Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ennek így csak akkor volna értelme, ha volna Budapesten helyi adó."
Még úgy sem. Nem mindenki akarja igénybe venni a BKK-t és ők miért fizessék? Most is az a baj a BKK-val, hogy túl sok közpénzt szív fel, önállóan életképtelen, mert a vezetés nincs rászorulva arra, hogy versenyezzen, a tömegközlekedési magánvállalatok legfeljebb csak alvállalkozói lehetnek a BKK-nak (mint a VT-Arriva, mely a buszok egy részét üzemelteti).
A világban sok nagyvárosban több szolgáltató is versenyez egymással, ugyan kiemelt közműnek számítanak és más szabályok vonatkoznak rájuk, de azért van verseny, hogy az adott viszonylaton éppen a buszt, villamost vagy metrót részesítik-e előnyben az utasok. Ez a szolgáltatás minőségének emeléséhez és árversenyhez is vezet.
Nem mondom, hogy egy városi tömegközlekedést 100%-ban piacosítani kell, de az állami monopólium sem jó (meg úgy általában véve semmilyen monipólium). Erre jó példa az is, hogy a BKV már a 2000-es évek elején elkezdte az elektronikus jegyrendszer kialakítását, 2005-ben indult volna el az eredeti tervek szerint. Tizenkét éve!!! Azóta persze nevet váltott (RIGO-ra) és ma már a BKK gondozza, de most is csak csúszik és helyette kapjuk ezt a szart.
Szóval inkább ne, ne akarják adóforintokból fenntartani a BKK-t. Darabolják fel a picsába és tessék szakmai alapokra helyezni a működést, ha túl akarják élni. A BKK-nál jelenleg nincs túlélési ösztön, csak zsarolják a magyar államot, hogy "Jajj-jajj, mi lesz itt, ha csődbe meg a BKK, káosz lesz és polgárháborús hangulat, az a kormány biztosan választást fog veszíteni", ez elég is a pénzcsap megnyitásához. Szánalom.
-
Béééla
őstag
ahol komolyan gondolják a tömegközlekedést, ott általában támogatott, mert több olyan hasznos hatása van, amit nem lehet a jegyárakból azonnal eredményként felmutatni
Abszolút igaz
De mint említettem nem mindenhol gondolkoznak így. Fentebb is említették hogy este vagy éjjel egy belvárosi busz-villamos lehet tömve van de utána az elővárosi buszokkal is közlekednének, amin azt látják hogy ül 3-4 ember és inkább megszüntetik/ritkítják (ahelyett hogy mondjuk kis buszra váltanának)@Luser2000
a közszolgáltatástól (ráadásul járat szinten) elvárni, hogy profitot hozzon elég sajátos megközelítés
Üres buszokat tény hogy nem ideális köröztetni és sokszor csak azt látják hogy "nini, ezen már nem járnak sokan, ritkítsuk hogy nőjön a kihasználtság".Bélabá