- ASUS routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Freemail
- Gmail
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- XPEnology
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
nekem a kezdetek óta ez a problémám, hogy nem igazán publikálták a vontató tömegét, pedig az a fuvarozó cégek számára elsődleges adat. Tök jó hogy van hatótáv, de azt jelenleg -is- még több aksival tudják csak megoldani, ami meg a hasznos kapacitás kárára megy. A viszonylag közeli elosztók között ingázgatni, fel-le rakodás közben tölteni lehet ez életképes, ha hozzáteszed a marketing faktort, mivel jól kommunikálható hogy te ződ vagy.
-
titán
A vontatókat 7,5t alatt tartják a gyártók ... Hova fér ebbe az akkuk súlya?
Honnan veszed azt, hogy akku az pluszba kerül a járműbe? Az kivált egy csomó mindent. A 7,5 tonna rengeteg. Abba rengeteg akku IS belefér. Egy Tesla Model 3 kicsit könnyebb, mint az azonos kategóriás benzines társak. Kb 3,5 tonna akku kell bele (1MWh, Tesla 4860 energiasűrűség 296 Wh/kg), a maradék 4t elegendő egy alapból villanykamionnak tervezett járgányra. Ráadásul az EU még van egy 2t-ás szabály, ami szerint a kizárólag elektromos hajtású kamionok össztömege 2 tonnával nagyobb lehet. Tehát a kamion felépítményére 6t juthatna EU-ban. Amicsiban ilyen szabály nincs, ezért Tesla a nagyon alacsony tömegre lő.Így 1500Km -t tudok megtenni egy tankolással.
Befejezem a mondatodat: legkevesebb 18 óra folyamatos vezetés alatt. Csak hogy az egyhuzamban megengedett vezetés 4,5 óra, a napi max pedig 9 óra. A 800km autópályás hatótáv elegendő a teljes munkanapra, de bármely pihenésnél 30 perc feltöltéssel 550km hatótáv kapható vissza, ami napi két pihenéssel még négykezest is kiszolgál. Ennél viszont jóval többet kell állnia egy szerelvénynek pihenőben.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az egy tankolással elmegy kifejezés irreleváns. Két megállás között nem megy el 400km-nél többet (4,5 óra) a munkaidőre vonatkozó szabályok miatt. A pihenőkben 30 perc alatt 550km visszatöltés a hosszútávú utakon nulla időveszteséget jelent. Rövidtávú bolyongásnál meg sokkal hosszabb a hatótáv. 800km a 40tonnás max terhelésű szerelvény csúcssebességnél mért hatótávja. 1,24kWh/km a pályás fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nem a jövő héten fog elterjedni a villanyos kamionozás, az biztos, de mi startra és szerződésekkel (tőkére és helyszínnel) is készen állunk, hogy teleszórjuk a kamionos pihenőket megawattos töltőkkel, amint minimális igény is jelentkezne. És szabad pihenőidőben tölteni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Cathfaern
nagyúr
Én részben értem amiket mondasz, de másrészt olyan dolgokat hozol fel amik alapvetően infrastruktúrális kérdések. Nyilván amíg az infrastruktúra nincs átalakítva, addig ez nem (mindenkinek) alternatíva. De ha 150 évvel ezelőtt azt mondták volna, hogy az autózás nem reális, mert mindenhova benzinkút kell, meg aszfaltutakat kell kiépíteni, akkor most lovaskocsit hajtanál, nem kamiont vezetnél.
-
Ezért azok a cégek kezdik a felhasználást, akiknek naponta fix útvonaluk van a gyár, és a logisztikai hub (vagy a logisztikai hub, és az üzlet) között. Hozzánk napi 2-3 kamion érkezik a központi raktárból, ezek semmi mást nem csinálnak, mint a két helyszín között ingáznak. És mi egy viszonylag kis áruház vagyunk. Ha ezt a 2-3 fuvart ki lehet váltani elektromossal, annak már van értelme. Amúgy pont Frankfurttól (a reptértől) délre, az A5-ön van a tesztpályája a 'troli' kamionoknak, kiépített felsővezetékkel, amin az áramszedős cuccok mennek. Nyilván perverz dolog, meg nem mindenhol kivitelezhető, de annyit megért nekik, hogy eljátszanak vele. Ha csak a logisztikai központok, meg a reptér között már megoldható, miért ne? Tudom, csinálhatnák elektromos vonattal is, de egy vágányt kiépíteni minden egyes raktárig, vs egy felső vezetéket, amíg el tud jutni egy hibrid vontató, az is más költség.
Shadowbull: Ahol fel van rá készítve a rendszer, hogy a műszak végén néhány tucat elektromos targoncát rá kell dugni a hálózatra, ott ezt is megoldják.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
titán
2021-ben speciális feladatokra voltak alkalmasak (Norvégia már akkor tele volt villanykamionokkal). 2022-ben is. 2023-ban is. 2024-ben már lesz, aki általános célja is használja. 2025-ben kicsit több. 26-ban meg több, és így tovább. 2032-ben pedig mindennapos dolog lesz.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nem azt kell tudni, amit a te autódnak. A feladata, hogy amit tud, azt jól kell tudnia. Nem a te fejed körül kering a világ. Majd azok eldöntik, akiket érint, hogy szükségük van-e rá. Ahogy ez személyautóknál is megtörtént.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Nézd, ez egyszerű üzlet:
Ezt tudja a rendszer. Ezt megmutatják a potenciális érdeklődőknek, akik szoktak kamiont venni. A potenciális vevő hümmög kicsit, oszt-szoroz, és vagy az jön ki hogy ez nem is hülyeség, mert tud vele spórolni, vagy az, hogy ezt , meg ezt kéne változtatni, és akkor lehet, hogy megérné. Előbb-utóbb találkozni fog a kereslet, és a kínálat. Nincs az a fuvarozó cég, aki nemet mondana az olcsóbb üzemeltetésre, illetve kisebb karbantartási igényre. Ez nem azt jelenti, hogy holnaptól mindenki villanymotoros kamionokkal fog szaladgálni, hanem hogy lassan egyre több helyen jelennek meg. 2035-ig egy cég kb 3-4-5 alkalommal lecseréli még a komplett flottáját, amennyit ezek futnak.
Ne vicceljünk már, amikor egyik napról a másikra cserélnek le komplett vontatóparkot a hozzánk járó szolgáltatók, mert a laposabb kevesebbet fogyaszt, vagy tűnnek el a visszapillantók, és kerülnek a helyükre kamerák, mert azzal is spórol a fogyasztással, meg még sorolhatnám. Az utóbbi pár hónapban pl megjelentek a hosszabb pótok, 4 helyett 5 szekció. Kb egyik napról a másikra. Súlykorlát gondolom, ugyanaz maradt, de ahol köbméterben előbb megtelik a kocsi, mint a súlylimitet elérné, ott miért ne?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
#56573440
törölt tag
De ez ma nem működik az a baj. Az ai se létezik ugye. Ezért kreálnak lépéseket, szinteket, hogy egy hangzatos, alapvetően kissé megtévesztő, de jól markitengelehető frázist a buksikba lehessen verni, a terméket eladni. Ahogy a hdready tv, meg oly sok más... Technikailag egy drive by wire is önvezető, hiszen a pedalokkal csak biteket tologatsz és majd ő kimatekolja hogy mi legyen az automata váltóval meg társaival.... Marketing
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS routerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Asztrofotózás
- Xbox Series X|S
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...