Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Pist@bácsi #113 üzenetére
Nem, az Uber nem taxi. Innentől gg no re.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Jakuu
őstag
válasz Pist@bácsi #113 üzenetére
Ja egy beszél egy átlagtaxis és akkor hallgassuk meg az utasok véleményét is, hogy melyiket szeretné, az olcsóbb utasszállitást, vagy a drága taxisokat.
-
Peter13
senior tag
válasz Pist@bácsi #113 üzenetére
"Ez Kelet-Europa"
Igen, ez valoban az. Viszont a jelenseg nyugatabbra sem ismeretlen, sot (legalabbis az elmult 10 ev angliai tapasztalatai alapjan).Illetve...ha valamit ertelmetlenul agyonszabolyaznak, akkor lehet hogy ott nem csak a szabalyokat megkerulni probalo egyenekkel van problema. Tudom hogy ez messze vezet, nem is akarom itt megoldani, de nem lehet szemet hunyni az okor szabalyozas felelossege felett sem. Nem, ez nem jogosit fel senkit partinankodasra, de nem kellene ennyire latvanyosan mindent a masik oldalra tolni, mert nagyon kilog a lolab (sot, lassan az egesz lo).
Mint rendesen, ebben a kerdesben is valahol a ket szelsoseg (hulyere szabalyozott taxi vs robin-hood uber) kozott lenne az elhetobb altnativa, mindenkinek. Legalabbis szerintem.
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
Vincent_
aktív tag
válasz Pist@bácsi #113 üzenetére
Demagóg és irreleváns amit írsz. Ha bármilyen eszközt használsz a munkád során, te vagy a téged alkalmazó cég kifizeti ugyanezeket az adókat, a bruttó béred után pedig a járulékokat.
Nem ingyen akarok utazni. Viszont a jelenlegi fővárosi taxis-színvonal szánalmas, a taxis-hiéna társadalom egy szégyen. Igen, tudom, hogy van kivétel, de én a 80+%-ról beszélek.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Vincent_
aktív tag
válasz Pist@bácsi #126 üzenetére
Akkor egyszerűen fogalmazok. Mi a különbség aközött, hogy felveszek egy stoppost a saját autómba, vagy ugyanezt megteszem az Über keretein belül. Az adófizetési részt leszámítva. Mert a taxisok agyon vannak adóztatva, ezt is értem, persze. Gondolom, a 280 Ft-ra emelt km-díj is hazavágott mindenkit, ugye?
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
félisten
válasz Pist@bácsi #126 üzenetére
Akkor itt lenne az ideje kitalálni egy 3. kategóriát, mert pl. a carpooling(idehaza telekocsi) is meg lesz gyilkolva.
Jogbiztonság... lol, ebben az országban ez max valami tréfa lehet."The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
04ahgy
nagyúr
válasz Pist@bácsi #131 üzenetére
A vonaton a kalauz NEM ad számlát, akkor sem, ha nála veszed a jegyet. Kérhetsz utólag az ügyfélszolgálaton.
Másik hozzászólásod, "Az uber állítólag számlát küld az utasnak. Mi szerepel szolgáltatásként a számlán? Minden legális tevékenységnek van ugyanis teáor száma.". Valamelyik neves német számtech webshopban rendelek alkatrészeket, házhozszállítással, meg rá kiterjesztett garancia + biztosítás szolgáltatást. Nem magyar a dolog, nem kell, hogy a magyar törvényeknek megfeleljen, és nincs TEÁOR száma sem. Illegálisan adta el nekem a cuccot, vagy én vettem illegálisan?
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
04ahgy
nagyúr
válasz Pist@bácsi #138 üzenetére
Te kijelentetted, hogy ha nincs TEÁOR szám, az illegális. Megmutattam, hogy nem az!
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
Vincent_
aktív tag
válasz Pist@bácsi #132 üzenetére
Örülök, hogy felhoztad a törvénysértést. A BKK ugye rendszeresen ellenőrzi a taxisokat. Az megvan ugye, hogy masszívan 50% feletti évek óta az ellenőrzött taxisok szabálysértéseinek száma, és 25% feletti a nyugtát nem adóké? Ennyit a számláról szerintem röviden. Külföldiekkel pedig a taxisok egyszerűen röhejesen viselkednek (4-szer viszik át őket a hidakon, meg ilyenek), barátom panziójába érkezőkkel rendszeresen a rendes díj többszörösét fizettetik, így kezdik a Mo-i nyaralást. Reptéren lévő engedély nélküli "halászást" már nem is mondom.
De akkor mennyi is a taxis SZJA befizetése? Ha jól sejtem, te taxis vagy. Mennyi egy átlagos év SZJA-befizetésed? Ebből gazdálkodod ki a néhány évente cserélendő autót, ugye? Mi lesz a leharcolt taxikkal? Csak nem visszatekerik az órát és eladják valami baleknak? Ja, az nem lehet, hiszen az szabályellenes. Aha, értem. Akkor...? Csak kérdem, ha már ennyire védjük az államot, meg betartjuk a törvényt (és eltaposunk mindenki mást).
Amúgy meg amiket itt leírsz az félelmetes. Jogszabályok alapján engedélyeznéd vagy tiltanád az embereknek, hogy mit tehetnek a saját autójukkal. Emellett azért érdemes lenne körbeolvasni ilyen Taxis ügyben azért, hogy mik is mennek valójában ma Mo-on.
De tudod mit? Győzz meg, miért válasszam a taxit az über helyett. Frankón érdekelnek az érveid!
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
félisten
válasz Pist@bácsi #132 üzenetére
"Másik kérdés, miért érzik úgy többen, hogy ki kell állniuk a törvénysértés mellett?"
Mert a törvény rossz és nem követi a társadalmi elvárásokat.
Úgy csinálsz, mintha valami félszupermennek kéne lenni az autóvezetéshez, a helyismeretet meg kenjék a taxisok a hajukra, egy 20eFt-os eszköz is megteszi és bárki eltalál bárhova."The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
cskamacska
addikt
válasz Pist@bácsi #113 üzenetére
És ha Őmegvilágosodottsága(hogy a cella ablak fényeskedjék neki) kabinetje előírja a havi kétszeri szentföldi zarándoklatot, és hogy délben a kocsival Felcsút felé fordulva el kell mondani egy áldomást, cserébe megduplázza a kilométerdíjat, akkor annak sem fognak megfelelni az uber "sofőrök".
Jó kérdés hogy a magán személyszállítás maradjon-e úri huncutság, vagy netán legyen elérhető a zistenadta népnek is(itt Kelet-Európában), de úgy néz ki az ormány a taxi alternatíváinak merev elutasításával már helyettünk is szavazott.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Vincent_
aktív tag
válasz Pist@bácsi #145 üzenetére
A lényeget nem érted, vagy nem akarod érteni.
Többet nem is írok, mert kár beléd a karakter.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
félisten
válasz Pist@bácsi #148 üzenetére
Szerinted 2015-ben Magyarországon nem abszurd, ha valakivel együtt megyünk valahova és megfelezzük a benzinpénzt, akkor adócsalók vagyunk?
(#150) adrian360: Nem ugyanarról van szó, örülök, hogy találtál egy baromságot amit szeretnél belekeverni a témába és azzal bizonyítani, hogy a közös autóhasználat az tulajdonképpen ugyanaz mint a csempészet és a terítés. De akkor ugorjál neki inkább a heroinnak, mert arra is rá tudnád húzni és sokkal "rosszabb".
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
azopi74
addikt
válasz Pist@bácsi #189 üzenetére
'Azokra a felvetésekre, hogy minek számlát adni ha nem fizet az utas a sofőrnek egy példa:
a taxikban kötelezően fel van szerelve kártyaolvasó, kártyás fizetéskor ott sem ad az utas készpénzt a sofőrnek mégis kap nyugtát kötelezően, vagy névre szóló számlát kérésre. 'Te tényleg ilyen hülye vagy, vagy csak a fórumtársaidat nézed ennyire hülyének?
-
dajkopali
addikt
válasz Pist@bácsi #192 üzenetére
az év elejére ígérték, de még mindig kotlanak a taxisrendeleten - feltehetően az Uber megjelenése is szerepet játszik a késlekedésben
a rendelet egyébként nem elsősorban róluk szól, jelentős mértékben újraszabályozzák a taxizást, de ami a témát érint: a minisztériumi ígéret szerint teljes mértékben lezárják a jelenlegi jogi rést
hogy ezt miképp fogják megtenni, azt még nem tudni, de szinte biztos, hogy a személyszállítási vállalkozásokra vonatkozó feltételek szigorításával"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
azopi74
addikt
válasz Pist@bácsi #192 üzenetére
Én arról a szerencsétlen, erőltetett és teljesen idióta párhuzamról beszélek, amivel bepróbálkoztál.
1. Mi köze a fizetés módjához annak, hogy kinek kell a számlát adni? (nem is értem, hogy fordult meg a fejedben ez a marhaság, ebből gondoltam, hogy valakit itt nagyon hülyének nézel)
2. Miért nem dolgoztathat akárki (akár az Uber) alvállalkozókkal?
3. Miért kéne a helyszínen számlát adni? (főleg úgy, hogy nem is a sofőrnek fizetsz, és nem is a helyszínen: se kp-ban, se bankkártyával a gyengébbek kedvéért) Vettél már vonatjegyet vagy buszjegyet (csak hogy személyszállításnál maradjunk) a vonaton vagy buszon? Hány esetben kaptál a helyszínen számlát? Utólag kell bemenned a jegypénztárba számlát kérni.És az más kérdés, hogy így az Ubernek kellene kérésre utólag számlát adni, és lehetett hallani olyanok híreket, hogy ettől elzárkóznak (a sofőröknek pedig az Uber felé kellene számlázni) . Nem tudom, mi az igazság, van még egy pár tisztázatlan pont, de az olyan szándékos csúsztatások és félremagyarázások, amikkel próbálsz érvelni, semmiképpen sem használnak.
-
adrian360
őstag
válasz Pist@bácsi #214 üzenetére
1. Szerintem a közösségi autózás azt jelenti, hogy én elakarok menni A-ból B-be, és közben valaki C-ből D-be, és én tűrhető mértékű kerülővel el tudom vinni őt.
2. Mivel az Uber-ben ott van az hogy értékelik egymást az emberek, pont jól látszik, hogy akinek mondjuk naponta van 10 értékelése, azt szerintem jogosan lehet tekinteni olyannak, aki nem alkalomszerüen hanem üzletvitelszerüen végez személyszállítást.
3. Jelen esetben próbavásárlásokon buktak meg az emberek, és nem azon hogy a haverokat vitték kirándulni ( én nem tudok olyanról bárkit büntettek volna ezért, hullára nem ez a célcsoport ) -
Deller2010
tag
válasz Pist@bácsi #214 üzenetére
Ha mondjuk egy Uber sofőrnek van engedélye, adószáma, hogy fog nyugtát adni, ha nem tudja, hogy a hó végén, vagy a következő hónap elején adott útért mekkora jóváírást fog kapni a Uber-től? Milyen összeget kellene ráírnia? Vagy az App azt is megmondja ott azonnal, hogy adott fuvar után mennyi pénzt kap a sofőr?
Mert ha igen, akkor nem értem, miért nem papírozták le a dolgokat a sofőrök, sokkal olcsóbb lenne, mint a 200e Ft-os bírság. Meg az is egy élmény, amikor a csalódott tekintetű revizor orcájába lehet vigyorogni, hogy itt kérem minden rendben!
| regular IT guy |
-
#35193216
törölt tag
válasz Pist@bácsi #113 üzenetére
Az uber "sofőr" nem csak adót nem fizet, járulékokat sem, iparűzési adót sem, droszt használati díjat sem, emelt műszaki vizsga díjat sem, taxióra hitelesítést sem, nem rendelkezik felelősségbiztosítással, és még sorolhatnánk.
De, adót, járulékot, iparűzési adót fizet, ha vállalkozóként csinálja. Az, hogy a gyakorlatban csalnak, az ugyanaz a kategória, mikor a taxis csal, ellenben a kötelező elektronikus fizetés miatt az Uber sofőr könnyebben ellenőrizhető lenne.
A többit meg miért fizetné, ha nem taxis? Nem használhatja a drosztot, akkor miért fizessen, nem használhatja a buszsávokat, akkor miért vonatkozzon rá ugyanaz a szabályozás, mint a taxisokra?
-
tgbrfv
tag
válasz Pist@bácsi #322 üzenetére
A nem különbözik-et úgy értettem, hogy ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá.
"Esetleg felhívhatná a figyelmet rá, hogy engedélyköteles tevékenységről van szó. Csak ugye úgy nem akkora üzlet és kevesebb lenne a sofőr."
Valószínűleg felhívja a figyelmet a jó hosszú szerződési feltételekben, ahogy a facse is felhívja a figyelmet, hogy jogában áll bármit csinálnia bármiddel.
-
Vincent_
aktív tag
válasz Pist@bácsi #354 üzenetére
"Pont azért mert nem törvényesen működik." - A taxishiéna meg legalább törvényes, mert kifizette a megbontásos műszakit, meg évente a műszakit (hujjuj!) meg átment a PÁV 2-3-4-5 vizsgákon. Értem. Nincs több kérdésem.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Vincent_
aktív tag
válasz Pist@bácsi #357 üzenetére
Értem. Tehát aki a piacon van már, a lobbija kiharcolta a kétszeres viteldíjat, az szabadon (és jogszabályokkal védve) garázdálkodhat. Ezt írtad le, ha jól értem, ugye?
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Vincent_
aktív tag
válasz Pist@bácsi #364 üzenetére
Hogy jön ide másik város? Tudom, hogy Párizsból indult az egész Über mizéria, ahol korlátozott a taxi-engedélyek száma már vagy száz éve. Az legyen az ő marhaságuk. De pont a szabályok be NEM tartását mutattam be én is, és többen mások is, amit itt a taxis
hiénákfuvarozók művelnek. Ellenőrzésekkor, amikor a bénábbja megbukik, kapnak egy csekket, hú, hát mindjárt elsírom magam. Ezt nevezed szabályozásnak, és a szabályok betartatásának? Ne röhögtess már...Már megbocsáss, de Te (illetve akkor Ti) nem értitek egyáltalán a közösségi fuvarozás, meg úgy a közösségi megosztás, mint igény lényegét, hanem egyből a 8-10-12 órában taxizókra vetítitek ki az apokalipszis-víziótokat, ahol senki nem fizet semmiért adót, nincs biztosítás, nem fognak a fékek az autókon (!!), a sofőr pedig epilepsziás (!!!), és tutira karambolozni fog az utassal. Olvass vissza, ezek mindegyike szerepel mint "érv". Vagy kihagytam valamit?
Tehát akkor még egyszer. Ha én egy stoppost/ismerőst/kutyát/macskát/családtagot elviszek 1-nél többször (tehát a NAV által feltételezhetően [ebben ők nagyon jók!] üzletszerűen!) A-ból B-be, és ezért ő bármilyen anyagi szolgáltatást nyújt számomra, az akkor adócsalás és a sofőr jogosan megbírságolható 200.000 Ft-ra?
(ez a válasz helye, lehetséges válaszok: igen/nem)Ellenben ha ő ad azonos értékben (mennyiben is?) tárgyi ellenszolgáltatás/eszközt, akkor - ha jól értelmeztem - 0 Ft-os kölcsönös számla-adással (magánszemélyként!) ez már nem lesz adócsalás. (ez a válasz helye, lehetséges válaszok: igen/nem)
Tényleg ilyen, és ehhez hasonló szabályokhoz ragaszkodunk olyan görcsösen? Atyavilág...
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
#35193216
törölt tag
válasz Pist@bácsi #366 üzenetére
Ha utánanézel, amellett, hogy számos helyen betiltották, olyan helyek is vannak, ahol először betiltották, majd megalkották a szabályozását, és újra engedélyezték. Kétlem, hogy nálunk is lesz majd rá ésszerű szabályozás, ismerve a politikusainkat és a lakosság fafejűbb részét...
-
#35193216
törölt tag
válasz Pist@bácsi #396 üzenetére
A topik témáját adó cikkből az is kiderül, hogy de, azt is ellenőrizték.
-
#35193216
törölt tag
válasz Pist@bácsi #403 üzenetére
Ők maguk nem, de nyilván a megfelelő hatóságot figyelmeztetik a jelenségre, és akkor ugyanúgy meg lesznek büntetve.
Olyan ez, mint a prostitúció, évekkel ezelőtt olvastam egy cikket egy prostituáltról, aki vállalkozóként csinálja, és számlát vagy blokkot ad, ehhez képest őt ugyanúgy rendszeresen megbüntetik, mint a feketézőket, mivel a város, ahol űzi, nem jelölt ki türelmi zónát. Ebből nyilván egyértelműen lejön, hogy balek, ha ezt csinálja, mert így is, úgy is illegalitásban van, így viszont egyéb tevékenységként bejelentve még támogatja is az ellene dolgozó államot, illetve a versenytársaival szemben sokkal rosszabbul jön ki. És persze az állam ahelyett, hogy ésszerűen szabályozná ezt a területet is, inkább álszent módon kategorikusan tilt, holott függetlenül attól, hogy tiltott vagy sem, nem lesz kevesebb prosti, mert igény az van rá. Csak mondjuk szabályozott körülmények között nem telepedne rá a bűnözés, nem vonulnának illegalitásba a prostituáltak, ezzel kitéve magukat ezernyi veszélynek, és még a nemi betegségek is kevésbé terjednének. De nem, inkább homokba dugjuk a fejünket. Tudom, ezzel messzire mentem, de azt gondolom jó hasonlat ugyanarra a hatósági hozzáállásra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Itt az új LOGOUT!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Spórolós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Az éj sötét és tele van Xiaomi 14T-vel
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- NZXT HUE RGB venti szett (3x12cm+1x14cm) + NZXT GRID v3+ NZXT HUE2 RGB vezérlő
- Apple iPhone 14 Pro 256GB,Újszerű,Töltővel,12 hónap garanciával
- Microsoft Surface Pro 9 + bill+pen + tokok+ Magyar gar+számla
- iPhone 16 Pro Max 512 GB - fekete titán - 1 Év Apple garancia
- mikrfon, állvány, tartozék, led fények, telefonállványok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen