Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    válasz Alogonomus #166 üzenetére

    A CIG viselkedésének lényege pont ez, 100x el lett már mondva de még mindig nem fogják fel...

    Elindítottak egy kis kickstarter kampányt ami kb. egy Freelancer 2-ről szólt, és kb. stretch goal-ok voltak már az olyan dolgok is amik a Freelancer 1-hez hasonló, kis szerveres multiplayer lehetőségét hordozták.
    Erre jött egy rakás ember és ezekre a multiplayert, perzisztens világot, MMO-t megvalósító stretch goal-okra a nyakukba öntöttek sokkal több pénzt, mint azt a CIG valaha is remélte.
    A támogatók gerjesztették ezt az egész folyamatot, miattuk ill. miattunk lett a projekt sokkal nagyobb és összetettebb mint amilyennek indult.
    Persze van mindenhol 1-2 hőzöngő majom aki akkor is csak egy nyomorult Freelancer 2-t akar és a beszűkült agyába nem fér bele, hogy annál mérhetetlenül többet fog kapni... De a támogatóik döntő többsége nem ilyen, ez csak egy kis radikális, ámbár hangos csoport. A többség megérti mit támogatott, megérti mi lesz belőle, és több-kevesebb türelemmel ugyan, de vár, mert tudja hogy megéri majd.

    Ez a "Akkora ház építését vállalja be az ember, és olyan határidővel, amekkorához rendelkezésre áll az erőforrása." ez pont az amit az emberek többsége nem akart. Az EA, az Activision, meg általánosan a nagy kiadók és stúdiók többsége mind ezt csinálja. Tökéletes példa az Anthem is, ha mernek nagyot álmondni és rá szánnak még 1-2 évet, ill. ha mernek kockázatot vállalni és marketing helyett R&D-re költik a projekt büdzséjét, valami félelmetesen jó játék lehetett volna belőle. E helyett nézd meg mit kaptunk, rettentően kevés és siralmas.

    Az embereknek pontosan ebből van elegük, hogy kaptafára, futószalagon készülnek a rohadt játékok és alig van évente 1-2 említésre méltó köztük, gyakran azokat is pont olyan stúdiók szálltják akik még nincsenek egy nagy kiadó befolyása alatt.

    A Star Citizenben pont az a jó, hogy sokkal többet vállalt végül, mint bárki más, és a 300 millió dollárt közelítő közösségi finanszírozásával pontosan azt is mutatja meg, hogy hatalmas tömegnek van erre igénye. Az emberek többet, jobbat, összetettebbet akarnak, egy hatalmas, élő, lélegző univerzumot, amiben el lehet veszni hónapokra vagy akár évekre. Egy igazi MMO-t, hatalmas világgal és számtalan lehetőséggel.
    Az én generációmban sokan gyerekkoruk óta erről álmodoznak, és bár voltak játékok amik mutattak halvány reményt valami ilyesmi megvalósítására (pl. SW Galaxies, vagy épp eve-online), de maradéktalanul igazán sosem kaptuk meg.

    A CIG sem tudja garantálni hogy összejön nekik, nagyon sok technikai buktatója van még a mai hardverek és szoftverkörnyezet mellett is... de ők az elsők akik legalább megpróbálják. Most sokan köpködik őket, hogy scam, meg túlvállalták magukat meg sose lesz kész, de ha mégis összejön nekik azzal örökre megváltoztatják a játékpiacot.

    Visszatérve a házas példádhoz, az első felhőkarcoló építése sem ment zökkenő mentesen és sokan hitetlenkedve fogadták, de ahogy elkészült bebizonyította az építőiparnak hogy lehetséges, és azóta számtalan felhőkarcoló áll a világ különböző pontjain.
    Belebukhat a CIG abba amit csinál, de ha nem fog, gamerek generációi lesznek nekik hálásak. Sosem fogom megbánni hogy egy ilyen projektet támogattam, hiába köpköditek.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

Új hozzászólás Aktív témák