Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
egyébként meg hadd tegyem még hozzá, amit ezekben a topikokban talán még nem is írtam le:
Az igazi nagy kérdés a kreatív tevékenységek közül a művészeti kategóriákba sorolt tevékenységek szponzorálása. De ne felejtsük el, hogy ezek a tevékenységek több ezer évesek. Az a láthatólag efemer és jellemzően 20. századi jelenség, hogy a rögzítési technológiák megjelenése és monopolizálása folytán kialakult egy hatalmas iparág, a technológiák populárissá válásával alapjaiban esik szét. Gondoljunk bele: egy 18. századi zenész, festő, színész stb., vajon miből élt meg? Ekkoriban a korlátozottság volt jellemző - természetesen igen sok gondot is okozott, ezért voltak meg a különböző koroknak a különféle szponzorálási megoldásai.
Nincs itt tragédia. A technológiai fejlődés ténylegesen demokratizálta a kreatív termékekhez való hozzájutást ("kreatív termék", ezt is a kapitalizmus hozta magával), most abban a korban élünk, amikor az új szponzorálási modelleket kell kidolgozni, mert a régiek már nem működnek.
Btw. A 16. században egy ember akkor hallott zenét, ha elment egy olyan helyre, ahol zenészek játszottak, vagy pedig maga zenélt. A mai zajszennyezett világot tekintve egyáltalán nem lenne baj, ha némileg visszatérnénk ehhez."fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter