Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sweet Lou 6

    addikt

    válasz Morden24 #44 üzenetére

    ,,Viszont egy olyannak, aki az Ady verset úgy elemzi, hogy szó szerint bemagolja a tanár leadott anyagát, vagy matek esetén csak a konkrét példát tudja megoldani favágó módszerrel, az (a gondolatmenetet folytatva) csak azt a szoftvert fogja úgy-ahogy fingani-böfögni, amit elé toltak." - na akkor ezért nem tudok magolni :DDD

    Egyébként viccen kívül: nagyon jó amit, írtál, valóban így van.

    sweetlou6.wordpress.com

  • julius666

    addikt

    válasz Morden24 #44 üzenetére

    Tökéletesen egyetértek! :K

    Amikor partícionálásra meg egyébre akarjátok az átlagembert kényszeríteni (pl. a partícionálás megértéséhez már igencsak szükség van informatikai alapműveltségre), gondoljatok arra nektek milyen kellemes volt amikor József Attila különböző szerelmi bánatairól kellett tanulnotok, és a barátnőinek neveit bemagolni. Na ez pont ugyan olyan.

    Való igaz hogy ma az informatika az oktatás (egyik) mostohagyereke (szvsz a humán oldal összességében is túlsúlyos a reállal szemben), de attól még nem kéne átesni a ló túloldalára.

    Az átlagembernek bőven elég, hogy használni tudja a gépét. Nem kell tudnia, hogyan működik (vagy legfeljebb nagyon vázlatosan).

  • pete_21

    addikt

    válasz Morden24 #44 üzenetére

    Azzal egyetértek, hogy a humán beállítottságúaknak (valószínűleg) soha nem lesz szükségük a kétismeretlenes egyenletekre, illetve exponenciális függvényekre, de sokakat az annyira alapvető dolgok se érdekelnek, pl. fizikából sem, ami egyébként tök érdekes. Legyen az pl. egy hullám, ha egy rögzített véghez ér, mi történik vele, vagy bármi, ami még alapvető dolog, és a mindennapi életben is gyakran előfordulhat.

    Ahogyan a mateknak meg fizikának sem az az értelme, hogy tudd fejből a nemtommilyen képletet, hanem az, hogy a világ alapvető működéséről legyen fogalmad.
    Igen, az a lényeg, hogy a gondolkodásmódot, gondolatmenetet sajátítsd el. Kémiában is, bármilyen számítás van, megadják a moláris tömeget, standardpotenciálokat, nem kell ilyeneket tudni természetesen. "Egyedül" a feladat megoldásának menetét kell tudni.

    Irodalommal az a gondom (de nem csak nekem :P ), hogy pl. egy verselemzésnél van, hogy tök jól megírom, de van, hogy írok 2 oldalt, és abból 1 oldal jó, a többi már csak a vers tartalma, vagy pedig az addig leírtakat magyarázom még. És így összességében kevés lesz. És olyanokat várnak el, hogy magyarázzunk bele, amik szerintem baromira nem oda tartoznak, és véleményen szerint köze nincs a vershez. Ha néhányan így gondolják, akkor már biztos is, hogy a költő is ezt akarta kifejezni, ergo nekem is így kell gondolnom?
    Persze sokszor van az is, hogy elfogadja a tanár, amit gondolok, és jól meg is indoklom. Dehát akkor is fura... Illetve volt olyan tanárom is, aki nem fogadott el semmilyen más véleményt, csak a sajátját... De valamikor még azt se... :DDD

    Abban is igazad van, hogy akit nem érdekel a számtech, az miért tanulja magasabb szinten?!
    Elméletet én se tartom túl fontosnak, persze alapok azok kellenek. Viszont ahelyett, hogy tanítanak adatbáziskezelést (amire megint nagyon sokaknak soha nem lesz szüksége), meg még pár dolgot, amit nem biztos, hogy kellene, ahelyett lehetne egy-két olyat, amit leírtam előző hsz-ben. Tényleg alapszinten, de: víruskereső + tűzfal (esetleg UAC) használata. Újratelepítés, nagyon esetleg formázás, partícionálás (de ez már annyira nem fontos), és olyan kis tippeket, hogy pl. több partíció nem árt, ha van, és fontos adatokat mentsék időközönként. Lehet, hogy feleslegesnek tűnik, de bárkinél, aki számítógépet használ, bármikor beüthet a szar, és akkor nem kéne egyből szervízbe rohanni, és nem kevés összeget kipengetni, mert ő is meg tudná csinálni. Nem is beszélve arról, hogy lehet, hogy az adatai is vesznek...

    Huhh, kicsit hosszú lett, és picit off is...

Új hozzászólás Aktív témák