Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dajkopali

    addikt

    válasz Fecogame #1 üzenetére

    A teljesen ingyenessel semmi sem versenyezhet, valóban. De az elmúlt évek vitáiban szakmai fórumokon is felmerültek már roppant ígéretes elképzelések, melyek tudomásul vették, hogy a korábbi technológiai monopólium megszűnésével a bevételek jelentősen csökkenhetnek új üzleti modellekben, de még mindig bőven jövedelmezőek lehetnek.
    Ha így kapásból kéne összefoglalni a javaslatok főbb pontjait:
    - mérsékelt ár, a hagyományoshoz mérten jelentősen mérsékeltebb
    - gyors és egyszerű hozzáférés
    - sok-sok stream, ahol lehet reklámokkal szponzoráltatni a tartalmat - e felé megy a YouTube is
    - garantált magas minőség
    - rengeteg extra tartalom
    - exkluzív közösségépítés
    - piackövetés
    - a franchise maximális kihasználása
    - a már most is a bevételek gerincét adó élő előadások, bemutatók favorizálása és reklámozása
    - és persze az értékesítési hierarchia radikális átgondolása, a kiadói szerep újraértelmezése
    Stb. stb. A lényeg, hogy nem egyetlen stratégia a nyerő, hanem egy új, komplex üzleti struktúrát kell kidolgozni, ami számtalan lehetőséget ad.
    Mindezekre már ma is nagyon sok sikeres példa van, de arányaiban mégis kevés, nem tudta megrendíteni a régi vágányokhoz ragaszkodó ipart alapjaiban.

    [ Szerkesztve ]

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • dajkopali

    addikt

    válasz dajkopali #3 üzenetére

    egyébként meg hadd tegyem még hozzá, amit ezekben a topikokban talán még nem is írtam le:
    Az igazi nagy kérdés a kreatív tevékenységek közül a művészeti kategóriákba sorolt tevékenységek szponzorálása. De ne felejtsük el, hogy ezek a tevékenységek több ezer évesek. Az a láthatólag efemer és jellemzően 20. századi jelenség, hogy a rögzítési technológiák megjelenése és monopolizálása folytán kialakult egy hatalmas iparág, a technológiák populárissá válásával alapjaiban esik szét. Gondoljunk bele: egy 18. századi zenész, festő, színész stb., vajon miből élt meg? Ekkoriban a korlátozottság volt jellemző - természetesen igen sok gondot is okozott, ezért voltak meg a különböző koroknak a különféle szponzorálási megoldásai.
    Nincs itt tragédia. A technológiai fejlődés ténylegesen demokratizálta a kreatív termékekhez való hozzájutást ("kreatív termék", ezt is a kapitalizmus hozta magával), most abban a korban élünk, amikor az új szponzorálási modelleket kell kidolgozni, mert a régiek már nem működnek.
    Btw. A 16. században egy ember akkor hallott zenét, ha elment egy olyan helyre, ahol zenészek játszottak, vagy pedig maga zenélt. A mai zajszennyezett világot tekintve egyáltalán nem lenne baj, ha némileg visszatérnénk ehhez.

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • dajkopali

    addikt

    válasz FlekkeN #7 üzenetére

    "Ilyen ötleteket könnyű mondani."
    Igen, és a többségük működőképes is lenne, nagyon sokan látják, hogy mi a baj, és hogy lehetne úgy kikecmeregni belőle, hogy az alkotók ne járjanak rosszul.

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

Új hozzászólás Aktív témák