Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Danex

    addikt

    válasz Tigerclaw #7 üzenetére

    Miskolci Egyetemen akart volna az egyik tanár indítani játékfejlesztést illetve rendszermérnöki képzést is, de mindenki a web-et választotta, mert az a könnyebb (így persze nem is indultak a fent említett szakok emberhiány miatt).

    Tehát a diákok többsége, mire eljut a szakosodásig már jó eséllyel összeszedett 1év csúszást, ha nem 2-t és ilyenkor már bennük van az, hogy "végezzem már el végre"...

    Illetve, hogy csak az évfolyam <10%-ka tudja a tárgyait elsőre megcsinálni.

    És érzésem szerint ez nem csak a diákokon múlik... :(

    (#10) dabadab
    Az már csak hab a tortán, hogy 2006-os, már szegény elhunyt prof diáit adták még idén is le...meg, hogy már senki sem használja, de a Java 1997-es szabvány alapján ezt így, meg így kell csinálni :D (persze számon is kérve)

    [ Szerkesztve ]

  • Béééla

    őstag

    válasz Tigerclaw #7 üzenetére

    Tessék, játékfejlesztő, de volt korábban is ilyen.
    Amilyen szintű specializálódást írsz (játékfejlesztő), pedig olyan, amit egy tapasztalt fejlesztő maga megtanulhat. Amikor az android kijött, akkor előkerül a tyúk vagy tojás esete, miszerint hogy lesz az első android fejlesztő? Akik vannak annyira tapasztaltak, hogy a hivatalos dokumentációból megtanulják! Ismerik az adatbáziskezelést? Akkor nekik nem lesz probléma az SQLite használata. Írt már BÁRMILYEN UI-t, ismeri az XML-t és a HTML-t? Akkor érteni fogja a logikáját ennek is! Sőt, belefuthat egészen új dolgokba, én például az androidozás alatt találkoztam először az intenttel, miszerint megkéred a rendszert valamire, aztán vagy megcsinálja, vagy nem. Nem kell mindent tanítani, az egyetemi képzésnek az kellene legyen a célja, hogy egy olyan szakember essen ki a kimeneti oldalon, aki ilyen szintű problémával megbírkózik, és ne kelljen mindent a szájába rágni!
    Kanyarodjunk vissza a játéktervezéshez: tudnia kell mi fán terem a modell, a scriptelés, és egy csomó dolog, amit valószínűleg tanul az egyetem alatt (sok más egyébbel). Így amikor leültetik tetszőleges framework elé, csak egy kézikönyvet és egy kis időt kér hogy használhassa, és nem a tanfolyamot keresgéli. Igen, egy specifikus képzésen előkerülhetnek a pályába illő kérdések (játékfejlesztőnél alacsony késleltetésű netkód írása, egyszerre millió júzer kiszolgálása, és még lehetne sorolni) amiket ha előre megtanul, akkor hasznát veheti, de akkor is lesz olyan, amit akkor feleslegesnek tart!

    Az hogy iskolarendszerben, vagy autodidakta módszerrel tanulsz, az legtöbbször nem választás kérdése, hanem körülmény
    Ha nem tudsz jó egyetemre járni akkor még aláírom a körülményeket, és a középiskola még vastagon ide tartozik, de a legjava csak kifogások keresése. Ha a mucsaröcsögei, nem jegyzett OKJ-n szerzett tudással akarja valaki kiváltani a jó egyetemet, akkor rossz úton jár. Lehet tájékozódni, hogy melyik képzés mire jó, de ha ezek után választ valaki rosszul, akkor ne fogja a körülményekre.

    Elég sok példa mutatja, hogy diploma nélkül is el lehet érni hihetetlen sikereket, szóval inkább a tehetségen és tudáson múlik a dolog
    Igaz, szép és jó amit írsz (volt kolléga sem rendelkezik papírral és mégis szépen él, és szakmailag is ott van) de csak a sima és a minősített hegesztő példáját tudnám felhozni: a minősített hegesztő megküzdött és folyamatosan küzd, hogy elismert papírja legyen a tudásáról. Ettől jobb szakember? Nem, csak egy igazolással több, és sok helyen ezt a többletet kérik, pont. Vagy felhozhatom azt is, hogy valaki az egyetemen tanul programozni vagy Oracle minősített Java fejlesztő, na vajon melyik tud többet? Nehéz eldönteni, de Java fejlesztői interjún az Oracle-s papír lehet többet nyom.

    @Porthoszx:
    "egy adag prof összeült és megvitatta párszor, mi az, amit meg kell mutatni a diáknak hogy mérnök lehessen"
    Ja összeült, 30 évvel ezelőtt az akkori ismeretek felhasználva...

    Rég rossz, ha 30 éves tanrend szerint tanítanak, látom nem ismered az egyetemet a másik oldalról :)
    Igen, van tanár aki még írásvetítővel nyomja a megkopott diáit, és nem ez a követendő példa. Jobb helyeken viszonylag tágan fogalmazzák meg a tanmenetet, és abba belefér a frissítés: például OO programozás: ha igaz lenne amit állítasz, akkor még mindig a 98-as CPP-t tanítanák, de ha jó az oktató, akkor frissíti a diákat és az anyagot is, amennyire a keret engedi. De hogy élő példával jöjjek: a Kandón 2007 óta a harmadik tanterv van érvényben, igaz sokban hajaz a régiekre, de frissül.

    és a kommented is kicsit split brain kategória mert az első felében azt fejtegeted hogy csak az egyetemet végzett ember a programozó
    Nope, szoftverfejlesztő mérnök.
    az egyetemi képzés javarészt sz@rt sem ér
    Sokan félreértik az egyetem feladatát. Felnőtt emberek járnak oda, másként tanítanak ott, mint általános meg középiskolában, nem szájbarágósan. Csak mellé van egy olyan faktor, hogy sok hozzá nem értő beleszól törvények formájában az oktatásba.

    @dabadab
    a tantárgyak meg az oktatók meg kiválasztásában meg nagyrészt a "mi van raktáron" illetve a "mit tudunk szerezni" faktorok érvényesültek.
    Azért szép is lenne, hogy olyat oktatnának, ami nincs vagy nem tudják beszerezni...
    "Tessék kedves diákok, most CUDA-t fogunk programozni papíron, mert nincs a laborban nVidia kártya." De szép lenne.

    @azbest
    Jó dolgokat lehet tanulni egyes egyetemenek, csak nem az órákon javarészt
    Itt a nap csillagos ötös meglátása. Nem véletlenül vannak öntevékeny körök és prokektek. A gépészeknek és leginkább a járműveseknek ott a mindenféle csodaautó építése, az építészeknek a tésztahidas versenyek, akkor a crysys lab és a Masat, és ezek csak a legismertebbek, de ezeket nehogy bevonják a tömegoktatásba, még csak az kéne, hogy az utolsó nemtörődöm seggfej is végigdumálja azokat az "órákat"! Itt válik el, hogy kiből lesz kiváló szakember tapasztalattal, és ki "marad" átlagos diplomás. Ha egy prof látja a potenciált, akkor a szárnyai alá veszi a tehetséges hallgatókat vagy a hallgató próbál infót szerezni, kinél képezhetné magát tovább adott témakörben, és ez az, amit egy autodidakta SOHA nem fog tudni elérni. Engem például érdekel valamilyen szinten az FPGA-zás és az OpenCL, ha egyetemista lennék akkor addig keresném a megfelelő oktatót, amíg nincs meg vagy nem értem a tanári kar végére. Nem hallgatóként meg sok esetben Pajeet tartja az indiai angoljával és 300 Ft-os mikrofonjával a "kurzust", esetleg szakkönyvek amik vagy jók, vagy nem.

    Bélabá

Új hozzászólás Aktív témák