Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #82729984

    törölt tag

    válasz dabadab #31 üzenetére

    Azért érdemes a számokat is jobban elemezni.

    Pl. az 500 milliós európában évente mindössze 26 ezer ember hal meg közlekedési balesetben.
    Viszonyításképp ugyanitt összesen amúgy ~ 5 millió ember halálozik el évente, szóval a halálozási ok mindössze 5 ezreléke a közlekedési baleset. És nem minden baleset kerülhető el akár ember vezet akár gép.

    És bár évente valóban kb. 1.2 millió ember veszti életét közlekedési balesetben, ezek kb. 90% afrikában meg a többi harmadik világbeli országban történik. Ahol a legkevésbé valószinü hogy el fog terjedni a tesla és ahol a legkevésbé kiépített az infrustruktúra ahhoz hogy egyáltalán a gép vezetni tudjon.

    Magyar viszonylatban pedig, évente mindössze kb. 1400 halálos baleset történik, szóval ha hirtelen mindenki megvásárolna a 10-15 milliós teslát (ami 3 millió * 10 milla = 30 ezer milliárd forint ha jól számolok) és az tudna rendesen önvezetni, akkor az eredmény annyi lenne hogy 30 ezer milliárd forint árán megmentünk néhány száz ember életét...

    Nyilván nem kell rámutatnom hogy ennyi pénzt mennyivel hasznosabban is el lehetne költeni ha az emberéletek megmentése a cél és mennyivel hatékonyabban.

    Mindezzel csak arra akartam rávilágitani, hogy mennyire felesleges azzal érvelni az önvezető autó mellet, hogy azzal mennyi emberéletet meg lehetne menteni.
    Semennyit, ha valaki emberéletet akar menteni akkor vegyen újraélesztő berendezést és helyezzen el egyet minden üzletben, még az is jóval olcsóbb lenne.

    Az önvezető autóban az a jó hogy önvezető és mi addig is foglalkozhatunk valami mással a kocsiban nem kell az unalmas vezetéssel foglalkozni. Ennyi nem több.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák