünk is. Például a navigációs platformjával a Nav N Go járműipari beszállítónak számít. Haveromék cége csapágyakat gyárt az Audinak.a Bakony Művek annyi kapcsolót meg egyéb alkatrészt gyártott az oroszoknak a Vaz programban, ami évi 50 ezer autó csereértékének felelt meg. Az sok?
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
szkaroly
senior tag
válasz E.Kaufmann #53 üzenetére
Az mta az elmúlt 9 évben gyakorlatilag a fidesz kollaboránsa volt. Több széles nyilvánosságot érintő ügyben csak k.ssoltak vagy teljes mellszélességgel beálltak a kormány mögé. Pálinkás úr is csak most lett lázadó, előtte ő volt az egyik legnagyobb se..nyaló az összes közül. Lovász úr mint matematikus biztos jó, de vezetőnek olyan gyenge mint a lejárt szavatosságú szódavíz. A kollaboráció utolsó fázisában a hatalom általában kicsinálja a kollaboránst, ez történik most.
[ Szerkesztve ]
Poco X3 Pro
-
"Az mta az elmúlt 9 évben gyakorlatilag a fidesz kollaboránsa volt.": kijelentés a tények komplett ignorálása alapján...
"Lovász úr mint matematikus biztos jó": a magyar top2-ben benne van. Benne volt egy ideig a matematikai nobel díjjal ekvivalens díj ítélőbizottságában is, szóval nemzetközileg is magasan jegyzett matematikus.
azt valóban lehet vitatni, hogy jó döntést hozott-e, amikor politizálni kezdett. mivel játékelméletből is jóval több esze van, mint az ide írogatóknak összesen, így nem feltétlenül fogjuk megérteni a döntésének indoklását.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Járműipar alatt értsük azt, hogy _saját_ gyártású, magyarkézben levő cégek által, stb. A beszállítás szép dolog, de nem fedi le az adott iparágat.
A magyar járműipar jelenleg más országoknak történő bérgyártás, nem nulla hozzáadott értékkel, de nem is saját.
Anyám is olyan helyen dolgozik, ahol gyártanak autóipari cuccokat, én is dolgoztam olyan helyen. NEm igazi járműipar, elektronikai bérgyártás. Más.Mutogatni való hater díszpinty
-
hallador
addikt
Na persze, meg ha a Rába szombathelyi telephelye (Most BPW, Austria) tulajdona gyártott pl tengelyeket teherautókba, az nem járműipar, pláne, hogy nem is magyar már. De ahogyan más is említette a Tungstram sem lesz autóipari legend, hogy vannak 5W-os izzói.
Az általad emlegetett 260-as Ikarus is ha ismered a történelmét, 1988-ban megállt exportra.... USA-ba és egyéb helyre sem azért szállították ,mert jó volt, hanem mert a jó szoci tábor, és usa jó "barátság" miatt kényszerítették ki a az exportot, amint megjelent USA-ban a buszból a motort, váltót, fékeket, fél karosszériát kivágták, majd nem bírta az oregoni teleket, mert az ajtók beragadtak a hidegben (hát persze a hülye jenkik nem voltak hozzászokva, hogy egy buszt 20-an javítanak minden fél évben, mint a szocialista tervgazdaság 3 - 5 éves tervében megállapítva és a KMK részeként minden jó képességűnek dolgozni kellett.). Ott 20 ember helyett 3 ember volt 100 buszra mint minden tisztességes cégnél, mondjuk a Detroit Diesel motorokhoz nem is kellett 9 béla elég volt 1 Jack is.
Aztán lejjebb vitték, aztán ott sem váltak be, majd hazaküldték... Na ennyit a jó magyar Ikarus-ról, ami valóban nagyon nagy szó volt 1971-ben a Bálint György féle mérnök csapattal. Csak éppen 1989 után ugyan beszéltek sorozatgyártásról 2002-ig, de már export nem nagyon volt, miután megjelentek a valóban minőségi buszok is. Félre ne értsd az Ikarus fasza volt csak 1980-után nem fejlesztettek semmit, meg is lett az eredménye.
Bejött a NABI és a többi ami sikeres volt, ennek már semmi köze nem volt a magyar tőkéhez....(#55) mepet
OK konkrétumok?, nem magyaros, fellengzős fikázás.
[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
vodrosjozsi
őstag
Hasztakrva
Samsung Galaxy A52s/Samsung Watch 4
-
atike
nagyúr
...és a vas és acél országa leszünk...
-
embe
nagyúr
Vegyétek már le ezt a hírt!
Ne ez a semmirekellő feje vigyorogjon akárhányszor megnyitom ezt az oldalt!Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
.:Ádám:.
tag
Utánuk néztem, de ez nem cég hanem startup, szintén Wiki szerint szerezek 38 milla USD-t mint befektetést. A honlapon áttúrva aképeket ez nagyon harmatosan néz ki. Nemtudom meddig tudják húzni, de előbb utóbb elfogy az a befektetési háttér. Azt hiszem Bosch-nál Kispesten foglalkoznak képfeldolgozásos MI-vel, de nem tudom milyen témában (valószínűleg önvezetés).
-
mepet
addikt
Ez fogalmi vita innentől. Szerintem a magyar ipar részei a külföldi tulajdonú, de Magyarországon értéket előállító vállalatok is, melyek termelik a magyar GDP-t, hogy csak a legeslegnagyobbakat említsem pl: Suzuki, Opel, Merci, BMW, Audi, BYD, Bridgestone, Hankook, Apollo, Continental, Bosch, Valeo, ...
-
mepet
addikt
válasz E.Kaufmann #70 üzenetére
Egyáltalán nem lett megfogalmazva. Fentebb mindenki 3 féleképpen használta, hogy "magyar fejlesztés":
1, Magyar állami tulajdonú vállalat kell fejlessze? Na ne, elvtársak!
2, 51% magyar tulajdon kell? Persze, vegyük el a szemét németektől és adjuk oda a Lőrincnek!
3, magyar fejleszők fejlesszék? Hány százalékban? Állampolgárásg vagy bevallás alapján? Hány felmenőig kell magyarok legyenek?Hát még a "magyar ipar", az megint csak többfélét jelentett fentebb..
-
Gargouille
őstag
-
addikt
A probléma az, hogy ez a hozzáadott érték egyrészt csak papíron létezik, másrészt ami realizálódik, az a betanított munkások bére. Nincs lokális know-how, ebből az ország ipara nem fog profitálni soha.
Suzuki, Opel, Merci, BMW, Audi, BYD, Bridgestone, Hankook, Apollo - ezek gyárak, az olcsó magyar betanított munkásokra alapozzák az üzleti modelljüket.
Continental, Bosch, Valeo - ez már egy fokkal jobb, de ők meg az olcsó magyar mérnökökre alapozzák a működésüket. Az itt előállított tudásvagyonból az ország semmit sem profitál. Ha a Bosch azt mondja, hogy holnap megszünteti az egész fejlesztőközpontját, akkor semmi sem marad a helyén. Egyetlen szabadalom sem marad hazai tulajdonban.
Érted, hogy mi a gond ezzel?
-
pengwin
addikt
A vicc az, hogy mind a két megmozdulás védhető ugyanazzal az érveléssel, amivel a jobboldali beállítottságú cégek szoktak takarózni, ha pl.nem akarnak melegeket kiszolgálni. Vagyis, hogy nem fér bele a céges értékrendbe, lsd. pl. Hobby Lobby esete a másik oldalról.
Nem értek egyet egyik fajta korlátozással sem, de attól még tisztán látszik a politikai hovatartozás a linkelt cikkeken.Üdv, pengwin
-
dabadab
titán
"Ha a Bosch azt mondja, hogy holnap megszünteti az egész fejlesztőközpontját, akkor semmi sem marad a helyén."
Ennél azért egy kicsivel jobb a helyzet: egyrészt a dolgozók azért egy csomó dolgot meg tudnak tanulni (akár csak vállalati kultúrát meg hasonlókat) ilyen helyeken illetve ezeknek komoly szerepe van a magyar mérnökök itthontartásában.
Nem sok, de a semminél több.DRM is theft
-
"Nincs lokális know-how, ebből az ország ipara nem fog profitálni soha.": tévedés. a nagy autóipari cégek a beszállítóikat is kiképezték már, akik közül sok hazai. Tehát ha pakolnak és mennek, egy csomó minden tudás itt marad.
"Érted, hogy mi a gond ezzel?": ha nem jött volna ide, akkor valóban nulla érték maradna utána. de ide jött, és itt hagy egy csomó mindent. Ez a semminél jobb, annál meg, hogy szabadalmak meg bizonyos mérnöki eredmények is itt maradnának, rosszabb. Viszont ez utóbbi az álom kategóriába tartozik, tehát erről felesleges agyalni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
addikt
...egyrészt a dolgozók azért egy csomó dolgot meg tudnak tanulni (akár csak vállalati kultúrát meg hasonlókat)...
Ennek csak akkor van jelentősége, ha ez a megszerzett tudás később hazai vállalatban tud hasznosulni. Márpedig nem tud, mert nincs ilyen kaliberű hazai vállalat.
...komoly szerepe van a magyar mérnökök itthontartásában.
Ezt pedig nincs az a közgazdasági megközelítés, amely hozzáadott értéknek tekintené. Persze szociológiai értelemben jó dolog, de a hazai iparhoz nem sok köze van.
(#81) bambano
A hazai beszállítók jellemzően alacsony hozzáadott értékű eszközöket szállítanak be. Ez alól talán a Nav N Go kivétel. Az igazán komoly beszállítók szintén multik.
[ Szerkesztve ]
-
mepet
addikt
R&D kevés van MO-n. Autóipari R&D is kevés van MO-n, ezzel egyet értek. Persze azért van, pl. Bosch, Continental, ... Utóbbi egyébként önvezető autó fejlesztő, ha már a témaadó cikk kapcsán konkrétan ezt kerestétek többen, hogy létezik-e ilyen. Igen, létezik. Magyarországon.
Itt látszik egyébként, hová vezet a már jó ideje blődségbe hajló hazudozás. A fejes túlzott. Durván. Ha van egy csöpp esze, ő sem hiszi el, amit mondott.
Erre a válasz a legtöbbek részéről nem az, hogy, "ne túlozzál már, annyi azért nyilván nincs", hanem a teljes tagadás. -
dabadab
titán
Az azért valahogy kimaradt, hogy a gabon eléggé túlreprezentáltak voltak a széljobboldali hülyék és konkrétan azután rúgták ki őket mindenhonnan, hogy az egyik userük olyan bátorra posztolta magát, hogy egy helyi zsinagógában megölt 11 embert - és hát az se véletlen, hogy elfelejtette konkrétan idézni, hogy mi is volt abban a két postban, aminek a törlését a MS kérte.
Ezen túlmenően persze maga a téma (miszerint egy csomó cégnek nagyon komoly befolyása van az információáramlásra és ennek megfelelően akár cenzorként, akár álhírek terjesztőjeként is nagyon hatékonyan tudnak cselekedni, gyakorlatilag nulla felügyelet mellett) tökre érdekes lenne, csak kellen hozzá valaki, aki érti is, hogy miről van szó, és nem csak a saját fixa ideáit kergeti.
DRM is theft
-
"Ennek csak akkor van jelentősége, ha ez a megszerzett tudás később hazai vállalatban tud hasznosulni. Márpedig nem tud": de, tud.
például egy autóipari cég ráerőszakolhat egy iso minősítést egy beszállítójára. a beszállítója első körben nyilván epét fog hányni tőle, de mégiscsak rendbe teszi a cégét, megszerzi a minősítést (szerencsés esetben nem kamu auditortól), és akkor az ő cége jobb lesz, és akkor is nagyobb profitot fog hozni, ha már másnak termel.
amit nem akarnak sokan megérteni (ha politizálni akarnék, akkor azt mondanám: a kormányban sem), hogy a nyugat olyan, amilyen, de ők diktálnak. mint a fociban. hiába találja ki itthon valaki, hogy szerinte inkább 13 játékost kellene a pályára küldeni, és a tizenegyest dobni kell, a nyugat, az erősebb, aki a passzát szelet fújja, azt mondja, hogy 11 és rúgjuk, és ha ki akarsz kerülni a nemzetközi játéktérre, akkor ezt kell betartani.
tehát ha egy cég komolyan akarja venni magát, akkor nyugati normák szerint játszik. átveszi a nyugati menedzsment módszertanokat, a minőségbiztosítást, a folyamatmenedzsmentet, stb. stb. ha nem veszi át, akkor Hegyeshalomnál sztoj van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
judas13
addikt
Még az sem igaz amit kérdez ezaz izé.
"Aki nem hoz döntést, az hatalmas döntést hoz."
-
Fotonhámozó
senior tag
"tervezés, fejlesztés meg gyakorlatilag nincs" Ez abszolút nem igaz. Néhány Magyarországon működő autóipari fejlesztőközpont a teljesség igénye nélkül: Bosch, Continental, Trigon, Knorr-Bremse, Thyssenkrupp, Jaguar, Audi.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
válasz Fotonhámozó #87 üzenetére
Ez mind részegység. Nincs olyan járműipar, aminek a teljes fejlesztése, vagy a fejlesztés irányítása magyar kézben van. Az lenne a _magyar_ járműipar, addig csak bedolgozás.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Fotonhámozó
senior tag
Autóipari fejlesztésről, tervezésről volt szó, nem komplex, nemzeti járműipari fejlesztésről. Olyan külföldön sem sok van, költségoptimalizálás végett nagy autógyártóknál is rengeteg fejlesztés ki van szervezve más országba. Sok esetben az autógyártók kész szolgáltatási csomagot vesznek 1-1 modelljükhöz. Magyarországon a járműiparban elég nívós fejlesztések folynak, csak szakmán kívüliek nem sokat tudnak ezekről.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
-
rob_f
csendes tag
A vállalati kultúra egész más, ha XY külföldi vállalat anyacégénél, vagy egy magyarországi leányvállalatánál tevékenykedsz. Sok esetben kevesen dolgoznak itt ahhoz, hogy szignifikáns "változást" hozzanak, illetve a cég jellemzően a helyi viszonyokhoz alkalmazkodik. Idehaza simán elfogadott a dolgozók maximális kizsákmányolása, minimális létszámmal dolgoztatás lehető legkisebb fizetésért, stb; a frissen érkezett multi sem fogja az otthonról hozott értékeit villogtatni nagy hírtelen.
Az eredeti topikhoz: jellemzően egy külföldi multinál nem a magyarok diktálják a trendet, csak csinálják amit elvárnak tőlük. Lehet egy adott szűkebb területen belül eredményeket elérni, de ezzel nem irányvonalakat szabnak meg, a cikk címe pedig szerintem inkább ezt sugalja.
Amúgy meg annak is örülnék, ha önvezető járművek helyett a BKV pilótáknak önuralma lenne...
-
dabadab
titán
"A vállalati kultúra egész más, ha XY külföldi vállalat anyacégénél, vagy egy magyarországi leányvállalatánál tevékenykedsz."
Itt most kifejezetten a fejlesztői irodákra gondoltam, ott meg a saját tapasztalataim szerint azért eléggé hozzák az anyavállalat szintjét, processek tekintetében meg főleg.
DRM is theft
-
pengwin
addikt
Szerintem akkor lehet ilyen külföldi cégeket a magyar ipar részének tekinteni, ha ténylegesen hosszú távra rendezkedtek be, és hazai pályaként kezelik az országot, nem pedig az olcsó kiszervezések színtereként. És ezt azért nagyon kevés vállalatról lehet elmondani.
(#84) dabadab
És ez mégis hol releváns? Nem a saját posztjaitól lett elmebeteg az az idióta. Ha meg nem egy ilyen idótagyüjtőben posztolt volna akkor a FB és twitter cenzúra miatt szállt volna el az agya. Eredmény ugyan az, ezen a cenzúra nem fog változtatni. Azért nevetséges, hogy a baloldali hate speech simán elfér a mainstream közösségi médiában, míg egy kicsit határozottabb, de egyáltalán nem gyűlölködő jobb oldali álláspont nem.Egyébként csak arra akartam rávilágítani, hogy milyen ironikus, hogy a republikánusok által védett alkotmányos céges jogok most visszanyaltak... mert eddig csak LGBTQABC elleni megkülönböztetésre voltak felhasználva, de most hirtelen probléma lett belőlük, mert baloldali beállítottságú cégek is éltek az ilyen jogaikkal.
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
válasz Fotonhámozó #90 üzenetére
Én pl. tudom nagyjából, hogy mik folynak, de az én szempontom továbbra is az, hogy az adott járműipari tevékenység
- hazai kézben van
- a termék hazai termékként jelenik meg
- a termék közlekedésre alkalmas jármű, vagy annak főeleme.Az Opel, Audi, Bömbi, Suzuki, Merci német / japán termék. Hiába gyártják itt. A Honda sem angol. Az opel Vauxhall autói sem igazán britek.
Az Ikarus magyarnak volt tekinthető. Magyar kézben volt a cég (mindegy, hogy államiban). A Ganz is.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
dabadab
titán
"És ez mégis hol releváns? Nem a saját posztjaitól lett elmebeteg az az idióta"
Nem gondoltam, hogy ezt külön ki kell hangsúlyozni, de nem egyedül ő posztolt oda ebben a témában (a két posztot, aminek a törlését kérte az MS, sem ő írta), hanem az egész site amolyan szélsőjobbos gyülekezőhely.
DRM is theft
-
hallador
addikt
Őőőőőőőőő, tehát szerinted a magyar tőkének van köze ehhez, azon felül, hogy a terültet és a munkaerőt adja az ország ehhez? Hát lehet, hogy Te erre bromira büszke vagy, hogy összeszerelő országgá avanzsálják az országot? Én erre nem lennék büszke.
A konkrétum az, hogy ez a mondat igaztalan
Hát, szerintem meg nem .
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
veterán
válasz Alchemist #13 üzenetére
Ahogy jogosan hiányolja az értékes ingatlanok eladhatóságát, mikor a haverok milliárdokat tudnának rajta keresni. Plusz ugye ott vannak az EU-s K+F pénzek, nagyjából annyira szakember mint amennyire látszik. Egy tahó senkiházi, aki egy normális rendszerben max börtönőr lehetett volna.
Csodálom hogy engedték beszélni, fogják ezt még szégyellni ott is.[ Szerkesztve ]
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
Alchemist
addikt
válasz Williamgrant #99 üzenetére
A mutyival kapcsolatos feltételezés érthető, de ennél többről van szó... szerintem a kutatóhálózati autonómia került a terítékre, a kormányzat gazdasági hasznosító funkciókat szeretne rárakni a kutatásra. Ugyanúgy ahogy a felsőoktatásban, egyfajta "Mengele-válogatás", hogy a gazdasági haszonnal járóakat támogassuk, a többi pedig éljen vízen és kenyéren.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Google Chrome
- Aliexpress tapasztalatok
- A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Xbox tulajok OFF topicja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Projektor topic
- További aktív témák...