- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ASUS routerek
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
Új hozzászólás Aktív témák
-
lajthabalazs
senior tag
Jól mutatja a az autósok gondolkodásmódját a hozzászólásod: a 30km/h tökölés, egy két tonnás luxusterepjáró nem nagy, és tartani kell a sebességet a lehető legutolsó pillanatig. A helyett, hogy az autósok megbecsülnék ezt a lehetőséget, egy évszázaddal ezelőtt csak a leggazdagabbak kiváltsága volt, és bölcs önmérsékletet tanusítanának a használat gyakoriságában, és módjában, úgy érzik, hogy azzal, hogy leszurkolták az árát, ki kell hozniuk a legtöbbet a járműből. Magyarországon ma 3.3M gépjárművet használnak többé kevésbbé képzett emberek, jobb rosszabb indokokkal. És ezzel évente okoznak 600 halálos balesetet, és a légszennyezésen keresztül több mint 10.000 embert fojtanak meg évente szép csöndben. De te úgy érzed, hogy ez rendben van, mert az embereknek valahogy - autóval - el kell jutniuk a munkahelyükre/edzőterembe/nagyihoz stb. Szerintem nincs.
Az igaz baj az hogy a lakosság egy része meg van győződve arról, hogy a "be is lehetne tiltani az autókat" egy nevetséges elképzelés. Amerikában pont így gondolkodnak a lőfegyverekről, Texasban pedig a nyílt fegyverviselésről. Mi meg minden iskolai lövöldözés után értetlenül állunk a tragédia láttán. De szerencsére abba az irányba mutatnak a dolgok, hogy ha be nem is, de ki lehet tiltani az autókat. Fejlettebb társadalmakban már másképp gondolkodnak az emberek, és ez kihat a döntéshozókra is: már nem az autósok köré szervezik a városi közlekedést és a fejlesztési projekteket. Németországban kitiltják a régebbi dízeleket a városokból. Sajnos lassúak a folyamatok, de legalább az irányt már megtaláltuk. Persze az elmaradottabb gondolkodásúaknak még mindig sikerül megtöltenie a várost forgalmi dugókkal, de egyre kevesebb teret kapnak rá: szaporodnak a gyalogos övezetek, a biciklisávok, a forgalom elől elzárt területek.
-
TheSaint
aktív tag
Ezeket az "érzékelőket" nagyon túlmisztifikáljuk, nem azokon múlik, hanem a software-en (AI jó esetben), hogy mit értékelt ki az érzékelőktől kapott nagyon egyszerű adatokból. Jelen esetben egyszerűen el tudom képzelni, hogy úgy értékelte a helyzetet, hogy egy sávelválasztó, vagy bármilyen más terepakadályhoz közelít, de az is is bőven benne van, hogy érzékelte a mozgó "embert", de nem számolta bele, hogy az autó elé IS ugorhat, hiszen mindennapi közlekedési esemény, pl egy sűrű belvárosban, hogy az út mellett 1m-en belül sétálgatnak a gyalogosok, nem fog vészfékezni minden alkalommal. Ezt nagyon komplikált és erőforrásigényes számításokkal lehetne modellezni, hogy egy bizonyos körön belül minden észlelt mozgó "tárgy" mozgását és sebességét folyamatosan elemezze és értékelje mindaddig amíg az autó veszélyt jelenthet rá.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Milyen okostelefont vegyek?
- OLED TV topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Gray Zone Warfare
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...