Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
A teljesen ingyenessel semmi sem versenyezhet, valóban. De az elmúlt évek vitáiban szakmai fórumokon is felmerültek már roppant ígéretes elképzelések, melyek tudomásul vették, hogy a korábbi technológiai monopólium megszűnésével a bevételek jelentősen csökkenhetnek új üzleti modellekben, de még mindig bőven jövedelmezőek lehetnek.
Ha így kapásból kéne összefoglalni a javaslatok főbb pontjait:
- mérsékelt ár, a hagyományoshoz mérten jelentősen mérsékeltebb
- gyors és egyszerű hozzáférés
- sok-sok stream, ahol lehet reklámokkal szponzoráltatni a tartalmat - e felé megy a YouTube is
- garantált magas minőség
- rengeteg extra tartalom
- exkluzív közösségépítés
- piackövetés
- a franchise maximális kihasználása
- a már most is a bevételek gerincét adó élő előadások, bemutatók favorizálása és reklámozása
- és persze az értékesítési hierarchia radikális átgondolása, a kiadói szerep újraértelmezése
Stb. stb. A lényeg, hogy nem egyetlen stratégia a nyerő, hanem egy új, komplex üzleti struktúrát kell kidolgozni, ami számtalan lehetőséget ad.
Mindezekre már ma is nagyon sok sikeres példa van, de arányaiban mégis kevés, nem tudta megrendíteni a régi vágányokhoz ragaszkodó ipart alapjaiban.[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
egyébként meg hadd tegyem még hozzá, amit ezekben a topikokban talán még nem is írtam le:
Az igazi nagy kérdés a kreatív tevékenységek közül a művészeti kategóriákba sorolt tevékenységek szponzorálása. De ne felejtsük el, hogy ezek a tevékenységek több ezer évesek. Az a láthatólag efemer és jellemzően 20. századi jelenség, hogy a rögzítési technológiák megjelenése és monopolizálása folytán kialakult egy hatalmas iparág, a technológiák populárissá válásával alapjaiban esik szét. Gondoljunk bele: egy 18. századi zenész, festő, színész stb., vajon miből élt meg? Ekkoriban a korlátozottság volt jellemző - természetesen igen sok gondot is okozott, ezért voltak meg a különböző koroknak a különféle szponzorálási megoldásai.
Nincs itt tragédia. A technológiai fejlődés ténylegesen demokratizálta a kreatív termékekhez való hozzájutást ("kreatív termék", ezt is a kapitalizmus hozta magával), most abban a korban élünk, amikor az új szponzorálási modelleket kell kidolgozni, mert a régiek már nem működnek.
Btw. A 16. században egy ember akkor hallott zenét, ha elment egy olyan helyre, ahol zenészek játszottak, vagy pedig maga zenélt. A mai zajszennyezett világot tekintve egyáltalán nem lenne baj, ha némileg visszatérnénk ehhez."fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen routert?
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- OLED TV topic
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Gmail
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...