Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #82729984 #11 üzenetére

    Mert nem vagyok a forgalom ritmusában, nem tudom hogy ki van előttem, mögöttem, mellettem, meg úgy egyáltalán mi történt mi van egyáltalán... A hibás döntések sorozata szinte garantált.

    Attól tartok alapvetően rosszul látod a problémát, vagy csak én nézek teljesen más adót. :DDD

    Először is ott kezdődik, hogy az autós hasonlatoddal élve egy nagy csomó potenciális baleseti okozatot az automatizált rendszerek kiiktatnak. Automatikusan tartani fogja a követési távolságot, nem fog gyorsabban menni, mint az megengedett, a motor rángatása már be sem következik, mert a gyújtáskimaradás miatt a fedélzeti elektronika egyből motordiagnosztikáért kiált, mielőtt komolyabb probléma lesz, közben automatikusan kirakja a vészvillogót, és igyekszik leparkolni biztonságosan az autót.

    Ehhez képest az, hogy vészhelyzetben reagálnod kell, és esetleg nem vagy teljesen képben az aktuális szituációt tekintve, szánalmas kis hibalehetőség. Nagyságrendeket nézve mondjuk az automata rendszerek kiiktattak mondjuk 100 potenciális baleseti lehetőséget, cserébe teremtettek egy újat. Akár hogy is nézem, ez nagyon is jó csere.

    A másik alapvető probléma a példáddal pedig az, hogy a balesetek legnagyobb része le- vagy felszállás közben történik meg. Ez esetben a pilóták egyébként is folyamatos felügyelniük kell a gépet, tehát az a meglátás, hogy nincsenek tisztába a körülöttük zajló eseményekkel, bizony fals. Ha viszont éppen 12 km magasan, az út közepén történik a gubanc, mikor a pilóta tényleg elábrándozhat, akkor meg bármilyen általánosan előfordulható hibalehetőség fellépésekor perceik vannak reagálni, amíg valóban bekövetkezik a végzetes földbe csapódás.

    Az autós példád egyébként rossz, mert nem vezetést segítő rendszerekről beszélünk, hanem automata önvezető rendszerekről.

    Bocsánat, te beszéltél automata önvezető rendszerekről, az utasszálító repülőgépeknél ne úgy képzeld el, hogy a pilóta végig csak felügyeli a rendszereket, és a gépek magukat vezetik. A pilótáknak végig lehetőségük van beavatkozni, legfeljebb nem úgy teszik, hogy megfogják a botkormányt, hanem úgy, hogy fogják a robotpilóta irányítópaneljén eltekernek egy potmétert. Az automata pilóta pedig az utasításnak megfelelően téríti ki a vezésíkokat, csökkenti vagy növeli a hajtóműteljesítményt, ha a helyzet úgy kívánja, bocsátja ki az ívelőlapokat vagy az orrsegédszárnyakat. Amit amúgy a pilótának kézzel kellene megtennie...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák