Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Én átlagos módon melózok. Szerdán beülök és két hét múlva szerdán kiszállok. Közben csak véletlen, ha bejutok a telephelyre. Mikor, hogyan tölteném?
Az itteni kamionok max. 40 tonnásak lehetnek összben (+2%). A vontatókat 7,5t alatt tartják a gyártók, a pót pedig kb. 8t. Így 25t lehet a rakomány. A mi pótjainkon nincs pótkerék (tartóval -200Kg), (a pót támasztólába nem tekerős, hanem alu mankóláb (-150Kg), a vontatóinkon csak egy tank van (-500Kg). Így 1500Km -t tudok megtenni egy tankolással. Szóval, ennyire spórolnak a súllyal, hogy minél több árut lehessen vinni. Hova fér ebbe az akkuk súlya?
Próbálok a déli órákban tankolni, mert akkor van esélyem, hogy gyorsan végzek. Reggel, este az lehet akár -1 óra a munkaidőmből. Ja, a munka és vezetőidőink is percre ki vannak számolva. Nincsenek benne plusz töltési órák.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Bármely pihenésnél? Nem csak annál, ahol töltő is van? Először is képtelenség előre kiszámolni, hogy hol fogok elfogyni. Másodszor, láttál Te már autópályán kamionokat parkolni? A német K-Ny pályákon du. 4 után már kalózparkolás van. Örül az ember, ha valahova be tudja préselni az autót, nemhogy még oszlop mellé tudjon állni. Ha a töltő foglalt, akkor nem tudok a 30 percemben megtankolni. Egyébként nem is biztos, hogy szabadna.
A 42 tonna remek, csakhogy az úthálózat 40 -hez van kitalálva és azt nem lehet egy rendelettel átalakítani. 42 tonnával nem mehetek át egy 40 tonnás súlykorlátozású hídon.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Azért van a nagy tank a kamionokon, hogy a tankolási procedúra minél kevesebb időt vegyen igénybe. Már az én fele kapacitásom is szívás, nemhogy naponta, vagy naponta többször. Így is sofőrhiány van, nem kéne még ezt is a sofőrök nyakába akasztani. Erre egyszerűen nincs elég hely. Egy tankolásra váró kamion négy személyautónyi helyet foglal. Van, hogy a 30 percemet a parkoló bejáratánál, vészvillogóval tudom kivenni. Most vegyük hozzá azt a stressz -t, hogy ha nem tudok tölteni, akkor nem tudok továbbmenni. Nem mindegy, hogy ez egy héten egyszer van, vagy minden nap.
És akkor még nem beszéltünk az áramigényről. Hány parkolóban van erre elegendő betáp?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
A gördülési súrlódási együttható aszfalton kábé 0,015, így a gördülési ellenállás sokkal nagyobbra adódik, olyan 5.800 N körül van.
Összes menetellenállás 7.300N körül, ami 26m/s-nál 189,8 KWPlusz a mechanikai és elektromos hatásfokok, szerintem simán lehet 80%-kal számolni mindent egybevetve. (három motor, nagy akku, sok kerék, sok kerékcsapágy, stb), azaz kábé 237KW kell az akkuból.
Az 100km-en 253KWh. Tehát egy MWh akkuból nem megy el 500 kilométert sem, nemhogy nyolcszázat.
Persze az átlagsebesség alacsonyabb lesz, viszont kell gyorsítani meg lassítani, itt kérdés hogy alakulnak átlagosan a rekuperációs hatásfokok. De ez az 500km nekem sokkal reálisabbnak tűnik.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
eshe
tag
Igen, mond ezt a németeknek is ahol az észak-dél irányú távvezetéket nem tudják megépiteni egy évtizede.Most ahol állok kb. 60 kamionnak van hely hivatalosan.Itt állunk kb 90-en.Ebből 12-en a személyautós részen.Ha ezt összeadod az minimum 70 MW és akkor ahol nincs töltő azokkal mi van? Hová tennék a töltőoszlopokat?Megnézném amikor valamelyik barom elsodor egy ilyet a pótkocsi végével.Lenne tűzijáték rendesen.A 800 volt egyenáram az már nem játék.Ez jelenleg még a sci fi világa.Tudom csak a kifogásokat keresem, mert minden megoldható csak akarni kell,hiszen a villany is csak ugy a konnektorban van.
[ Szerkesztve ]
-
eshe
tag
Látom önbizalomban nincs hiány,tisztára mint itt a németeknél.Akkor van a gond itt is csak amikor szembe jön a valóság.Ennyi erővel azt is mondhatom 10 év múlva már nem lesznek kamionok sem,mert otthoni replikátorral csináljuk a dolgokat és csak a terveket kell letölteni a neten
-
-
Somatom
veterán
A személy villanyautók túlnyomó többsége minden nap hazamegy, illetve ugyanazon az útvonalon közlekedik. Nagyon kevés megy többszáz Km -es távolságokat. Tehet kis kerülőket és bármikor vezethető. Egy kamion teljesen más tészta. Itt még az is gond, ha nem tudok a töltőn éjszakázni. Ha odébb kell gurulnom töltés után, akkor bukó a töltőn töltött idő.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nyerek01
tag
Ugyanezt játszották elektromos (személy)autóknál is.
Nem jók semmire, nem gazdaságos, nincsenek töltôk stb.Azért ezek már most 2022-ben is túlhaladott gondolatok. Most komolyan megint ezt csinálják az elektromos kamionok kapcsán?
Majd szépen lesznek töltôk ott is, kiépítik a hálozatot idôvel. -
Somatom
veterán
-
Qtya123
őstag
Nem mondom, hogy idővel nem terjed szemmel látható mértékben, de ezek a konkrét céldátumok, hogy 2024-25 olyanok, mint amikor 5 éve arról ment a megmondás, hogy 2 év múlva meglássátok, teljesen el lesznek terjedve az önvezető autók.
Egyelőre ott tartunk, hogy nemhogy az önvezetés, de a vezetéstámogató rendszerek sincsenek a helyzet magaslatán egy kis esőtől, hótól és egyéb nem várt környezeti tényezőktől. De biztos vagyok benne, hogy most is két perc alatt előjön valaki, aki megmondja, hogy 2 év múlva teljesen általános lesz az önvezetés és hülye aki nem hiszi, hogy ilyen hamar.
Az EV terjed, terjed, de nem ilyen pillanatok alatt. Eleve az EV-vel rendelkező ismerősök 90%-a második autónak használja ma is. Az asszonynak a városba bóklászni. Amint elhagyják a várost, azonnal ülnek a robbanómotorosba.
Kivéve 1-2 fanatikust, aki mindenáron győzköd mindenkit arról, hogy egy Budapest-Pécs távon teljesen normális dolog az, hogy a benzinkúton kényszerszendvicsezel meg kényszerkávézol 45 perceket, amíg töltődik a paripa.
Olyankor jön az ultimate érv, hogy ez milyen jó ám, mert lehet beszélgetni....
Ja ilyenkor de jó beszélgetni, a családi asztalnál/összejöveteleknél meg nyomkodja az összes a telefont.Egyelőre haladunk előre, tapogatózás megy, de ezt a rohamtempót én kétlem. Ezt erősíti bennem a Cinkotai úton veszteglő komplett elektromos busz flotta is, amely teljesen kapufa lett: [link] [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Ez így már reális.
Én azoktól mászok falra, akik arról győzködnek 5 éve, hogy 2 év múlva már mindenhol megoldott lesz pikk-pakk a töltés, ja és már sofőr sem ül semmilyen haszongépjárművön.
Érdekes módon ezek az önvezetőharcos technokrata ismerősök/internetes népek között azért elég jó arányban vannak olyanok, akiknek még B kategóriás jogosítványuk sincs, de Te vagy a hülye, ha említed, hogy messze van az még a tökéletestől. Mert hát Musk megoldja 2 perc alatt.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Amiért leírtam? Hol akadtál el segítek. Továbbá felmerül a kérdés hogy téged miért zavar hogy leírom van ami esetleg engem zavar? Boldog vagy a tesláddal? Akkor mit érdekel hogy nekem mi a véleményem úgy bármiről is?
Leírtam tök egyértelműen az első mondatban hogy mi a bajom, sőt tovább megyek egy pillanatig nem azt mondtam hogy muskal van bajom, pedig egyébként most hogy így mondod akad... De pont nem erről írtam, okkal, hanem mégegyszer:
"Az a baj hogy az egyik legnagyobb / leghangosabb szócső ezt mondja, és sokan nem fogják fel hogy mi a különbség a marketing és a valóság között..."
Ha nem tudod értlemezni a mondatot akkor kérdezz inkább és ne kelljen már vegyek egy teslát hogy véleményem lehessen azzal kapcsolatban hogy egyesek tényként kezelnek marketing anyagot, mert a kettőnek semmi köze egymáshoz... Nem a tesla fsd csúszásokkal van bajom, hanem azzal, aki álmokba ringatja magát és habzó szájjal próbálja megmagyarzni hogy az igazából nem úgy van. Amikor kiállt a nép elé és mondta hogy ez már tény, jön, vegyéteslát mert taxizik majd neked, akkor az egy marketing betét volt. Se több se kevesebb. Mert ha azt mondja hogy szeretnénk 2025-re eljutni oda hogy hát ilyen erős béta tesztben de többé kevésbé megbízhatóan és hát dolgozunk rajta, szeretnénk mi lenni az iparág vezetők akkor az kevésbé izgalmas ugye... Reálisabb, de nem túl izgalmas...Ugyanúgy kijelölte az irányt? Naná. Dehát breaking news nem lesz...
Ettől még sokaknak boldogság és élvezi és szereti és venne még tőle? Naná. Zavar? Engem speciel biztos nem, sőt. Ha hiszed ha nem még boldog is vagyok ettől. Ha másért nem hát azért, mert minél több a nyugodt, boldog autótulaj az úton, annál kevésbé fognak elütni szeretett járgányukkal. Win win.
A teslabot is ugyanez. Marketing. Annak? Zseniális... Hogy 2 éven belül ez egy 20k dollár alatti kész termék lesz amit termelésre tudsz használni? Tutibiztos hogy nem.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
"Most lepődsz meg, hogy különbség van a marketing és a valóság között? "
Sose írtam hogy meglepő lenne, én ezzel maximálisan tisztában vagyok... Ellentétben azokkal akikről írtam ugye...
"Ráadásul annak a szócsőnek ez a feladata."
Egyébként ezzel se vitatkozott senki... sőt...csak mondtam hogy egy szócső. Nem az? De az. Akkor?
Valamiért kényszeresen próbálsz megmagyarázni dolgokat amiket senki nem mondott, gondolt, és csak a te fejedben létezik... Felmerül bennem a kérdés hogy te ennyire nem beszéled a nyelvet, vagy valami más baj van?
[ Szerkesztve ]
-
Gomez86
őstag
Mert a hülyék (is) mennek választani, meg véleményt írni fórumokra, meg terméket venni. Aztán alszik a volán mögött mert úgy is magától vezet. Aztán elüti a nemhülye gyerekedet. És eli is jutottunk oda hogy ez miért baj (szerintem).
És az hogy így működik a világ az senkit nem ment fel a dezinformáció felelőssége alól.
"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan
-
Gomez86
őstag
Ne már, eddig tényeken alapuló dolgokat írtál, ezt most miért kell:
"És önvezető van az összes 2022-ben kapható autóban."?Amúgy sem válaszol a dezinformáció kérdésére az önvezetés képességeiről. Az első fele sem, mert a swiftben soha senki nem mondta hogy meg fog állni a gyerek előtt.
"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan
-
#56573440
törölt tag
Három komment kellett ahhoz hogy egy mondatot fel tudj fogni. Szinte helyesen... Grat?
Mondjuk csak majdnem, de úgy tűnik ez neked már nem fog ma menni...
"Miért kell törődni a hülyékkel?"
Téged is megpróbáltalak rávezetni, hogy kell egy 14 szavas félmondatot értelmezni... Ugyanannyi sikerrel. Én ilyen optimista vagyok, hogy majd egyszer talán megértik. Majd egyszer. Nem baj, legközelebb rajzolom, hátha úgy könnyebb. Jó?[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Autóvezetésben egy minimum szint van, az a jogosítvány. Ha valakinek van jogsija, akkor haza tud vinni. Ha nincs, akkor nem tud. Az önvezető az, amihez én nem kellek. Mondjuk telós applikációval utasítom, hogy jöjjön értem, aztán beülök hátra, bemondom a címet és odavisz. Télen, nyáron, bármikor, amikor én is el tudnám vezetni az autót.
Persze, ez csak személyautóra vonatkozik, mert kamionnál még lenne néhány feladata. Pl. lesöpörni a havas ponyvát, töltőre raknia magát, fuvarokmányokat töltögetni, ki/beponyvázni, spaniferezni, svájci vámot intézni, stb., stb.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Gomez86
őstag
Ezeréves suzuki swiftet írtál, nincsen benne aeb.
A dacia sprignben ami kishazánk legsikeresebb villanyautója lenne ha elérhető lenne a támogatás egyedül vészfék asszisztens van. Az nem lvl2.
De lényegtelen, mert látom már hogy te is ilyen tévedhetetlen ember vagy aki okosabb az átlagnál ezért azt hiszi hogy okosabb mindenkinél.
"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan
-
#56573440
törölt tag
"És önvezető van az összes 2022-ben kapható autóban."
"Amelyikben nincs, az a "nem-autó"."
Alapvetően ez egy hatalmas igazság végre.Amelyikben nincs önvezetés az annyira nem autó, hogy fizikailag se létezik az eu területén 2004 óta mint termék... Azóta konkrétan nem lehet újként eladni a piacon euban önvezetés nélküli autót! Okkéééé lvl 1, de az abs megléte már bőségesen elegendő feltétel hozzá, az meg ugye kötelező 18 éve folyamatosan... A lvl 1 meg már nem 0 tehát önvezetés. -
Cathfaern
nagyúr
A cikk címe "önvezető autó", de amikor a szinteket taglalja, sose használja rájuk az "önvezetési szint" ("self-driving level") kifejezést. Vagy "SAE classification" / "SAE level" formában hivatkozik rájuk, vagy "Levels of driving automation", esetleg "SAE (J3016) Automation Levels".
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Szemüveges topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- 3D nyomtatás
- Notebook hibák
- Ez a mondat angolul?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Robot fűnyírók
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest