Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz daninet #3 üzenetére

    Ezért vették meg a Gaikait, ugyanis nem csak a demók, hanem a korábbi PS játékok is játszhatók lesznek streamelve.

    Szerintem ez a legnagyobb dobása a konzolnak, pedig én arra tippeltem volna, hogy a Sony azért vette meg őket, hogy aztán eltegye a koncepciót a süllyesztőbe vagy ínségesebb időkre, mint a nagy olajtársaságok a nem benzin/gázolaj hajtású autó prototípusokat.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz daninet #6 üzenetére

    Na ja, de az OnLive mögött nem áll akkora tőke, mint amekkorán a Sony csücsül. Ne felejtsük el, hogy a Sony nem csak konzolt és TV-t gyárt, jelenleg a fotóipari és képalkotási divíziója sikert sikerre halmoz és az egyik legnyereségesebb fotóipari szereplő. Szóval bármennyire is pletykálják, hogy a konzolos részleg veszteséges, azért van pénz a háznál bőven.

    Mondjuk én azt tudom elképzelni, hogy az online mókát szétbontják ingyenes és fizetős részekre, mint az Xbox Live esetén. A PS3 generáció már 7 éves, képtelenség, hogy csak a hardver eladásából bejöjjön annyi pénz, amiből ingyen fent lehet tartani a kiszolgáló szervereket. Főleg ha jön a streaming és a videó megosztogatósdi.

    Szerintem aki ezeket akarja, az majd fizethet havidíjat. Nem hiába alig árultak még el konkrét részleteket. Most még csak a kampányolás megy, hogy mindenki figyeljen oda, mert hamarosan itt a next-gen.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz zsigus #11 üzenetére

    Valóban, már egy jó ideje nem foglalkozom a PS témával. De a lényeg, hogy szerintem a fejlett streaming szolgáltatások a fizető vendégeknek járnak majd. Mondjuk a koncepcióban tetszik az, hogy lemezre már alig lenne szükség, én ezt utálom legjobban az Xboxban, illetve a jelenlegi generációban.

    Főleg PC-n játszom és leginkább Steam-ről vásárolok (vagy ott aktiválom a dobozos játékot ha erre mód van).

    Olyat a Valve is megpróbált a Steam esetében, hogy a játékot már akkor elkezdheted amikor még le sem jött teljesen, de aztán valahogy ez nem igazán működött és a fejlesztők sem éltek vele. A Sony talán megoldja ezt tisztességgel. De ha esetleg sávszél hiányában várnom kell egy kicsit, az sem zavarna, amíg megy a letöltés addig lehet játszani mással.

    BTW ha nem lesz túlárazva még akár érdekel is. A PS2 óta nem volt Sony konzolom, csak Xbox360, illetve PC (de a Steam Big Screen óta azt is "konzolként" használom játékra).

    (#10) Tapsi: Ide a Core iX nem lenne alkalmas. Jelenleg a legfejlettebb Intel IGP is nudli az AMD jobb megoldásaihoz képest. Persze ki mire használja, egy laptopban már a HD4000 is teljesen jó szolgálatot tesz még Full HD film vágáshoz és kisebb rendereléshez is, cserébe pedig rettentően takarékos az energiával. De ide most nem az kell.

    A 8GB RAM szerintem is nagyon kevés lesz. Főleg ha már eltelik pár év és megint oda lyukadunk ki, hogy PC-n sokkal nagyobb textúra csomagokkal lehet játszani, míg konzolon sokkal alacsonyabb felbontásúak (lásd: Skyrim, Battlefield 3). Én a szimulátorok miatt nem tudok szabadulni a PC-től soha és itt is egy Flight Simulator X + scenery add-onok + textúra csomagok + időjárást turbózó csomagok + add-on repülőgépek fejlett fizikai (és mechanikai) szimulációval simán megesznek 16 GB RAM-ot is.

    Szerintem ide is illene legalább ennyit pakolni, gondolva a jövőre. Nézd meg most a Killzone előzetest... ott az a hatalmas város ami felett átrepülnek, de közel érve egy-egy épülethez vagy a leszállóhelyhez, látszik, hogy akkor vált át nagyobb felbontású textúrákra. Ha már most spórolni kell, akkor mi lesz még később...

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tapsi #18 üzenetére

    Sok mindent nem tudunk még a hardverről, csak egy kódnevet, meg azt, hogy milyen architektúrára épül és milyen számítási teljesítményt képes a rendszer kipréselni magából. Egyébként a prezentáció alatt említették, hogy AMD APU.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz shabbarulez #22 üzenetére

    Annyira hivatalos, hogy a prezentáció alatt is említették a GDDR5 memóriát (de mennyiségre nem emlékszem, írott tudósításokban viszont mindenhol 8GB szerepel).

    Azért a gyártás magas költségeit meg lehet oldani egyéni üzlettel, hiszen ha a PS4 sikeres lesz, akkor nagy tételben lesz rá szükség. Egy beszállítóval egyéni megállapodással csökkenthető a költsége és ha a Sony fotóipari divízióját nézzük, akkor ez beleillene az üzletpolitikájukba, mert ott is ezt művelik, vegyítve egy adag barterrel (lásd: Sony - Olympus megállapodás, ahol a Sony CMOS szenzorokkal és pénzügyi mentőcsomagokkal fizet gyártástechnológiákért, alkatrészekért, objektívekért cserébe).

    Anno a PS3 esetén sem tűnt racionálisnak, hogy Blu-Ray olvasó van benne, miközben az akkor kapható asztali (vagy PC-be szánt) lejátszók többe kerültek, mint maga a konzol.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Enxtheone #39 üzenetére

    "Konzol az célhardver, amihez normális optimizálás mellett nem elég a 8 giga, ahhoz pcn kell vagy 1 TB ram."

    Teljesen igaz. Célhardver. De a textúrának van mérete, mindegy, hogy milyen platformról van szó. Lehet őket takarékossági céllal tömöríteni és alacsonyabb felbontásút használni, de ez a minőség rovására megy. A PS3 és Xbox360 ilyen szempontból kifulladt, én is hoztam rá példákat, hogy multiplatform címek esetén miként oldották meg azt, hogy PC-n magas felbontású, nagy méretű textúrákat lehetett használni, miközben konzolon eléggé szárnyaszegettek. És akkor még ott volt korlátozó tényezőnek a lemez, mely esetében nem lehetett elég gyorsan kiolvasni a ezeket, így fel kellett másolni őket HDD-re a jobb eredmény érdekében. Skyrim és Battlefield 3 esetén eleve le van tiltva a nagyobb felbontású textúra csomag használata lemezről futtatva, de felmásolva is alacsonyabb felbontásúak, mint PC-n. Ez persze nem baj, ilyen szempontból a PC-nek természeténél fogva lépéselőnye van, amit meg máshol veszít el egy konzolhoz képest.

    "Pc-n negyed giga ram szerintem még a windowshoz is kevés, meg filmnézéshez is. Nem hogy játékhoz."

    PC-n már tíz éve a Windows XP idejében sem volt már elég semmire 256 MB RAM. De a különbség az, hogy tudtál még bele pakolni és őszintén szólva ez a legfilléresebb fejlesztési tétel egy PC esetében.

    "Nézd meg valamelyik újabb konzul exkluzív játékot, hasonló grafikához pcn többszörös teljesítmény kell."

    Mert korlátozó tényező az API. A széleskörű kompatibilitás oltárán ezt lehet feláldozni. Ez persze oltári szívás, főleg abból a szempontból, hogy az ember megveszi drágán a hardver és a valós teljesítményének a jó részét sosem fogja tudni kihasználni. Viszont nem kell a kompatibilitás miatt aggódni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Mikeee89 #67 üzenetére

    A RAM kapásból hibázdik, mert a PS4-ben GDDR5 lesz. De a többi is csak relatív, egy PC-nél az API alaposan megfogja a gépszíjat.

    Nem tudom mikor szoknak le arról az emberek, hogy egy konzolt a PC-vel akarjanak összehasonlítani. Egyszer a nyers erő az összehasonlítási alap, máskor meg az, hogy milyen mélységig tudsz az adott hardverre optimalizálni.

    Mintha két olyan puzzle darabot akarnál erőszakkal összeilleszteni, amikor sehogy sem illenek össze.

    Konzolon nem renderelsz Full HD meg 4K videót és PC-n sem tudsz (vagyis nem érdemes ha ragaszkodsz az API-hoz) programozóként olyan mélyen belemászni a hardver mélylélektanába.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák