Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bigmasterg

    addikt

    válasz Enxtheone #39 üzenetére

    +1

    Az eddigi 256mb-hoz képest óriási előre lépés a 8gb ram.

    (#38) shabbarulez
    Az elején buktak minden egyes eladott ps3-on is.
    (Amit visszahoztak a játékokon, meg idővel csökkent az előállítási költség)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Enxtheone #39 üzenetére

    "Konzol az célhardver, amihez normális optimizálás mellett nem elég a 8 giga, ahhoz pcn kell vagy 1 TB ram."

    Teljesen igaz. Célhardver. De a textúrának van mérete, mindegy, hogy milyen platformról van szó. Lehet őket takarékossági céllal tömöríteni és alacsonyabb felbontásút használni, de ez a minőség rovására megy. A PS3 és Xbox360 ilyen szempontból kifulladt, én is hoztam rá példákat, hogy multiplatform címek esetén miként oldották meg azt, hogy PC-n magas felbontású, nagy méretű textúrákat lehetett használni, miközben konzolon eléggé szárnyaszegettek. És akkor még ott volt korlátozó tényezőnek a lemez, mely esetében nem lehetett elég gyorsan kiolvasni a ezeket, így fel kellett másolni őket HDD-re a jobb eredmény érdekében. Skyrim és Battlefield 3 esetén eleve le van tiltva a nagyobb felbontású textúra csomag használata lemezről futtatva, de felmásolva is alacsonyabb felbontásúak, mint PC-n. Ez persze nem baj, ilyen szempontból a PC-nek természeténél fogva lépéselőnye van, amit meg máshol veszít el egy konzolhoz képest.

    "Pc-n negyed giga ram szerintem még a windowshoz is kevés, meg filmnézéshez is. Nem hogy játékhoz."

    PC-n már tíz éve a Windows XP idejében sem volt már elég semmire 256 MB RAM. De a különbség az, hogy tudtál még bele pakolni és őszintén szólva ez a legfilléresebb fejlesztési tétel egy PC esetében.

    "Nézd meg valamelyik újabb konzul exkluzív játékot, hasonló grafikához pcn többszörös teljesítmény kell."

    Mert korlátozó tényező az API. A széleskörű kompatibilitás oltárán ezt lehet feláldozni. Ez persze oltári szívás, főleg abból a szempontból, hogy az ember megveszi drágán a hardver és a valós teljesítményének a jó részét sosem fogja tudni kihasználni. Viszont nem kell a kompatibilitás miatt aggódni.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Enxtheone #39 üzenetére

    Ha a CPU és GPU is osztozik rajta, akkor inkább tartanám óvatos felkerekítésnek, mintsem agresszív túllövésnek a 16Gb RAM-ot. PC-kbe már ma is sokan pakolnak min 8, vagy akár 16Gb RAM-ot a 2-4Gb VRAM-al szerelt VGA mellé, de mire befut a konzol, már a duplájánál járhat majd a PC.

    A RAM még viszonylag olcsó dolognak tűnik, viszont ha kevés van belőle, akkor megint jönnek majd a viszonylag alacsony felbontású textúrák, amik mellett felezhető a képernyőfelbontás is, és úgy marad némi erőforrás arra, hogy különböző effektekkel próbálják meg elmaszatolni a gyenge textúrákat, de ennek is könnyen lesz az ára az, hogy 60 helyett 30fps-el szaggat a játék.
    És akkor a PC-sek is játszhatnak majd homályos, élettelen textúrákkal a 4k2k kijelzőkön, miközben aprópénzért kapnak 32Gb RAM-ot a boltban és nem is találnak lefső-közép/csúcskat VGA-t 4Gb-tól kevesebb VRAM-al. De szitkozódhat az is, aki QHD TV-re köti a konzolt és 1080p30-at ad neki a konzol 2160p60 helyett.

    És akkor már talán lesznek OLED kijelzők, tehát nem csak a mai plazmás kisebbséget fogja erősen ingerelni a 30fps, akik hozzá vannak szokva a korrekt, motion blur mentes, maszatolás helyett pulzálás elvű mozgáskezeléshez. És ezzel együtt ahhoz, hogy játék, mozgás közben is élesek lehetnek a textúrák, ha korrektül rajzolja őket a játék, mert a kijelző sem maszatolja el őket, ha mozognak (ami elég gyakori egy játéknál).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák