Új hozzászólás Aktív témák

  • Tuomas

    addikt

    válasz vicze #65 üzenetére

    Eléggé ferdítesz, vagy szándékosan, vagy azért mert ismereteid hiányosak a témával kapcsolatban.
    Nézzük sorban:
    1.: HLS=Human Landing System, ami nyert a NASA pályázatán, így kapnak a HLS kifejlesztésére pénzt, 2,91 milliárd dollárt. A Starship és Super Heavy rendszer fejlesztése megy saját zsebből, de a HLS lényegében a Starshipre épül, így mégsem teljesen saját zsebből megy.
    2. A Starlink rendszer kiépítése sem teljesen önerő, erre kaptak 836 millió dollárt. Továbbá ez egy befektetés, a finanszírozók azok lesznek, akik előfizetnek a szolgáltatásra, így érthető, ha nem azonnal térül meg, de mivel egyes helyeken elérhető, így már van belőle bevétele a cégnek.
    3. A SpaceX ezen felül is jut bevételhez: ISS utánpótlás küldetések cargo és crew dragon űrhajókkal, kereskedelmi, (solo, vagy rideshare) kissziók, és katonai megbízások.
    4. Musk ominózus belső levele a Raptor 2 hajtóművek körüli gyártási problémákról szólt, amely azóta már megoldódott. Mivel a jövőben starship fogja a következő generációs starlinkeket pályára állítani, emiatt történt a kirohanás, hogy a problémát mielőbb meg kell oldani, és azért, mert a Starshippel egy indítással kb 5x annyi starlinket tudnak feljuttatni, így a fajlagos költség jelentősen csökken.
    5. Ha nem lenne megoldható a Starshippel való feljuttatás, akkor lehet, hogy gondban lennének, mivel jelenleg 49 db Starlink műhold fér el egy Falcon-9 rakétán, a következő generációból valószínű ennél kevesebb.
    A Starlink hálózat 2. fázisnak (6-7-8. réteg) 2024 novemberére kell félig elkészülnie, és 2027 novemberére kell befejeződnie. Ennek elmulasztása azt eredményezheti, hogy a SpaceX elveszítheti a neki szánt frekvenciasávot (így az erre kapott pénzt is gondolom, lásd 2-es pont).

    [ Szerkesztve ]

    We were here

Új hozzászólás Aktív témák