Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    ennyi marhaságot rég olvastam még pr cikkben is. mi van az nng-nél, már csak marketingesek nyilatkozhatnak?

    "A lopásgátló feltörésére akkor van lehetőség": a lopásgátló feltörése, ha az mitm támadással történik, nem feltörés és nem hackelés.

    "A navigációs rendszerek akár távolról is feltörhetők, és bár kritikus rendszerekhez ezeken keresztül nem lehet hozzáférni": de, hozzá lehet, "hála" az nng által fejlesztett autós platformnak. például ha megszűnik a gps jelek vétele (alagútban), akkor a blokkolásgátló szenzoraiból veszi a pozicionáláshoz szükséges adatokat. vagyis az abs hozzáférhető. az intelligens rendszerek egy része meg a naviból kap előrejelzéseket. például a kanyarfényszóró vagy a váltó. fals adatokkal etetve elég nagy bajt lehet okozni.

    "a jármű számos ECU-jának (electronical control unit – elektronikus vezérlőegység)": ha a nyilatkozó tudná, hogy az ecu az engine control unitot jelent, akkor azt is tudná, hogy az autók elsöprő többségében egy ecu van.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz st3v3np3t3r #18 üzenetére

    az, hogy kinek van félnivalója, attól is erősen függ, hogy mit tekintesz hackelésnek.

    a cikk szerint az is hackelés, ha leszedik az ugrókódot a távirányítódról, és azzal kinyitják az autódat. ha elfogadjuk azt a véleményt, hogy minden hackelés, amivel kárt tudnak okozni a tulajdonosnak, akkor például ezzel a betörés-fajtával gyakorlatilag minden autó hekkelhető.

    de hackelés lehetne a navi megbolondítása is, bevisznek a dzsindzsába vagy egy nogo zónába és véged. vagy kicsit megbabrálják az abs jeladót és nem fog többet megállni az autó.

    de emlegethetném azt is, hogy az újabb opelekben már van mobilnet, ami mindenféle kacattal össze van kötve. ez annyira gyorsan terjedő "fejlesztés", hogy a mobilarénások külön rovatot indítottak neki.

    de hekkelhető az autód úgy is, hogy a szervizben szándékosan rossz szoftvert töltenek bele.

    szóval a cikknek, attól függetlenül, hogy bizonyításként pár veretes ökörséggel is próbálkozott, igaza van.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz st3v3np3t3r #25 üzenetére

    én most nem akarok belemenni, hogy mit jelent a hacker, hackelés kifejezés. azt úgyis mindenki úgy értelmezi, ahogy neki tetszik (helytelenül).

    A lényeg, hogy a poszter hogy értelmezte. Mert a cikkben egyszerre van benne egy értelmezés, meg egy felmérés eredménye.

    "persze nem mind... egy Lada 2105-öt nehezen lehetne hackelni": már vagy 15-17 éve minden újonnan forgalomba helyezett autóban lenni kell obd csatlakozónak, amin keresztül az autó környezetvédelmi viselkedését ellenőrizni lehet. következmény: ezt csak úgy lehet megcsinálni, ha az autóban egy csomó minden elektronikus. tehát ma már minden, 15 évnél fiatalabb autó hekkelhető. nekem egy 14 éves vectrám van, ebben a hamutartó alatt van az obd2-es csatlakozó. simán rá lehetne dugni úgy egy pic-et vagy egy atmega-t, hogy hónapokig észre sem veszem, és hamisíthatja az elektronikus kommunikációt.

    például behazudik valami marhaságot a lambda szondákról és akkor az autó vészprogramra kapcsol. ami kifejezetten hasznos lehet előzés közben, jön szembe az M.A.N. felirat és leharmadolódik a teljesítmény. vagy kicsit csúszósabb úton mond valamit az abs jeladókról, amitől az esp eldobja az abs/esp vezérlést, és hirtelen ladakocsi lesz a vectrából. aki nem vezetett olyat, az nagyon meg fog lepődni, mikor egy autópálya acélkorlát darab átvillan az agyán... vagy feltekeri a befújó ventillátorokat, másfél óra alatt gallyra megy az akksi, reggel meg csak bámulás van, hogy nem indul. vagy menet közben lekapcsolja a benzinszivattyút, ami a mögöttem jövőnek majdnem ugyanaz, mintha nyomtam volna egy kövér féket.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz vandor01 #30 üzenetére

    a mai fosdarabokkal nekem nem az a fő problémám, hogy elektronikusak, hanem hogy akkora motor van bennük, mint rendes helyen a fűnyíróban :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Béééla #42 üzenetére

    "másként nem lehet megoldani mint a sebességjel megadásával": a vectrában három can busz van. miért nem lehet megoldani, hogy a fontosba a kevésbé fontosból ne menjen át can csomag? az ecu can buszából mehetne kifelé adat az infotaintment can buszába, de fordítva nem. ez akkora nagy truváj lenne elektronikailag? akár 5-10 centbe is kerülne megoldani nagy sorozatban?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák