- Hálózati / IP kamera
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mesterséges intelligencia topik
- Starlink
- Shell script topik
- Linux Mint
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Netflix
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
"hány balesetet kerültek el a sofőrok manuális beavatkozásai jóvoltából"
Tesla nem hajlandó kiadni ezeket az adatokat, se Autopilot se FSD esetében."Previously released communications between Tesla and the California DMV showed that the automaker asked the DMV to be exempt from its autonomous test reporting because FSD Beta requires driver supervision at all times, and therefore, it doesn’t fit its description of autonomous."
Tehát Tesla saját állítása szerint nem önvezető, így nem kell adatot szolgáltassanak. Ugyanennek az okán Tesla semmilyen önvezető tesztet nem folytat hivatalosan.Ez az egyetlen hivatalos riport a balesetekről, amit a NHTSA ki tudott csikarni.
-
vicze
félisten
válasz
#56573440 #49 üzenetére
VW EBS per. Jelenleg zajlik.
Ahhoz hogy per legyen más országban is belőle, nyilván az kell hogy valaki beperelje őket...[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Tehát Németországában betérdepeltették a Teslát félrevezető marketing miatt, de USA-ban ezt nem lehet vagy hogy van ez? Illetve akkor a VW-t nem lehet Németországában perelni a félrevezető marketing miatt, egy esetlegesen életveszélyes komponens esetében?
Törvénybe van, hogy csak Teslát lehet?
-
vicze
félisten
Ebben az a vicces, hogy Tesla számára (és már modernebb autók esetén más gyártóknak is) rendelkezésre állnak az adatok. Tudják pontosan, hányszor avatkozott be a rendszer (azt nyilván nem, hogy ténylegesen elkerült-e balesetet, de több mint az elmélet), és hányszor kellett felülírni, mert esetlegesen balesetet okozott volna(ugyanaz mint az előbb).
Nyilván ezeket az adatokat soha nem fogjuk látni, pedig jócskánA rendszerek biztonság terén elég jó indikátor, hogy az adott gyártó vállal-e felsőséget a rendszer tetteiért vagy sem. Jelenleg felelősséget kizárólag Waymo, Cruse és Mercedes vállal, minden más csak egy nagy lehetne.
-
vicze
félisten
válasz
#54625216 #123 üzenetére
"Nem is kell. Azt kell nézni, hogy átlagos körülmények között átlagban jobb-e, mint az emberek átlaga."
Ez továbbra is egy gigantikus baromság, és óriási demagógia semmi más.
Egy önvezető rendszer mindenképpen biztonságosabb kell legyen, mint egy ember, különben az ég világon semmi értelme nincs.
Mi a jó isten lenne az értelme egy rendszernek, ami csak marginálisan jobb egy emberi sofőrnél?
Az egész lényeg, hogy jelentősen jobb legyen, ne pedig ugyanolyan vagy épphogy jobb.
Az meg ráadás, hogy a jogi háttér továbbra se tisztázott. Mert az önvezetéshez, minden balesetért a gyártó kell feleljen. Mielőtt jönne megint a hülyeség, egy önvezető rendszer esetében, nincs ember a kormány előtt, így soha nem lehet egyéni felelősség. Pár US államban, a gyártóé a kötelező felelősség és a kártér, de halál eset esetében meg ki tudja mi történik, az egy szem precedensere továbbra is vakarják a fejüket...
-
vicze
félisten
Ebben a videóban elég jó ki van vesézve, hogy mi is a probléma az FSD beta-val, képtelen emberi beavatkozás nélkül közlekedni huzamosabb ideig = nem önvezető. Sima L2.
Az hogy marketingnek mi mindent raknak fel a Tesla userek és fizetett tesztelők az lényegtelen, az nem a valóság.
-
vicze
félisten
válasz
Foglalt név #130 üzenetére
Még egyszer mutatsz egy statisztikát arról, hogy hányszor kellett megakadályozni az automata rendszerek hogy hülyeséget csináljon? És ez milyen arányban van azzal, hogy megakadályozott egy balesetet? Ezután összevethetjük, azzal hogy ember mit csinál és L2 mit csinált eddig.
Az egésznek van egy olyan problematikája is, hogy L2 nem minden autóban van, így egy L2-es vezető eleve magasabb osztályú jobb felszereltségű kocsival rendelkezik, és más lesz vezetési hozzáállása, stílusa mint egy olcsóbb autót vezetőnek, és ezt lehetne még tovább ragozni., sok a változó.Személy szerint tőlem távolabb se állhat, hogy ne akarnák technológiát az autóba és számomra a legnagyobb időpazarlás a világon, hogy egy 4 kerekű izét kell irányítsak órákig tök feleslegesen, hogy eljussak A-ból B-be. Megváltás lenne egy önvezető autó, de egyszerűen nagyon nagyon messze vagyunk tőle.
-
vicze
félisten
válasz
#54625216 #134 üzenetére
Van köze a jogalkotónak, mivel továbbra is ha az adott esetet nem kezeli a törvény akkor nem lesz engedélyeztetve.
"az átlagnál kell jobbnak lennie."
100x-ra ez teljes hülyeség. Az átlag több mint szar lesz, és ha a szarnál jobb az nem jó. Egy gépi rendszer a legjobb vezetőknél kell jobb legyen, akik sok ezret km-et vezetnek akár hetente, és nem a hétvégi koca sofőrnél, amilyen akár én is vagyok. Ráadásként még minding ott a probléma a statisztikával, hogy nagyon sok mindent ki kell venni, ittasság, kimerültség, egyéb dolgok, amiknek a gép nem kitett, és nem reprezentálják az "átlagot". Ráadásként a gép a legrosszabb közlekedőkkel kell együtt vezessen. Én fel tudom ismeri ha pl. valaki bizonytalanul vezet, nem ismeri a környéket stb. és tudok ehhez alkalmazkodni, ezt a rendszerek egyáltalán nem tudják jelenleg, és még sok mást lehetne sorolni.
Még egyszer nincs senki a kormánynál (ideális esetben kormány sincs) senki, hogy megakadályozza a rendszer hibáját.
Egy önvezető rendszernek, még egyszer jelentősen jobbnak kell lennie egy emberhez képest, és elméletben jobb is, csak épp hiányzik az a számítási kapacitás, ami képes lenne a szituációkat feldolgozni, ezért tart még minding gyerekcipőben és fog is nagyon sokáig.
Egy önvezető rendszer mindenekelőtt üzembiztos kell legyen, megbízható kell legyen, és kiszámítható kell legyen. -
vicze
félisten
válasz
#54625216 #137 üzenetére
"AI-nak legyen rá előre kiszámított reakciója."
Hivatalosan az AI lényege az lenne, hogy ő találja ki magától és nem előre programozott. (ismerem a valóságot)Például azért kíváncsi lennék, hogy mit szól az önvezető rendszer ha egyirányú utcában beláthatatlan kanyarban szembe jön valaki(ha csak egyszer fordult volna elő...), mármint ő visszatolat mint én, csak csak leblokkol és várja, hogy a másik zavarodott csináljon valamit, nyilván van megoldás, csak a rendszerek jelenleg az általános dolgokat kezelik le leginkább, nem pedig azt a végtelen "edge case"-t ami szintén tudniuk kell, és amit egy ember valósan jól lekezel és nem csak felteszi kezét, hogy hét én ezt nem tudom csókolom, "Halló operátor old meg.". Illetve van egy olyan problematika, hogy az emberek úgy 50+%-ban nem szabályosan közlekednek, míg az önvető igen, ami lényegében problémát okoz bizonyos helyzetekben.
És ez mind visszamegy az üzembiztossági kérdéskörre.És most visszakanyarodok a jogalkotáshoz, ami egyáltalán nem olyan egyszerű és nem a statisztika fogja eldönteni, mert amint megtörténnek a halálesetek és tele lesz vele a média, egyből nem az lesz a hozzáállás, hogy statisztikailag jobb és ezt tudod nagyon jól. Ekkor bekapcsolódik a politika, és elindulhat egy folyamat, ami megakadályozza vagy korlátozza az önvezetést.
Az embernek van kifogása a balesetokozásra, mert ember, mi a gép kifogása? Tudom a választ hogy emberek tervezték, de a közvélemény nem így fogja gondolni...
Elég csak megnézni mi történt az első haláleset után. Uber úgy ahogy van beszántotta a teljes önvezetés programját és búcsút intett neki. És most egy olyan cégről beszélünk akinek ez volt az egyetlen lehetősége, hogy valaha is profitárbilis legyen és megszabaduljon a drága emberi robotoktól. Még inkább nem kértek a PR rémálomból.
#138 Foglalt név: Hála az égnek nem én kell beszedjem, ez egy EU tervezet kötelező autó felszereltséget illetően, ami nagyon reméljük, hogy egyszer életbe lép:
- Alkohol-zár előkészítés
- Fáradtság-érzékelés
- Figyelemzavar-érzékelés -
vicze
félisten
Miért venném ki? Az ok elég egyszerű, törvényileg nem kéne az úton legyenek, és megfelelő törvényi szabályozás hiánya hogy az úton vannak egyáltalán. Egyszerűen em átlag vezetőkről van szól, hanem felelőtlen közveszélyes bűnözök.
A probléma az hogy a leghülyébb vezető is lekezel egy bolyát az úton, de a jelenlegi rendszereknek ez problémát okoz. Ezért teszem a mércét jóval magasabbra, mert egy önvezető rendszer jobban, messzebb, és sokkal többet lát (kivéve ha esik, hó van vagy köd), mint az ember, így sokkal hamarabb és jobban kéne reagáljon a veszélyhelyzetekre, ezért az az elváreásom, hogy sokkal jobbak legyenek, mert egyszerűen jobbak kell legyenek.
Ha csak statisztikailag kevesebb a balesetük valamivel, akkor ott valami nagyon nem stimmel a rendszerrel... -
vicze
félisten
Tehát akkor ugyan úgy beszámítjuk a statisztikába, az aktivált Autopilot-tal hátsó ülésre mászó és fának ütköző egyéneket is? Mármint akkor az az Autopilot hibája a te logikád szerint nem?
A kérdés továbbra is az, volt hogy az "átlagos" sofőrnél jobb-e egy önvezető rendszer, én az átlagos sofőrbe nem számolom bele a részegeket és egyéb problémával küzdőket ennyi.
Az is sántít pl. hogy "csak a legjobbak vezetnek" venném alapul, ami szintén hülyeség, hisz aki általában jól vezet nagyon sokszor túl magabiztos, és elég rendszeres szabályszegő, vagy közesélyes gyorshajtó, és őket nem venném ki, ők kifejezetten lehúznák a statisztikát, mivel több balesetet okoznak. Csak mondom...
Sajnálom, de a valóság nem egy statisztikai adat és elég nehéz pusztán arra redukálni.
Ha értelmesen akarunk valamit statisztikailag elmezeni, akkor nagyon sok mindet figyelembe kell venni. -
vicze
félisten
válasz
#54625216 #160 üzenetére
"idővel a valóság akkor is szembe jön, ha a közvélemény máshogy gondolja."
Ja hát atomenergiával is így van...A közvélemény több mint könnyen befolyásolható, lényegtelen ki által.
És még egyszer, az én problémám, az hogy félkész hibásan működő rendszereket tesztelnek közúton embereket veszélyeztetve következmények nélkül, ami elég egyértelmű, hogy a végén, hogy fog elsülni csak idő kérdése. És ezt jelentősen hátráltatni vagy lassítani fogja a fejlődést, ahogy tette az Uber baleset is, legjobb példa rá.
De a történelem során rengeteg olyan esetet lehet sorolni, mikor valami el lett ásva azért mert a közvélemény ellene fordult.Én olyan önvezető rendszert óhajtok, ami kész és érett arra hogy az közúton emberekkel együtt közlekedjen, nem pedig közveszélyes rendszereket, amikre az mondják 6éve hogy majd jövőre....
-
vicze
félisten
válasz
#54625216 #164 üzenetére
Továbbra is a statisztika nem így működik.
pl. Floridában 120%-kal több a halálos gázolás New York(állam)-hoz képest, akkor most kijelenthetjük, hogy NY-ban biztonságosabban vezetnek?Értem, hogy a statisztikát lehet úgy manipulálni ahogy akarod és azt kihozni ami neked jó, de ettől még lehet értelmes statisztikát is csinálni.
A NHTSA L2-es baleset statisztikájában is a Tesla kimagaslóan vezet. És akkor mit vonunk le belőle? Ugye azt, hogy Teslából van a legtöbb mérési esély ugye?
-
vicze
félisten
válasz
Shadowbull #170 üzenetére
Ha lenne fingod az egész történeteről akkor nem kérdeznél hülyeséget.
Novellierung 2002:
"Das Gesetz legte fest, dass in deutschen Atomkraftwerken ab dem 1. Januar 2000 noch höchstens 2,62 Millionen Gigawattstunden (GWh) Strom erzeugt werden dürften, also 2620 TWh"
2010-ben még sikerult a CDU-nak hosszabitásokat elérni és módosítani a tövény, csak jött Fukusima és feladták végleg, mert a közvélemény, mert tarthatalan lett volna a közvéleménnyel szemben és így is esett a népszerűségük, így a 2011-es módosítás már a leszerelésről szólt.Maradjunk annyiban hogy tudom mi a Castor, tudom hogy kezdődött és minden lépését. És ha jól sejtem többet tudok a témáról mint te.
-
vicze
félisten
válasz
Shadowbull #172 üzenetére
Még minding nem estik le hogy olyannal vitatkozol, aki kicsit többet tud a témáról és a történtekről.
Nord Stream:
"Am 11. April 2005 wurden die Vereinbarungen in Anwesenheit von Bundeskanzler Gerhard Schröder und Präsident Wladimir Putin formalisiert."De a terv az orosz gázzal való kiváltás volt. Schröder egy hónappal a választások elvesztés után átvette a Nord Stream vezetését, és 1évvel később átkerül a Gazprom-hoz.
Szerintem fejezd be, mielőtt még több sületlenséget leírsz.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz
Shadowbull #175 üzenetére
Igen az NordStream a semmibe pumpálja a gázt és egyáltalán nincs pánik a jelenlegi elzárás miatt, sose használták...
Esetleg teljes riport elolvasását javaslom, nem pedig kiragadni egy saját igazadat igazolni látszó ábrát.De legalább megtaláltam a másik felvetésedre is a választ:
Segítek SU = Szovjetunió, láthatóan csökkent...
Hm néz má melyik kormány alatt kezdett el drasztikusan nőni. hm...
nyerek01: Örömteli lenne, ha legalább azzal tisztában lennél, hogy a Virtual Power plant csak Kaliforniában elérhető béta próbálkozás, és jelleg zárt béta. Mondjuk ehhez nem ártana utánajárni a dolgoknak...
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz
Shadowbull #180 üzenetére
"Azt állítottad hogy a németek az atomerőművek termelését gázzal váltották ki."
Az ég világon semmi ilyet nem állítottam, de idézd nyugodtan..."A másik állításod az volt hogy most az orosz gázt orosz szénnel váltják ki"
Ilyet se írtam sehol az ég világon...A megjegyzéseim, az Atom stop okaira vonatkoztak és Schröder cselekedeteire vonatkozott, semmi másra, a többi a te terelésed.
-
vicze
félisten
válasz
Shadowbull #186 üzenetére
"német társadalom nem akar atomerőműveket"
Hát...
Az atomstop a Zöldek 1998-as egyik fő ígérete volt a bázis felé, és ez volt a koalíciós megállapodás egyik feltétele is.
Az ellenállás igazából Fukusima után lett erősebb és a CDU oldaláról a hátráltatás meg is szűnt és inkább felgyorsították a kiszállást.
Hogy gyakorlatban megvolt-e a támogatás társadalmi résztől kérdésese. Saját véleményem, hogy csak egy hangos kisebbség akarta leginkább politikai okok miatt(hatalmon maradjanak).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
it A problémásan működő Autopilot funkció miatt a Model X 112 ezer eurós vételárának nagyját köteles visszatéríteni a Tesla egy bírósági döntés értelmében.
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Mini-ITX
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Anime filmek és sorozatok
- Politika
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- Eladó Konfig Ryzen 5 2600X 16GB DDR4 256GB SSD 500GB HDD GTX1660 6GB!
- NVidia és AMD videókártya pasztázás, thermal pad csere! RTX 3060/3070/3080 stb.
- NVidia videókártya pasztázás, thermal pad csere! RTX 3060/3070/3080 stb.
- Lenovo ThinkPad T480s i7 8650U 16GB DDR4 256GB M.2 NVME QHD (2560x1440)
- UniFi U6-LR, U6-Lite, UAP-AC-PRO, 4xUF-RJ45-10G, 22 patch cable