Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alchemist

    addikt

    válasz bambano #75 üzenetére

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • Livius

    őstag

    válasz bambano #75 üzenetére

    Van kézzelfogható tapasztalatom a munkám miatt a Bosch, Continentál stb képességeiről. Jelenleg egy utópisztikus álom hogy egy nagy doboz vezéreljen mindent, és mérjen minden szenzor adatot, mert erre nincs saját CPU architektúra platformjuk. Sőt a gond az hogy ezeknek az EU-s brandeknek sose volt saját mikrontroller vagy nagyobb teljesítményű application processzor architektúrájuk esetleg Xilinx FPGA szintű heterogén rendszerük, sose értettek hozzá SW-esen se HW-esen, ha kellett valami, azt megvették USA vagy Ázsiából más gyártótól kulcsra készen, úgy hogy csak a saját szenzorokat/érzékelőket csak rá kellett ezekre kötni, meg kicsit extra pénzért valami külsös beszállítóval leprogramozni hozzá a driver rétegeket, aztán már csak tesztelni kellett 4-5 éven keresztül.

    Figyelem, a linkelt drezdai gyár, ami majd nemsokára elkészül, az nem fog gyártani semmi számítógépes IC-t. CPU, DRAM, GPU vagy akár mikrocontroller gyártás ott sose lesz, csakis a MEMS érzékelők gyártásra van kompetencia, az lesz ott. És ez itt a probléma, csak arra van kompetencia, és sajnos, ha egyik nap az Intel vagy Samsung úgy gondolja jó lenne nekik is MEMS szenzorokat fejleszteni autókhoz az Si lapon egy kicsit a 1GB-os DDR4 IC mellett, akkor kb 2 éven belül behoznák azt a tudást amivel jelenleg az EU-ban ezt csinálják (a CPU ipar sokka fejlettebb tudományosan, minden tudások rendelkezésére van hozzá). Sony, Panasonic stb amúgy már nagyon nagy konkurens, csak őket inkább az IoT kütyük ipara érdekli, nem az automotive szenzorok fejlesztése.

    A vectrád azért volt olyan, mert abban még csak 4-5 analóg jelet kellett mintavételezni, azt arra kinyitni egy szelepet azt kész. Ma már 64+ darab SPI, I2C, PSI5 és minden féle egyedi hackelt protokollal kell működjen az ilyen, hogy a seggedet is kinyalja vezetés közben az autó. Erre mindenre eddig megcsinálták az adott kicsi mikrokontrollert. Jelenleg az utópisztikus álom, hogy az LCD kijelzős navi és hifi rendszeren keresztül az motorvezérlés és légzsák rendszer és önvezetős funkciók is egy központi CPU egységben történjenek, nah erre itt harmat gyenge esély van, hogy megvalósuljon.

    [ Szerkesztve ]

    Gigabyte GA-Z170-D3H, Intel Core i7-7700K, Corsair Vengeance 2x8GB DDR4-3600MHz, Intel 545s 256GB SSD, EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB

Új hozzászólás Aktív témák