Új hozzászólás Aktív témák
-
Béééla
őstag
Egész jónak tűnik (web miatt durván platformfüggetlen) - csak egy kérdés maradt: tudna valaki prezentálni egy példa-képet vagy egy ilyen mentett oldalt? Kíváncsi vagyok rá
(és papíros bérletem van még sokáig úgyhogy nem aktuális a vásárlás)@aelod:
Mióta mélymagyar hozzáállás a siránkozás?[ Szerkesztve ]
Bélabá
-
Béééla
őstag
Köszi, de pont a kép felbontása érdekelt volna - na meg a fájlnév elérése, minden nap ugyanaz vagy gu234hfpeqgq2p3ioh.png lesz kedden és ofihcwröru23dfh.png szerdán?
@DeFranco
az ellenőr ezt ellenőrzi a nála levő ún. "kütyü" segítségével, ami szépen hazakocog a bkk szerverhez és megkérdezi tőle, hogy az X4Rsd&@eD4 azonosítójú usernek van-e erre az időszakra érvényes utazási jogosultsága
"Elvi hiba" - legyen naponta változó digitális aláírás a naponta változó jegyhez és a napi privát kulcsot reggel megkapják az ellenőrző kütyük, onnantól offline, ezerszer gyorsabb ellenőrzés lehetséges.[ Szerkesztve ]
Bélabá
-
Béééla
őstag
A sejtés stimmel, a buszok mindegyike mobilnettel megy.
Én viszont úgy sejtem hogy
napi egyszeri kulcs-letöltés és offline ellenőrzés (egy beolvasás, egy igazolványszám-dátum hashelés és kulcs-ellenőrzés)
vs.
online ellenőrzés (egy beolvasás, hazaküld, szerver visszaküld)
versenyében átlagos sebességben is az offline győz (10 ms nagyságrend a késleltetése a mobilnetnek, tehát a minimum minimumja a 20 ms ha egy csomag se veszett el, kiváló térerő van és a szerver is azonnal válaszol de az inkább lesz 100 ms ha esik, ha aluljáróban a metróba megy le az ember)
viszont ami a kritikus: a burst amikor egy busz megérkezik a végállomásra és átszáll az ember-massza. Reggeli csúcsterhelésre méretezzen szervert akinek két anyja van HA meg lehet oldani offline is az ellenőrzést.[ Szerkesztve ]
Bélabá
-
Béééla
őstag
válasz Jeanne d'Arc #96 üzenetére
Ezt kicsit nehezebb lesz, hidd el (mindjárt írom miért)
@joey04
De biztos nem annyi idő lesz, mint ameddig egy ember ellenőrzi, hogy a személyi stimmel-e.
Az okmányos ellenőrzés szúrópróbaszerű. (és véletlen mindig a diákigazolványok lejárata körül van, évente kétszer ) Az elektronikus kapuk pedig végképp nem fognak tudni személyit ellenőrizni.
DE!
Egy minimális extra ráfordítással egy sanity check rányomható, még offline ellenőrzéssel is: kallerok-kapuk időbélyeggel lementik hogy mikor-hol lépett be a delikvens, bkk-val elérhető legnagyobb sebesség ismert, és ha este a matek kihozza hogy Kovács Béla 7:42-kor a Délin felszállt a metróra, majd 7:45-kor a Nyugatinál, 7:46-kor Rákoskeresztúron buszra ugrott, 7:50-kor pedig Újpest-Központ vendégszeretetét élvezte akkor másnap Kovács Bélának vagy minden térugrás után "szúrópróbaszerűen" be kell mutatnia az okmányát mert a kaller/automata kéri a sárga led felvillanásával vagy beismeri hogy a bérletét az ingyenbkvberlet.uw.hu felmutatásával szerezte.Bélabá
-
Béééla
őstag
Na de pont ez az hogy meg lehet oldani igazolvány nélkül is, szúrópróbaszerűen. Nem kell minden ilyet egyenként ellenőrizni. Minimális intelligenciával (lol) minimalizálható. Tegye fel a kezét akit egy évben papírbérlettel legalább egyszer megállítottak hogy mutasson személyit (teljes árú bérlettel, nem diák)
Bélabá
-
Béééla
őstag
Nem képernyőkép, legyen egy ugyanúgy kinéző másolat és azt töltöd be a bkk.hu helyett - gyakorlatilag csak reggel el kell cache-elni az újat. Pár poszttal fentebb már valaki összedobott egy wrappert "alkalmazásnak", abban meg letiltod az url sávot, kész. A jegy képénél nem láttam böngészős címsort így nem is feltűnő.
Nem véletlenül írtam hogy gyakran cserélt kulcs jó védelem lenne offline is. Még ha évente-kétévente cserélnének akkor megéri hobbiprojektként brute force-al is, biztos lennének rá egyetemi hallgatók akik a koleszban inkább járatják a gépet csak ne kelljen bérletet venni.Bélabá
-
Béééla
őstag
Ebben a jelek szerint olyan kapuk (és nem lyukak) tátonganak amit nem hogy egy igazi hekker, de még egy informatikával csak ismerkedő is simán kitalál. Szakmai szempontból ezért nagyon jogos a felháborodás.
Aztán többen rávilágítottak hogy ez csak egy kirakat-alkalmazás addig amíg itt vannak a VB-n a turisták mert nem elég jó nekik a papír alapú jegy vagy heti bérlet, villogni kell elektronikus jeggyel miközben a városok jelentős részében nem látott senki se elektronikus jegyet, csak a nagyobb városokban. (Nürnberget felhozták példának, idén év elején feltettem az alkalmazást menetrend miatt de nagyon nem volt benne elektronikus jegy)Bélabá
-
Béééla
őstag
válasz Stauffenberg #322 üzenetére
Nagyon igaz.
Egy hozzászólás: olyasmibe viszont lehetne a fővárosnak beleszólása hogy legyen extra kedvezményes bérlet, Bécsben van 365€-ért éves bérlet mert az ottani zöldek ilyenekért küzdenek, nem a korhadt fák meg omladozó PeCsa megőrzéséért.
Illetve azért örüljünk hogy egy kicsit (na jó, nagyon) állami csecsen lóg, bezzegnyugaton ha nem hoz profitot egy járat akkor nem jár, itt éjjel-nappal megy a 4-6 villamos, egy csomó éjszakai járat van és lehet sorolni. Német földön késő délután inkább begyalogoltam a városközpontba mintsem a következő buszt megvárjam, nem járt mert nem érte meg. Vagy az ottani volán: este bementünk volna vidékről a városba, 8-kor ment az utolsó busz, vissza majd taxi...Bélabá
-
Béééla
őstag
ahol komolyan gondolják a tömegközlekedést, ott általában támogatott, mert több olyan hasznos hatása van, amit nem lehet a jegyárakból azonnal eredményként felmutatni
Abszolút igaz
De mint említettem nem mindenhol gondolkoznak így. Fentebb is említették hogy este vagy éjjel egy belvárosi busz-villamos lehet tömve van de utána az elővárosi buszokkal is közlekednének, amin azt látják hogy ül 3-4 ember és inkább megszüntetik/ritkítják (ahelyett hogy mondjuk kis buszra váltanának)@Luser2000
a közszolgáltatástól (ráadásul járat szinten) elvárni, hogy profitot hozzon elég sajátos megközelítés
Üres buszokat tény hogy nem ideális köröztetni és sokszor csak azt látják hogy "nini, ezen már nem járnak sokan, ritkítsuk hogy nőjön a kihasználtság".Bélabá