Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Béééla #4 üzenetére

    Csak arra utaltam, hogy nem hiszem, hogy sok magyar főiskolán, vagy egyetemen lehet játékszoftver fejlesztést tanulni magas színvonalon. (lehet hogy sehol?)

    Az hogy iskolarendszerben, vagy autodidakta módszerrel tanulsz, az legtöbbször nem választás kérdése, hanem körülmény, amit kezelni kell. Ha tanulni akarsz nem lehetsz válogatós...főleg ha nincs is választási lehetőséged. Ha a középiskolában kimerül az IT oktatás a word-ben, vagy excelben, akkor kénytelen vagy saját magadat képezni, ha az egyetemen olyan elavult, nem keresett programozási nyelvet erőltetnek rád, amivel nem érsz semmit, akkor kénytelen vagy magadat képezni. Ha nem vettek fel a felsőoktatásba, akkor pláne. Az OKJ-s képzések szintje jellemzően alacsony, főleg mióta az egész arról szól, hogy az EU-s pénzt hogy lehet átlapátolni a TÁMOP és hasonló programokon keresztűl a haverok zsebébe.

    Elég sok példa mutatja, hogy diploma nélkül is el lehet érni hihetetlen sikereket, szóval inkább a tehetségen és tudáson múlik a dolog, nem a diplomán. Magyarországon nagyon papírközpontú az egész HR szisztéma, de pont a szoftverfejlesztés az egyik olyan terület, ahol kezdenek kikopni az olyan álláshirdetések, ahol papírt kérnek. Egyrészt a papír megléte sem garancia, de a papír hiánya sem jelenti azt, hogy az illető nem alkalmas. Ha pedig hiány van, akkor nekik mindegy, hogy kit vesznek fel, ha megdolgozik a pénzéért.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Béééla #4 üzenetére

    "Jó szakemberhez idő kell, sok gyakorlás"

    Ebben nagy igazság van.

    Az egyetemi dolgokkal kapcsolatban viszont sokkal inkább érzem a dolgok megideológizálását.
    "egy adag prof összeült és megvitatta párszor, mi az, amit meg kell mutatni a diáknak hogy mérnök lehessen"

    Ja összeült, 30 évvel ezelőtt az akkori ismeretek felhasználva... De ezeket te is tudod (és a kommented is kicsit split brain kategória mert az első felében azt fejtegeted hogy csak az egyetemet végzett ember a programozó, a másik felében meg hogy és amúgy az egyetemi képzés javarészt sz@rt sem ér).

  • dabadab

    titán

    válasz Béééla #4 üzenetére

    "Azért válasszuk ketté: az autodidakta módszert követve programozó leszel (sokszor csak kódverő majom),
    az egyetemet végigevickélve pedig szoftverfejlesztő mérnök.
    "

    Ez tök jól hangzik, csak nem láttam a gyakorlatban működni. Sajnos :(

    "egy adag prof összeült és megvitatta párszor, mi az, amit meg kell mutatni a diáknak hogy mérnök lehessen"

    Nem teljesen up-to-date tapasztalataim vannak, de nekem sokszor úgy tűnt, hogy összeült az egyetem vezetése és kiizzadt valamit, amit át tudtak tolni az akkreditációs eljáráson, a tantárgyak meg az oktatók meg kiválasztásában meg nagyrészt a "mi van raktáron" illetve a "mit tudunk szerezni" faktorok érvényesültek.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz Béééla #22 üzenetére

    Én azért el tudok képzelni a tantárgyak összeállításánál fontosabb szempontot is annál, mint hogy ki van kéznél. Ez eredményezte, hogy az informatikusok a Kandón erősáramú elektromosságtant, Veszprémben kémiát, Miskolcon geológiát, a Bánkin meg hegesztést tanultak. :W

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Béééla #28 üzenetére

    "Na várj, a Kandón villamosmérnököt és nem informatikust képeznek"

    A Kandó csak az egyik kar, én 10 éve végeztem ott, és akkor még bizony nagyban képeztek műszaki informatikusokat (én is ezen a szakon végeztem), csak azt akkoriban Neumann János informatikai karnak hivták. De mind ez mind a Kandó ugyanúgy a BMF-hez tartozott, egy helyen volt a képzés, ugyanazok a tanárok.

    És sajnos az van/volt amit irtak, mivel villamosságtanhoz volt tanár, igy volt nekük mint leendő müszaki informatikusoknak heti kb. 8 óra villanytan ahol laboron nekünk infósoknak kökeményen áramköröket kellet összeraknunk meg valami hülye frameworkben szimulálni hogy hogyan müködik... Illetve mindent megtanitottak arról hogy müködtek a '80-as évek modemjei...
    Meg ehhez hasonlóan volt valami architekturák nevü tárgyunk is, ahol szintén kb. heti 4 órában tanultunk elméleti processzor tervezést (szintén kb. 20 évvel korábbi technológiát).

    Ehhez képest pedig volt kb. kéthetente 1x2 óra programozás és a 4 év alatt 1x telepítettünk windows 2000-et és kb. ez volt a csúcs... (mindez ~2006 környékén).
    Mondanom sem kell az itt tanultakból mennyit hasznosítottam később...

    Persze azóta lehet változott a helyzet, de akkoriban ez volt. Na nem azért, én nem bántam meg hogy oda jártam mert jó tanáraink voltak és a kollégiumban eszement mennyiségü tudást lehetett felszedni ami később nagyon jól jött.

  • dabadab

    titán

    válasz Béééla #28 üzenetére

    "Na várj, a Kandón villamosmérnököt és nem informatikust képeznek"

    Lehet, hogy most ez a helyzet, amikor én oda jártam, akkor volt nekik egy Számítástechnikai Intézetük, ahol határozottan informatikainak nevezett képzést csináltak (ez még akkor volt, amikor teljesen önálló főiskola volt).

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák