Új hozzászólás Aktív témák
-
daninet
veterán
válasz Stauffenberg #4 üzenetére
hát, a streamelt játékot köszönöm szépen, majd lehet nézni, hogy jelenleg túl sokan játszanak kérem várjon mert manapság pl onliveon is ez megy
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
zsigus
őstag
válasz Stauffenberg #8 üzenetére
"Mondjuk én azt tudom elképzelni, hogy az online mókát szétbontják ingyenes és fizetős részekre"
Ez már 2-3 éve megvan a PS3-nál. PlayStation plusznak hívják.
"jelenleg a fotóipari és képalkotási divíziója sikert sikerre halmoz"
A TV üzletágon meg a többszörösét vesztik.
"A PS3 generáció már 7 éves, képtelenség, hogy csak a hardver eladásából bejöjjön annyi pénz, amiből ingyen fent lehet tartani a kiszolgáló szervereket."
A minden egyes játékból részesednek és az online store megy, szóval nem csak a HW eladások számítanak a PS3-nál.
-
addikt
válasz Stauffenberg #17 üzenetére
Számomra nem triviális a cikket olvasva, hogy itt IGP-ről van szó, hiszen külön említi a procit, és a Radeon GPU-t. Vagy az osztott ramból automatikusan következik?
Egyébként mi indokolja azt, hogy ne dedikált VGA kerüljön bele? Az AMD IGP-k gyorsabbak, mint a mostani csúcs VGA+csúcs i7 kombó? Mert ezt erősen kétlem.
Szerk: a hírekben az a pletyka is megjelent, hogy 4K-s felbontást akarnak kipréselni a masinából (elősegítendő a formátum terjedését). Ebben az esetben még a 32 giga is kevés lehet szerintem...
[ Szerkesztve ]
-
zsigus
őstag
válasz Stauffenberg #17 üzenetére
"De a lényeg, hogy szerintem a fejlett streaming szolgáltatások a fizető vendégeknek járnak majd."
Nem vagyok benne biztos, de persze nem tartom kizártnak. Nyilván ha a jelenlegi helyzetből indulunk ki, ahol még a "felhős" mentésért is fizetni kell, akkor igen, de én inkább megvárnám az E3-at.
"A Sony talán megoldja ezt tisztességgel."
Ez azért más, mert itt kénytelenek a fejlesztők a Sony által biztosított eszközökkel dolgozni, és így szerintem ennek működnie kell majd általánosan.
-
shabbarulez
őstag
válasz Stauffenberg #26 üzenetére
Egyetlen egy beszállítónak sem éri meg önköltségi szint alatt odaadni a termékét, még akkor sem ha a PS4-hez lesz, ez nekik nem üzlet. Olyan nagy tételről meg azért itt nincs szó, 6 év alatt eladtak 70 milliós PS3-mat, az úgy évi 10 mila, ez a pc üzletág évi 350 milájához képest nem olyan nagy tétel. Ráadásul ha egy beszállítótól még azt is várnák el hogy kisebb tétel mellett gyakorlatilag nulla profit mellett adja oda a portékáját, azért az üzletért egy beszállító sem fog kapkodni.
Közben gugliztan egy kicsit GDDR5 árszinttel kapcsolatosan és ezt találtam: [link]
A leírt memória sebesség szerint 5.5Ghz-es GDDR5 memória lenne a konzolban 256 biten. Ez a Radeon 6970 specifikációjának felel meg, az $48 önköltség a táblázat szerint 2GB-ra. Az 8GB mellett már közel $200, ha erre még rájön a TSV költsége még több. Szóval ezek a számok is erősen a körül járnak amiket magamtól kalkuláltam. Ez $400 árszintre várt konzol esetén ha csak a benne lévő memória önköltségi szinte közel az ár fele, akkor ott nem igen marad túl nagy mozgástér a benne lévő összes többi komponensnek.
Persze ettől még elhiszem hogy GDDR5 lesz, de ez a Sonynak elég drága dolog lesz vagy a konzol lesz drága és majd a vevő megfizeti. Költségszintet max úgy lehetne csökkenteni ha lenne 4 Gb-es GDDR5 chip, de GDDR fronton a fejlesztések erősen befagytak már több éve, pont azért mert nincs igazán rá kereslet és nincs benne igazán pénz. Az hogy a PS4 GDDR5-öt használ a gyártóknak csak arra lesz jó, hogy a diszkrét GPU piac csökkenésből eredő kereslet csökkenést kompenzálják vele és talán tartsák a korábbi szintet. Növekedésre ettől nem igen számíthatnak, márpedig ilyen piaci környezetben nagy fokú árkedvezményt adni, szinte nulla profit mellett egyik memória gyártónak sem érdeke.
2-3 év múlva DDR4-ből már lesznek 8Gb-es chipek WideIO megoldásokkal, amik 3D TSV a CPU-k mellé kerülhetnek tokozáson belül. Úgy 8GB memória 8 chippel költséghatékonyabban megoldható, nagy memória sávszél mellett. Ez akkora már PC-knél és GPU-knál is használt megoldás lesz - a memória modulokat meg elfelejthetjük - ennél a "PC-s jellegű" konzolnál is bele fog férni az áttérés szerintem. Az első generációnál költségben fájó lesz a Sonynak a GDDR5-ös megoldás, mert túl drága, de a második reviziónál 2-3 év múlva már tuti proci mellé integrált DDRx-re fognak áttérni a költségek miatt.
-
zsigus
őstag
válasz Stauffenberg #42 üzenetére
"De a különbség az, hogy tudtál még bele pakolni és őszintén szólva ez a legfilléresebb fejlesztési tétel egy PC esetében."
Hát... korábban azért nem volt ennyire filléres dolog a RAM. Konkrétan a 2006-os viszonyokra nem emlékszem, de 2002-2003-ban a többszörösébe kerültek az átlagos mennyiségű RAM-ok mint most.
-
Mikeee89
senior tag
válasz Stauffenberg #69 üzenetére
Ok.
GDDR 5-s ram meg nincs jelenleg piacon, de csak nagyjából hasonlót próbáltam összeválogatni. Értem, hogy hasonló lesz, de amiatt, hogy a ps4 egy konkrét hardver meg másként kell rá programozni ezért eltérőek lesznek. Csak úgy miheztartás végett mazsoláztam egyet.Mondjuk két x86 alapra épülő megoldást még mindig jobb hasonlítgatni, mint egy x86 vs powerpc-t.
Na befejezem az okoskodást, vannak itt jobban képzettek is nálam.
[ Szerkesztve ]