Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mepet

    addikt

    Újabb bizonyíték: Négy út taxival...

    Véleményem szerint a jelelegi körülményekre való tekintettel a taxik betiltása az utasszállítási piac kifehérítését sokkal inkább segítené, mint az Uber betiltása.

  • mepet

    addikt

    válasz andrisbandi #45 üzenetére

    Hoppá, a jövő tanulatlan semmihez nem értő taxisai esetleg a többi tanulatlan semmihez sem értő ember életszínvonalán fognak élni? Marhára sajnálom őket... Maximális respect a ritka kivételnek.

    A piaci verseny jó. Ez bizony ugyanúgy működik, mint a gazdaság minden más területén. Ha a sharing economy alapú utasszállítással foglalkozók fizetése addig csökken majd, míg a megélhetésüket fenyegeti, akkor majd szépen sztrájkba lépnek. A sztrájk nem tüntetés. Ugyanis a sztájk a munkaadóval való új megegyezés érdekében zajlik. Nem úgy, mint egy tüntetés, ahol azt kérik egyesek, hogy méginkább torzítsák a szabad piacot... Beszünteti a munkát az összes Uber autós partner egyszerre, és láss csodát az Uber "fizetést" fog emelni, hogy megőrizze a piaci helyzetét és így a bevételét. Az, hogy ehhez akár pl. kéne egy szakszervezet, az megint más kérdés. Ezt intézzék el maguknak az autós partnerek. Ha törvényt kell hozzá módosítani, akkor tüntessenek. A szabad piacért, ne ellene!

    És akkor majd azt szajkózzák, mint már ma is a dolgozók többsége, hogy "persze, majd jön egy csóró, aki ugyanezt a munkát feleennyiért megcsinálja". Igen, ez a piaci verseny. Ha más ugyanazt a munkát feleannyiért ugyanolyan minőségben elvégzi, mint én, akkor az én munkámnak nincs létjogosultsága. Ez van, tudomásul kell venni.

  • mepet

    addikt

    válasz andrisbandi #50 üzenetére

    Elolvastam anno, mikor megjelent, de most a kedvedért mégegyszer.

    "piaci verseny"
    - ez meg fog szűnni. Ez a lényege.

    Hát ez pont fordítva van a cikkben is. A piaci verseny monopólium megjelenése esetén szűnik meg. Ha jön egy versenytárs, az pont az ellenkezője.

    "sztrájkba lépnek"
    - egy algoritmus a főnököd. Még beszélni sem tudsz egy felettessel, nemhogy tiltakozni. Csak kötelezettségeid vannak, jogod semmi. Pl még szabadság sem jár.

    Ismerem a mai viszonyokat a munka világában. Egy fiatal, 12órás munkarendben dolgozó betanított munkás évente 3 szabadságot vehet ki, amikor akar. És ez törvényes... Ennél szerintem a kizárólag teljesítmény alapú bérezés (mint az Uber) sokkal-sokkal korrektebb. No meg pl. biztosítási ügynököknél majdhogynem magától értetődik, hogy nincs alapbér, csak jutalék. A teljesítmény alapú bérezés kissé vad, de nem az Ördögtől való gondolat.
    Hogy tudsz-e Uber autós partnerként pl. személyesen beszélni egy illetékessel a budapesti irodájukból, erről fogalmam sincs. Lehet, hogy nem.
    A sztrájk alatt ne értsd feltétlenül a törvénybe foglalt sztrájkot. Én arra gondoltam, hogy az Uber autós partnerei pl. egy facebook csoportban szerveződnek, és együtt beszüntetik a munkát. És ha van egy Uber alkalmazott kém a csoportban, akkor mi van?
    Ha van rá lehetőség, akkor intézzék törvényesen. Ehhez ugye bejelentett melósnak kell lenned, nem valami vállalkozó-félének. Ekkor lehet szakszervezetbe lépni, stb. De van másik út is, bár szerintem is érdemes lenne ezeket a kérdéseket törvényekben szabályozni.
    De ugye mindent szabad, amit nem tilt törvény. Akkor mivel nem vagyok dolgozó, ki tiltja meg nekem a munkabeszüntetést? Tehát magyarán törvényesen beszüntethetik a munkát, tehát köznyelven szólva sztrájkba léphetnek.

    "kéne egy szakszervezet"
    ...Ha törvényt kell hozzá módosítani ..
    - mondom, ez a poén. Egy aplikációt használsz, és kész. Nincs tovább. A cikkben részletezve van.

    Akkor egy másik alkalmazást használok, ami többet fizet. Ha nincs ilyen, akkor más területen kell dolhozzak, mivel esetünkben képzetlen vagyok. Még jó, hogy a társadalom legalja (félre ne érts, a legkevésbé sem nézem le ezeket az embereket) a minimálbért keresi. Mégis ki keressen minimálbért, ha nem a legképzetlenebbek? A cikkben sem írtak éhen halt Lyft sofőrökről, a legrosszabb, ami történt, hogy valaki aki minimálbért érdemelt, végül a kezdeti kánaán után minimálbért keresett.

    "persze, majd jön egy csóró, aki ugyanezt a munkát feleennyiért megcsinálja"
    - az a csóró ugyan az lesz aki eddig is csinálta, csak már feleannyit kap érte.

    Vagy összefognak és megoldják közösen, vagy lelépnek egyenként. Ugyanúgy, mint egy bejelentett munkahelyen. Itt csak annyi a különbség egy bejelentett munka és "az appnak dolgozás" között, hogy a bejelentett munkahelyen a bércsökkentéshez kötelező kitalálni valami kamu szöveget, pl, hogy megszűnt a munkaköröd, és más beosztásba kerülsz. De pl. a fentebb említett biztosítási ügynökkel, vagy pl. egy ingatlanügynökkel ugyanúgy eljátszhatják a jutalékok csökkentését...

    Én nem féltem a vállalkozó szellemű képzetlen önjelölt taxisokat. Még azért bőven nem fordultunk át az USA-ban sem a vadkapitalizmusba...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák