Hirdetés
- III. Károly az Apple-höz, a ChatGPT az iPhone-okra érkezik
- A Google is erőművek mellé akarja az AI-t kiszolgáló adatközpontjait
- Nyomoznak a Google és a Meta titkos reklámszövetségéről
- Itt az OpenAI újítása, mindent eláraszthatnak az AI által gyártott videók
- Távvezérléssel biztosítják be a Tesla robottaxit
Új hozzászólás Aktív témák
-
.LnB
titán
Abból a 18%-ból is 17% a legutóbbi Halálos Iramban filmből tájékozódott...
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
kiezTe90
senior tag
Az én kis 1.9Tdi 1998-as Seatom nem tudnák meghackelni...
Egyre többször egyetértek Thanosal...
-
.LnB
titán
Miazhogy!? [link]
Itt az a bizonyos jelenet: [link] Ha végig bírod nézni akkor "tanulhatsz" autóhackelésből.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
koop6
tag
szerk.. bocs, nem válasz akart lenni!
A "hír"-t szerintem el elhetne ennyivel intézni:
"Mivel ezen az oldalon és a világ majdnem minden, technikai és IT újdonsággal foglalkozó hírportálján azt nyomja mindenki, hogy az autókat egyre inkább hekkelik, ezért már a magyar lakosság x%-a is úgy gondolja, hogy az aókat egyre inkább hekkelik."
Egyéb hírforrásokat azért nem írok, mert nincs "hozzájukférésem", így csak előítéletes sejtésem van róluk.
Miért van ennek a felmérésnek létjogosultsága ezen az oldalon?
[ Szerkesztve ]
-
nubreed
veterán
-
Sinisi
senior tag
Én nem csak úgy gondolom, hogy nem érheti az enyémet hacktámadás, hanem tudom :-)
-
Sinisi
senior tag
-
[ Szerkesztve ]
-
Sinisi
senior tag
-
[ Szerkesztve ]
-
vandor01
őstag
igen... a buliwoody filmekben a bankos hakkerek 3 sec alatt elutalnak tobbezer szamlara tobbbillio dezsot... persze b+ mint a meseben..... en meg a banki szoftverjeimmel vert izzadok mire 1-1 utalast vegiggyotrok a rendszeren.... kene ide nekem ilyen hakker dolgozna helyettem 3secet en meg felvennem erte a 2 havi fizumat....
Na most ha a buliwoodos bankos resze ilyen? gyanitom hasonlo lehet a az autos szekcio is.... meghogy atveszik az uralmat 1xre valos idoben tobb ezer auto felett mint a halalos iram 28es fel ben?? valszeg persze meghakkelhetoek de messze nem ilyen hatekonysaggal mint a filmekben
[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
bambano
titán
ennyi marhaságot rég olvastam még pr cikkben is. mi van az nng-nél, már csak marketingesek nyilatkozhatnak?
"A lopásgátló feltörésére akkor van lehetőség": a lopásgátló feltörése, ha az mitm támadással történik, nem feltörés és nem hackelés.
"A navigációs rendszerek akár távolról is feltörhetők, és bár kritikus rendszerekhez ezeken keresztül nem lehet hozzáférni": de, hozzá lehet, "hála" az nng által fejlesztett autós platformnak. például ha megszűnik a gps jelek vétele (alagútban), akkor a blokkolásgátló szenzoraiból veszi a pozicionáláshoz szükséges adatokat. vagyis az abs hozzáférhető. az intelligens rendszerek egy része meg a naviból kap előrejelzéseket. például a kanyarfényszóró vagy a váltó. fals adatokkal etetve elég nagy bajt lehet okozni.
"a jármű számos ECU-jának (electronical control unit – elektronikus vezérlőegység)": ha a nyilatkozó tudná, hogy az ecu az engine control unitot jelent, akkor azt is tudná, hogy az autók elsöprő többségében egy ecu van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabor7th
addikt
" A digitális megoldások terjedésével, ezzel párhuzamosan pedig a kibertámadások kockázatának növekedésével az autógyártóknak is egyre nagyobb hangsúlyt és erőforrást kell tehát fordítaniuk a területre."
Ő..., az a helyzet, hogy nem fog sikerülni megoldani ezt a problémát. Melyik netre kötött rendszer biztonságos; még a sokkal jobban védett katonai cuccokat is törik. Éppen ezért ez a dolog nem fog működni, mert nyilvánvaló lesz, hogy a biztonsági problémákat nem fogják tudni megoldani.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
Ha minden össze lesz kötve a felhővel akkor a felhőt kell becélozni és ahogy most megszereznek akár milliárdnyi ember adatát, ha ilyen jövő lenne akár százmilliónyi ember autóját tudják majd befolyásolni a hackerek.
https://itcafe.hu/hir/ericsson_zenuity_felho_auto.html
A pénzintézetek biztonságát se kell túlértékelni:
https://www.hwsw.hu/hirek/57768/biztonsag-equifax-adatlopas-adatszivargas.htmlA számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
Amúgy pedig ez egy új terület, de ahol nem új ott is a biztonsági helyzet egyre csak rosszabb. Már azok akik ezzel keresik a pénzüket se hitegetnek azzal, hogy meg tudják akadályozni a bejutást a rendszerbe.
"Az antivírus halott, a hackerek pedig úgyis bejutnak a gépeinkre"
"Egy meglepő bejelentést tett a napokban a vírusirtó szoftverek egyik legnagyobb szállítójaként ismert Symantec. A Brian Dye, a cég egyik elnök-helyettese ugyanis kerek perec kijelentette, hogy az antivírus technológia gyakorlatilag "halott", és bármit teszünk, a hackerek úgyis be tudnak jutni a gépeinkre."
"Így Dye szerint a cégeknek egyre inkább arra kell összpontosítaniuk, hogy olyan megoldásokat nyújtsanak, amik képesek a bejutás esetén keletkezett károk minimalizálására - mert magát a bejutást megakadályozni úgysem tudják az esetek legnagyobb részében."
Az emberek majd nem akarják kinyirni magukat a netre kötött csodaautóval.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Snoop-y
veterán
Koszonjuk! Nem akarod mashol hirdetni az iget? Oszinten szolva kezdesz kurvakibaszott unalmas lenni a felhofobiaddal es azzal ,hogy barmilyen netes hirre (sajnalatos modon ez egy IT portal es van belole eleg) raugrasz es bebofogsz hireket mas portalokrol es cikkeket amik riogatjak az embereket.
Megertettuk ez a velemenyed de pihenjel egy kicsit
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
cami][us
senior tag
Távolról is tuningolható ECU? Jöhet.
-
nos azért a sci-fi filmeket ne keverjük a valósággal...a legtöbb autóban nincs okosított rendszer... fedélzeti gép távhackeléshez meg aktív online kapcsolat szükséges, amivel megint csak igen kevés autó rendelkezik...hamarabb be lehet jutni egy központi zár meg/és/vagy riasztó feltörésével... mellesleg nem kell messze menni, CSI: Cyber 1.évad egyik részében egy mezei okosított telóval az FBI-os hölgy meghekkelte bluetoothon keresztül Nelson Tesláját... akkor még a Halálos iramban 8 de már volt autóhack...
én úgy gondolom hogy nagyon kevés embernek van félni valója, legalábbis a lakosság többségének, ez inkább azokat fenyegeti, már ha fenyegeti. Felesleges pánikot kelteni a lakosság körében.
Előbb törnek fel a hackerek egy mobilt vagy számítógépet mint egy autót...
Ez az autóhackeresdi majd akkor lesz necces dolog, ha az autók 95%-a önvezetős lesz, akkor majd lehet rettegni ettől...egyenlőre talán 1-2 gyártónak van prototípusban önvezető autója, az egyik már ismert, említettem is, a Tesla az egyik...
Bár egy Bugatti Veyron-nal igen veszélyes lehet játszani...nem szívesen szállna el senki 400km/h sebesség mellett....
mondjuk én annyit hozzátennék a cikkhez, hogy azt állítják hogy elég ha felsőkategóriás.... ez ebben a formában nem teljesen igaz, ugyanis egy speciálisan kifejlesztett mikrovezérlő beiktatásával már egy középkategóriás autóból is lehet RC autót faragni akár... lehetne ezt részletesen tárgyalni, de ez egyszerű pánik keltés...felesleges ettől félni....persze az esély megvan rá, ugyan úgy arra is hogy valakinek feltörik távolról a telefonját vagy a számítógépét...persze...csak egyenlőre a nagy hal jobb fogás mint a kishal...
Ez az én szerény véleményem a cikkel kapcsolatban
[ Szerkesztve ]
Honor Magic 6 Pro 5G 512GB//HP Victus 16+Rog Ally RC71L//Korábbi hsz-eim #97246720 név alatt...
-
Sinisi
senior tag
válasz st3v3np3t3r #18 üzenetére
Jajaja nem olyan újkeletű a téma, "a férjem védelmében" (s07e07) is hackelés áldozata lesz egy autó (egy önműködésre képes vas)... persze a sori ezen részében inkább a felelősség kérdését boncolgatják.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz st3v3np3t3r #18 üzenetére
az, hogy kinek van félnivalója, attól is erősen függ, hogy mit tekintesz hackelésnek.
a cikk szerint az is hackelés, ha leszedik az ugrókódot a távirányítódról, és azzal kinyitják az autódat. ha elfogadjuk azt a véleményt, hogy minden hackelés, amivel kárt tudnak okozni a tulajdonosnak, akkor például ezzel a betörés-fajtával gyakorlatilag minden autó hekkelhető.
de hackelés lehetne a navi megbolondítása is, bevisznek a dzsindzsába vagy egy nogo zónába és véged. vagy kicsit megbabrálják az abs jeladót és nem fog többet megállni az autó.
de emlegethetném azt is, hogy az újabb opelekben már van mobilnet, ami mindenféle kacattal össze van kötve. ez annyira gyorsan terjedő "fejlesztés", hogy a mobilarénások külön rovatot indítottak neki.
de hekkelhető az autód úgy is, hogy a szervizben szándékosan rossz szoftvert töltenek bele.
szóval a cikknek, attól függetlenül, hogy bizonyításként pár veretes ökörséggel is próbálkozott, igaza van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
fordfairlane
veterán
A magyarok féltik autóikat a hackerektől
vs
Ami igazán megdöbbentő, hogy az autóval rendelkezők jelentős része (63 százaléka – ez a lakosságra vonatkoztatva valamivel több, mint 1,5 millió fő) úgy gondolja, hogy az ő autóját nem érheti hackertámadás.
De egyébként szinte hibátlan felmérés.
x gon' give it to ya
-
#56573440
törölt tag
Az a baj, hogy az autógyárak magasról sz@rnak a biztonságra sw szinten. Egész jól látszott pl priusnal, hogy szamulatlanul hordható alap cuccokkal. De a bmw is benezte, a telefonos okosappal, ami alvazszam alapján azonosítja magát, ha rosszal probalkoztal válaszban jött a jó és nyitható volt a verda, kpzarat lehet blokkolni pár modellnél mezei kapunyitoval, a másiknál eladás után hiába resetelte a követését a kocsinak, továbbra is látta hol áll, bele tudott nyúlni a klimaba, etc.
Én nem attól félek hogy valaki belerantja távolról a kocsit a korlatba, hanem hogy két mozdulattal lophato, vagy okozhato benne kár, pl leszivja az aksit
-
persze...egyértelmű...ha már hackelés...akkor az se mind1 milyen hacker végzi... megjegyezném hogy a hakcelés nem minden formája illegális...
akinek vagy pici kis fogalma is erről a szakterületről az tudja hogy 3 féle hacker létezik és ebből a 3ból csak 1 végezhet legálisan hackelést,azt is kizárólag szerződéses meghatalmázzal...a másik 2 hacker által végzett munka illegálisnak mondható....
a hacker mint megfogalmazás úgy emlegeti hogy: az a hacker, aki számítógépekbe vagy számítógép hálózatokba tör be, a célja viszont a 3 fajta irány egyike
nos, már ha azt nézzük akkor már a navigáció is egy kis számítógép, tehát egy navi gyári állapotának módosítása is mondható hackelésnek.
"de hekkelhető az autód úgy is, hogy a szervizben szándékosan rossz szoftvert töltenek bele."
nem szükéges hogy integrált mobilnet legyen benne, elég egy zugszerviz is amúgy.
én erre mondok jobbat,kifejlesztett mikroszámítógép amit beraknak a autó számítógépéhez kötve és el van látva mobil jeladóval... és paff... csak ezzel ugye az a baj hogy a sim-et névre regisztrálják már, de ezt egy hackernek könnyű kijátszani,vegyük példának okáért a bolond sorozatnak tituált mr.robot-ot, egy kis Rpi-vel megbolondították távolról a adattároló létesítmény klíma rendszerét...hasonló elven az autó is hackelhető...persze nem mind... egy Lada 2105-öt nehezen lehetne hackelni
Honor Magic 6 Pro 5G 512GB//HP Victus 16+Rog Ally RC71L//Korábbi hsz-eim #97246720 név alatt...
-
bambano
titán
válasz st3v3np3t3r #25 üzenetére
én most nem akarok belemenni, hogy mit jelent a hacker, hackelés kifejezés. azt úgyis mindenki úgy értelmezi, ahogy neki tetszik (helytelenül).
A lényeg, hogy a poszter hogy értelmezte. Mert a cikkben egyszerre van benne egy értelmezés, meg egy felmérés eredménye.
"persze nem mind... egy Lada 2105-öt nehezen lehetne hackelni": már vagy 15-17 éve minden újonnan forgalomba helyezett autóban lenni kell obd csatlakozónak, amin keresztül az autó környezetvédelmi viselkedését ellenőrizni lehet. következmény: ezt csak úgy lehet megcsinálni, ha az autóban egy csomó minden elektronikus. tehát ma már minden, 15 évnél fiatalabb autó hekkelhető. nekem egy 14 éves vectrám van, ebben a hamutartó alatt van az obd2-es csatlakozó. simán rá lehetne dugni úgy egy pic-et vagy egy atmega-t, hogy hónapokig észre sem veszem, és hamisíthatja az elektronikus kommunikációt.
például behazudik valami marhaságot a lambda szondákról és akkor az autó vészprogramra kapcsol. ami kifejezetten hasznos lehet előzés közben, jön szembe az M.A.N. felirat és leharmadolódik a teljesítmény. vagy kicsit csúszósabb úton mond valamit az abs jeladókról, amitől az esp eldobja az abs/esp vezérlést, és hirtelen ladakocsi lesz a vectrából. aki nem vezetett olyat, az nagyon meg fog lepődni, mikor egy autópálya acélkorlát darab átvillan az agyán... vagy feltekeri a befújó ventillátorokat, másfél óra alatt gallyra megy az akksi, reggel meg csak bámulás van, hogy nem indul. vagy menet közben lekapcsolja a benzinszivattyút, ami a mögöttem jövőnek majdnem ugyanaz, mintha nyomtam volna egy kövér féket.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
titán
Megfelelő közösségben a válaszadók 95%-a valószínűsíti a jövő heti világvégét.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#19482368
törölt tag
Az én 1200 Lada személy-gépkocsimat elég nehéz lesz meg hackelni interneten keresztül Viccet félre téve, van is miért sajna aggódni, elég csak a taxisokkal beszélni, pár taxis mesélte hogy előszeretettel hackelik meg a kis tabletet amin keresztül kapják a címeket. Egyszóval, ahogy fentebb írta már valaki. Minden eszköz ami az internetre csatlakozik sebezhető, vagy sebezhetővé válik idővel. Ez valahol bosszantó tud lenni, és ugyanakkor elgondolkodtató milyenek lesznek az új generációs kis emberkék. Úgy gondolom, éppen itt lenne az ideje hogy az internet szolgáltatók is felnőjenek védelem téren. És természetesen a Magyar jogot is meg kell reformálni, annak érdekében hogy vélhetőleg csökkenteni lehessen az ilyen jellegű incidenseket. .
-
vandor01
őstag
na az a probléma hogy a mai technologiaval épitett muanyag fosdarab 5 ev utan már automatikusan hackeli magat 100-150e km azt jon a sok okos (false) uzenet innet onnet aztan veszuzembe dobja magat a szerkezet csak gyozzed a pénztarnal kifizetni vagy kulonben jön a MAN felirat az arcodba
[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
#19482368
törölt tag
Nos ebben nagyon is tévedsz, minden vélemény fontos. Tudniillik a lakosságnak készülnek majd ezek az autók, és közeleg az idő, amikor új perspektívába kerül az autó, vezetés, közlekedési kultúra. Éppen azért a számodra megvetésre ítélt emberek igényeinek megfelelően fogják programozni ezeket az eszközöket.
-
RozogA87
tag
"Ráadásul az autóval rendelkezőknek 90 (megközelítőleg 2,2 millió magyar), az autóval nem rendelkezőknek pedig 80 százaléka (2,7 millió lakos) mondta azt, hogy egy ilyen támadás akár már ma is valós veszélyt jelent."
Nekem ez sehogy nem jön ki. Mármint lakunk az országban 9,8 millióan.
Namármost a felmérésből kiindulva az autóval rendelkezők száma.
(1/0,9)*2,2 millió=X
Tehát X=kb. 2,45 millió
A másik oldalon az autóval nem rendelkezők 80%-a 2,7 millió
1/0,8*2,7 millió=Y
Y=3375000
Az annyi mint: 2450000+3375000= 5825000
A dolog akkorse jön ki ha a 18 év feletti lakosságot nézem mivel az ők száma közel 8 millió. A választásokra ennyi szavazólapot szokás kiküldeni belföldön. Az a 1,5 milla=63% meg aztán végképp baromság.[ Szerkesztve ]
Az intelligens emberek hajlamosabbak a mentális betegségekre. Állítják a hangok a fejemben.
-
intelMMX
senior tag
válasz #19482368 #28 üzenetére
Azt is meg lehet "hackelni"...kb úgy mint az enyémet...precíziós hardverekkel, mint pl: tégla
Alsó kategóriában azért annyi mindent meghackelni nem lehet még most sem. A rádiós központi zár machinálása meg nem hiszem, hogy olyan új keletű dolognak hatna....de arra meg megint ott a tégla
-
gabor7th
addikt
Nagyon jól írod ezeket, de még ezen is túl lehet menni. Mondjuk megállítják az autódat és körbeállják. Az önvezető autó nem indul el, mert érzékeli az embereket. A gond csak az, hogy ezek az emberek ki akarnak rabolni és inkább az kéne, hogy ments magad, de ilyet az önvezető autó meg nem tenne csak állna ott egyhelyben.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Sinisi
senior tag
Ezzel a precíziós hardveres megközelítéssel most elbizonytalanítottál.
-
vandor01
őstag
akkor holnap putyin meghackeli fel mo gepjarmu allomanyat
kulonben vehet mindenki ladat vagy zaporjoskat[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Béééla
őstag
Ami igazán megdöbbentő, hogy az autóval rendelkezők jelentős része (63 százaléka – ez a lakosságra vonatkoztatva valamivel több, mint 1,5 millió fő) úgy gondolja, hogy az ő autóját nem érheti hackertámadás.
Elnézve az autók átlag korát nem is meglepő...Ld. @ blackrulz és a BMW-s app.
Az a baj, hogy az autógyárak magasról sz@rnak a biztonságra sw szinten.
Jó dolog a connected car meg minden, de amíg pár éve még szervizbe kellett volna vinni a telómat hogy garivesztés nélkül androidot frissíthessek rajta ("házi firmware frissítés garanciavesztéssel jár" címszó, alaplapon BIOS/EFI frissítés is ebbe a kategóriába eshet...) addig nem akarom látni a kígyózó sorokat egy foltozókedd után a Porsche M5-nél mert ugyan Pesten van az üzlet de Kecskemétnél állna az utolsó.Én tényleg tartok ezektől és nem a vidéki mendemondák hanem az ipari mendemondák miatt.
Amíg a legelterjedtebb CAN stack bugos (Vector) és amíg nem megoldott a gyors frissítés otthonról is, legacy autókba is (de nem a telefonoknál bevett módon hogy az új főverzió után darabosan mozog a kilóóra és többet fogyaszt kevesebb lovat produkálva) addig én kérem a lehetőséget hogy ezeket a kurva okos rádiós rendszereket hagyják ki.@vandor01
kulonben vehet mindenki ladat
Én a mai napig szerelmes vagyok bele, csak hát 2017-ben 13 literes városi fogyasztás (új lada), hát kösz nem.[ Szerkesztve ]
Bélabá
-
cuebler
senior tag
azért a hackelés alatt sem mindegy, hogy mit értünk... az autóm felnyitását vagy éppen a fékrendszer felülírását. az autóm idei modell, de egy hacker maximum feltörni tudja, a többihez már csak fizikai kontakttal tud hozzáférni. amúgy meg csóválom a fejem, amikor az új audi/bmw/mercedes/volvo/lexus/vw folyamatos internet-kapcsolatot kér. mi a f****nak? nem mellesleg pont a prémium-autók azok, amelyekkel a "fontosabb" emberek is utazgatnak, szóval innentől már nyugodtan lehetne nemzetbiztonsági kockázatnak minősíteni az efféle gyári "húzásokat". a szememben az autógyártók lassan lesüllyednek a monsanto meg a bayer szintjére, ahol a profit mindenáron való hajszolása közben a környezetvédelem és a biztonság egyre inkább csak hangzatos jelszavak maradnak a nagy innovációk közepette (ld dízelbotrány, takata, fogyasztási normák és töréstesztek).
az egész felmérésben pedig a legszebb: könyörgöm, mielőtt kérdeztek, megnézték, átlagosan hány éves a magyar gépjárműpark? szerintem a magyar autók 97-98%-a nem alkalmas internet-kapcsolatra, már csak a kora okán is...
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
Béééla
őstag
azért a hackelés alatt sem mindegy, hogy mit értünk... az autóm felnyitását vagy éppen a fékrendszer felülírását.
Ha a hazai fizetéseket és a biztosítók fizetési hajlandóságát nézzük akkor az is baj lehet hogy egy OBD-be dugható "Motor indulj!" CAN üzenettel indítható a kocsi egy utolsó piti autótolvaj által is (ismerve hogy mennyire szarnak bele a buszokba, csak beledobálják "jóazúgy" mentalitással és a biztonságra meg nagy ívben...) nem csak a "három betűs szervezetek fának kormányozhatnak kikapcsolt légzsákkal" lehet probléma.
(hasból kitalált példák mielőtt alufóliasatyit kiált valaki )A fizikai hozzáférés egy dolog (a trabant motorháztetője is nyitható volt ha megfelelő helyen nyúltál be, nem tudom melyik autón érhetők el a buszok ilyen könnyen) én inkább a rádiós dolgoktól fosok mert olyan rendszrek vannak kapcsolatban amiknek tényleg semmi közük egymáshoz (infotainment rendszer jó hogy halkít nagy sebességnél de na, másként nem lehet megoldani mint a sebességjel megadásával, és ez csak egy példa, hallottam már ezerszer cifrábbat is)
[ Szerkesztve ]
Bélabá
-
bambano
titán
"másként nem lehet megoldani mint a sebességjel megadásával": a vectrában három can busz van. miért nem lehet megoldani, hogy a fontosba a kevésbé fontosból ne menjen át can csomag? az ecu can buszából mehetne kifelé adat az infotaintment can buszába, de fordítva nem. ez akkora nagy truváj lenne elektronikailag? akár 5-10 centbe is kerülne megoldani nagy sorozatban?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Béééla
őstag
Meg szokták oldani, erre van a CAN gateway (főleg amikor kritikus cuccot kötnek össze kevésbé kritikussal, pl. közvetlen motorvezérlő cucc mint gyújtás buszát ami 100-125 kbps tipikusan és mást, 250-500-megás buszt, de nem minden üzenet megy mindenhova hanem ID alapján szűrnek) és a vicc hogy ennek ellenére ismerős CD-s fejegysége simán leállítja a motort.
Kéne egy olyan törvény hogy az ilyen szintű bugok kijavítására bejelentés után kapnak 10 percet aztán további 10 percenként 100e euró kötbér - a telkóknál látszik hogy kapnak valami jelképes enyjebenyjét amit a következő 10 percben kitermelnek, na ezen kéne változtatni.Bélabá
-
csongi
veterán
A Magyarok 90%.
Tart egy meteorit becsapodastol. A vilag vegetol, a gonosztol...a.....
De leginkabb a valtozasoktol tart.Egyebkent meg teljesen normalis ettol tartani, nem veletlen, hogy mar elore torvenyeket alkotnak. Hiszen nagy kepzelo ero nem kell ehhez, csak felidezni a tortenelmet, es elvonatkoztatni. Ezek a tamadasok, barhol barmikor, ezkoztol fuggetlenul megtortentek- megtortennek.
-
Béééla
őstag
Eszköztől függetlenül megtörténnek de nem mindegy hogy a gonosz feltört kenyérpirító megkormozza a reggelidet vagy az út szélés fekszel három darabban és a fejedet tartalmazó résszel még próbálsz elgondolkozni azon hogy megérte-e, legyen az sima bug vagy kihasznált biztonsági rés. (mesélték autóiparos kollégák hogy a szervó a tesztpadon egyszer csak gondolt egyet és rántott 90°-ot a kormányon)
Bélabá
-
csongi
veterán
A Volvo meg a sajtó bemutatóján ütött el két önkétes újságírót, a csoda vészfék rendszer bemutatásán.
XY meg infarktust kapott a pályán és 150-nél tömeg balesetet okozott.
A sima hidraulikus féken meg elment a fékerő, lemelegedett a rendszer, és ezért rohantak szakadékba.
A végtelenségig lehetne példákat, ellenpéldákat felhozni.A lényege annyi volt, Bulvár szintű a hír, és bulvár szintű hozzá szólást is írtam
A téma nem bulvár szintű, és a témát ki lehet tárgyalni a megfelelő topikokban.
A gonosz kenyérpirító meg felgyújtja a házat....
Három darabban feküdve meg már nem kell gondolkozni az adott testben, nagy valószínűség szerint -
Lacok
őstag
Amilyen korszerű a magyarországon futó autók többsége én nem tartok a hekkeléstől. Lassan európa roncstelepe leszünk[link]
[ Szerkesztve ]
"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest