Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Csak egy kérdés: milyen előnye lenne mikrogravitációs környezetben szerinted?
A mikrogravitációs öntésnél még oké, hiszen a fémöntvény a gravitáció hiányából fakadóan sokkal egyenletesebb lenne, kevesebb esély lenne az öntési hibákra, nem lenne szükség mindenféle gyártási trükkökre, hogy ezeket elkerüljék.
De az additív gyártásnál nemhogy előny lenne a gravitáció hiánya, hanem inkább probléma, hiszen például valamit kezdeni kellene a le nem kötött fémszemcsékkel, amelyek ott fognak lebegni a tárgyasztal felett.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
@Kékes525: Mondjuk annál speciel működhet.
@Narasim: ha fémből nyomtatnak valamit, akkor annak milyen lesz a minősége? mint kb az öntvény vasnak, hogy ránézel és eltörik?
Ha ránézel egy T-55-ös harckocsi öntött tornyára, akkor az eltörik?
Akkor a te nézésed pajti stratégiai fegyvernek minősül, csak szólok.A 3D fémnyomtatás olyan szinten van, hogy a legkülönfélébb anyagokból (alumíniumötvözetektől kezdve az acélötvözeteken át titánig) repülőgép és rakétatechnológiai szinten használt komplett rendszereket gyártanak le. Legyen az turbina-forgórész vagy rakéta-hajtómű. Utóbbira példa a SpaceX SuperDraco vagy a SpaceLab Rutherford hajtóműve.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Azt is leírta, hogy mikor van értelme: egy rakétahajtóműnél mindennél fontosabb a kis tömeg, egy RD-180-as rakétahajtómű így néz ki leegyszerűsítve, és így valójában (két égőterű, ezért van két hajtómű a képen, de a két égőteret egy turbópumpa látja el üzemanyaggal és oxigénnel). Lehet látni a képen, hogy elég bonyolult vezetékhálózatról van szó, ezeket pontosan legyártani, majd felhegeszteni, vagy oldható kötésekkel rögzíteni nem egyszerű művelet, és a 3D gyártás nem csak gyorsabban elkészíthető, de könnyebb hajtóművet jelenthet.
Tehát ott például van értelme - hozzá kell viszont tenni, hogy nagy teljesítményű hajtóműnél még nem rizikózták meg, lehet, ahhoz még finomodnia kell a gyártástechnológiának, hogy több ezer kN tolóerejű hajtóműveket is ilyen megoldással gyárthassanak le.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz BÁ Nutrition #68 üzenetére
Bocsi, de azért egy lépést tegyünk hátra: mindegyik 3D gyártástechnológiával találkozol? A képek alapján SLM (Selective Laser Melting) vagy DMLS (Direct Metal Laser Sintering) elvű, vagy más szóval porágyas additív fémnyomtatásról beszélsz. Mondjuk a GE azt állítja, hogy a LEAP hajtómű esetében az üzemanyag-befecskendezők 25%-al könnyebbek és 5x tartósabbak, mint a hagyományos gyártástechnológiával készültek, és úgy tudom, hogy ezek DMLS gyártmányok.
Jelenleg van már más megoldás is, a Directed Energy Deposition (DED) igencsak ígéretes, és azért bizonyos szempontból eltérő technológia.
Vagy ezzel is van már tapasztalatod?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
15-20 év fejlesztést 1-2 év koppintással behoznak a kínaiak, ne féj!
Especiel éppen a kínaiak azok, akik kb. 20 éve mondogatják, hogy no, most már mindjárt kész lesz a saját vadászgép-hajtóművünk, na most már mindjárt kész lesz. Aztán hogy-hogynem, mégis inkább orosz hajtóműveket vásárolnak nagy mennyiségben még a prototípusaikba is... Amit meg legyártanak sajátot, az meg valahogy nem akarja az igazságot. Állítólag pont gyártási minőség miatti problémák miatt...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- Dell notebook topic
- OTP Bank topic
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...