Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaUser #25 üzenetére

    "ott igen hamar volt hozzáadott érték is. Kínában ez nagyon durván hiányzik és a mentalitásuk alapján még fog is egy darabig.": ez már igen régen nem igaz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #65675776

    törölt tag

    válasz MaUser #25 üzenetére

    Vajon miért van akkor az, hogy a kínaiak már csak kiindulási alapnak, vagy még annak sem veszik az orosz elektronikai termékeket? Nagyon egyszerű az oka: már saját kútfőből is különbet tudnak fejleszteni. (Radartechnikában és úgy általában rádiótechnikában pl már rég az oroszok előtt járnak.) Ha tényleg komoly szükségletük van valamire, akkor Izraelhez fordulnak. Komplex rendszerek tervezésében is eléggé élen járnak már.

    Amivel ténylegesen problémájuk van a kínaiaknak az a kohászat. Fémötvözeteket és konkrét termékeket (pl gázturbinák) a mai napig nem tudnak még csak hasonló minőségben sem tervezni és gyártani, mint pl az oroszok (ebben mondjuk az oroszok meg még jobban le vannak maradva pl az amerikai és brit cégektől). Szóval ezeket a mai napig kénytelenek megvenni.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz MaUser #29 üzenetére

    Az utolsó anyahajót 1946-ban kivinták a szolgálatból, legalábbis eredeti szerepkörükben. Párat még üzemeltettek tovább, mint ellátóhajót. Az ok egyszerű, túlhaladottá váltak. Már a II- vh-ban is a repülőgép hordozók voltak a fő felszíni hajóegységek.

    A franciák összesen négy repülőgép hordozót építettek (egyet - Béarn - csatahajóból építettek át még a '20-as években. Két Clemenceau osztályú és egy De Gaulle osztályú a II vh után épült). Ráadásul Európában elég sok állam képes hordozót építeni (Spanyolország, Nagy-Britannia, Olaszország, Oroszország és Franciaország). Ha igazán használhatatlan hordozót akarsz látni, akkor inkább a Kuznyecov osztályra nézz rá.

    A kínaiak a Varjag-ot alapvetően csak tanulmányozás céljából vették meg. Csak kiindulási alap, nem valószínű, hogy valaha is harci státuszt kapna. A kínaiak már elkezdték tervezni a saját hordozóikat, amelyeket valószínűleg előbb megépítenek és rendszerbeállítanak, mint az oroszok a következőt. A Kuznyecov üzemeltetése egyébként az oroszoknak is elég komoly gond, még a CdG-nál is rosszabb a bevethetőségi aránya. A franciák azért el tudják küldeni rendszeresen a hordozójukat aktív bevetésekre, az oroszok nem képesek rá. Egy eleve elbaltázott konstrukció, nem csoda, hogy érdemben a kínaiak sem számítanak rá.

    Belső piacra nem is igazán van igény túl komoly dolgokra. A haderők igényei azok, amelyeket ki tudják és akarják elégíteni magas szinten. Jelenleg is zajlik pl két 5. generációs vadászrepülőgép-típus fejlesztése, ráadásul mind a kettő eredeti konstrukciónak tekinthető. És már mind a kettő repül. Ha valamihez, akkor ehhez szükséges a maga szintű ipari háttér, ami meg is van. Hiába van esetleg szakmai tudás, az nem elég önmagában az ilyen programokhoz, ahogy az ipar sem és a pénz sem. Csak ha mindezek együtt vannak jelen egy országban, akkor képes egy ilyen projectet keresztülvinni. Erre önállóan jelenleg csak négy ország képes (USA, Oroszország, Kína és Japán).

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaUser #29 üzenetére

    ezen is látszik a helyzet..
    Kínában eddig nem gyártottak nyugatiak autót, max. egyes autóalkatrészeket. De a necces dolgok európaiak voltak. Tehát autót nem loptak, nem volt honnan.

    Viszont például számítógépet gyártottak, mobiltelefont, mobil eszközöket, stb. Például sok évig ott gyártatott az ibm bérgyártásban, azóta a lenovo megvette a thinkpad márkát és az ibm x86-os szervereit is gyárthatja saját néven. Semmivel sem rosszabb, mint az eredeti ibm volt anno. Mert megtanulták.

    Kínában a méretek a felfoghatatlanok, hogy a "felső tízezer" az akkora, mint Magyarország, hogyha ember kell, akkor nem 20-at hoznak, hanem sokat, stb. Anno eldöntötték, hogy megrendezik a legjobb olimpiát. mert ez ott csak döntés kérdése. valamelyik nyugati újságíró fanyalgott, hogy kevés biztonsági embert lát. Mit csináltak volna pl. nálunk erre? Odarendelnek még vidékről 50 rendőrt. Mit csináltak a kínaiak: odarendeltek még vidékről százezer rendőrt. Na ez a nem mindegy, hogy ezt az arányt minden kategóriában képesek tartani.

    Autót nem loptak, mert nem volt honnan. De majd most, a sok agyhalott managga viszi a kínai piacra az autókat meg a gyártást kínába. nem esett le még nekik a 20 fillér/2 cent, hogyha most odaviszi a gyártást, 10-15 év múlva úgy fogják elsöpörni az európai autóipart, mint a szél?

    egyébként igen, a nagy átlag nem ez. Kína nagy, nagyok a különbségek. A vidéki földművelő elképzelhetetlen nyomorban él, a sanghai gazdag meg elképzelhetetlen gazdagságban. És bőven van alkalmas agyú emberük arra, hogy kitanítsák.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaUser #34 üzenetére

    "régóta a Kína a legnagyobb autógyártó ország (nem alkatrész!).": ez akkor kellene számítson, ha kínában sok olyan autót gyártanának, ami jó. mint a lenovo thinkpad. de egyelőre kínában nevetséges és ótvar autókat gyártanak.

    "Volt szerencsém látni, ahogyan az egyik kínai gyártó "fejlesztési központjában" sorban állnak szétszedése és 3d scan-re a külföldről behajózott autók": ezt amcsiban is csinálták anno (japán autókkal, hehe), mi ebben az újdonság...

    "EU autóipar elsöprésétől meg nem kell félni, az nem IT. Egyrészt minőséget gyártani Kínában is baromi drága lenne, olcsóbbat meg itt is tudnak filléres K-EU munkaerővel.": igaz. tényleg nem kell félni. félni attól kell, ami bizonytalan. Az eu autóipar elsöprését meg nyugodtan, félelem nélkül biztosra veheted, elég csak ránézni a Hyundai meg a Kia térnyerésére. Dél-Koreában nagyjából két modellváltás alatt megtanultak autót csinálni. És lehet, hogy a presztízs-modellek közé nem tudtak beférkőzni, de mennyiséget nem is azokból adnak el.

    A lexus meg hiába erőlködik, amíg olyan a minősége, amilyen. Eleve toyota áll mögötte, amely márka mára nemcsak a minőségét rombolta le, hanem erősen hajt a hírnevének lerombolására is.

    Az átlag autós tudása odáig terjed, hogy az autója piros. Hogy hogyan van hangolva a mcphersonja, mit kellene éreznie, mi az, hogy vezetési élmény, olyannyira kiesik a látóköréből, hogy nemcsak hogy nem tudja, mi az, nem is érdekli. A-ból B-be, gyereket bepakolom az óvodában, tecsóban berakom a sixpacket és kész. ennyit tudjon.

    Viszont ha tényleg Kínába telepítik a gyártást, akkor sok mindent egyszerűbben megtanulhatnak a kínaiak, esetleg népi tulajdonba vehetik a nyugati gyártók tudását és akkor vége lesz a dalnak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák