Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Somatom #98 üzenetére

    Mondhatod, hogy digitális az önvezetés, de attól még van rengeteg fokozat.
    Láttam már vicces videot, ahol adaptív tempomat mellett kiszállt a kocsiból a sofőr, hogy valamit intézzen a csomagtartóban. Aztán zöld lett a lámpa és a kocsi meg követte az előtte haladót sofőr nélkül és tartotta a távolságot és a sávot is.
    Nem kellett hozzá ember és haladt a jármű önmagától, tehát a definíciód szerint önvezető.

    A Tesla képes arra, hogy ember nélkül közlekedjen, de még rengeteg hibája van és a törvény sem engedi, így le van tiltva ez a funkció. Találhatsz róla ezer videót, ahol forgalomban közlekedik emberi beavatkozás nélkül lakott területen.

    Aztán pár év és jön a közúton teljesen önvezető autó, de még mindig bele lehet kötni, hogy a sivatag közepén, meg offroad-on nem tud majd vezetni, tehát ez sem önvezető.

    Mind a 3 fenti példa esetén a kocsi irányítja a vezetés minden lépését ember nélkül, csak abban különböznek egymástól, hogy mekkora azoknak az eseteknek a köre, amit le tud kezelni.

    "Egyébként meg miért kéne sofőrt tartanom? Itt vagyok én. "

    Nem te tartod a sofőrt, hanem a fuvarozó cég, meg a taxi cég. Pont az a lényege, hogy téged lecseréljenek robotra, mert az olcsóbb.

    "A menet közbeni pihenést a jogszabály "készenlétnek" nevezi és nem pihenőidőnek."

    Jelenleg így van, de semmi időbe nem telik átírni a törvényt, úgy, hogy ha teljesen autonóm módon közlekedik a jármű, akkor a sofőr aludhat és az pihenő idő. Nyilván, amíg nincs ilyen jármű, törvényi szabályozás sincs rá.

Új hozzászólás Aktív témák