- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Új hozzászólás Aktív témák
-
Livius
őstag
Van kézzelfogható tapasztalatom a munkám miatt a Bosch, Continentál stb képességeiről. Jelenleg egy utópisztikus álom hogy egy nagy doboz vezéreljen mindent, és mérjen minden szenzor adatot, mert erre nincs saját CPU architektúra platformjuk. Sőt a gond az hogy ezeknek az EU-s brandeknek sose volt saját mikrontroller vagy nagyobb teljesítményű application processzor architektúrájuk esetleg Xilinx FPGA szintű heterogén rendszerük, sose értettek hozzá SW-esen se HW-esen, ha kellett valami, azt megvették USA vagy Ázsiából más gyártótól kulcsra készen, úgy hogy csak a saját szenzorokat/érzékelőket csak rá kellett ezekre kötni, meg kicsit extra pénzért valami külsös beszállítóval leprogramozni hozzá a driver rétegeket, aztán már csak tesztelni kellett 4-5 éven keresztül.
Figyelem, a linkelt drezdai gyár, ami majd nemsokára elkészül, az nem fog gyártani semmi számítógépes IC-t. CPU, DRAM, GPU vagy akár mikrocontroller gyártás ott sose lesz, csakis a MEMS érzékelők gyártásra van kompetencia, az lesz ott. És ez itt a probléma, csak arra van kompetencia, és sajnos, ha egyik nap az Intel vagy Samsung úgy gondolja jó lenne nekik is MEMS szenzorokat fejleszteni autókhoz az Si lapon egy kicsit a 1GB-os DDR4 IC mellett, akkor kb 2 éven belül behoznák azt a tudást amivel jelenleg az EU-ban ezt csinálják (a CPU ipar sokka fejlettebb tudományosan, minden tudások rendelkezésére van hozzá). Sony, Panasonic stb amúgy már nagyon nagy konkurens, csak őket inkább az IoT kütyük ipara érdekli, nem az automotive szenzorok fejlesztése.
A vectrád azért volt olyan, mert abban még csak 4-5 analóg jelet kellett mintavételezni, azt arra kinyitni egy szelepet azt kész. Ma már 64+ darab SPI, I2C, PSI5 és minden féle egyedi hackelt protokollal kell működjen az ilyen, hogy a seggedet is kinyalja vezetés közben az autó. Erre mindenre eddig megcsinálták az adott kicsi mikrokontrollert. Jelenleg az utópisztikus álom, hogy az LCD kijelzős navi és hifi rendszeren keresztül az motorvezérlés és légzsák rendszer és önvezetős funkciók is egy központi CPU egységben történjenek, nah erre itt harmat gyenge esély van, hogy megvalósuljon.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-Z170-D3H, Intel Core i7-7700K, Corsair Vengeance 2x8GB DDR4-3600MHz, Intel 545s 256GB SSD, EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Nők, nőügyek (18+)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Synology NAS
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- Ingatlanos topic!
- Politika
- További aktív témák...
- 4. - 6. generációs i7 / xeon Mini Tower gépek RAM 8-64 Gb, ssd/hdd, akár 8 Gb VGA kedvező áron
- T Phone Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- CAT B30, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! HP Elitedesk 800 G3 SFF asztali számítógép - i7 7700 16GB RAM 500GB SSD Intel HD Graphic
- BESZÁMÍTÁS! Optiplex 7080 Micro asztali számítógép - i5 10500T 16GB RAM 256GB SSD 630 IGP Win 11
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen