Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz WynNyback #99 üzenetére
bánya csak néhány van egy országban. teherautó sok. azt a lerablást, amit egy bányával megtehet az x.y cég, ebben a szakmában nem teheti meg.
megmondom őszintén, teherautót még én se szedtem szét. traktort már láttam egészen közelről, annak az irányítása teljesen elektronikus, se a kormány, se a váltó, se semmi nincs fizikai kapcsolatban a hozzá tartozó fizikai berendezéssel. a traktort önvezetővé tenni annyi, hogy veszel egy dobozt, összességében nem egy nagy zseton, rádugod a kialakított csatlakozóra, felcsavarozod, oszt jónapot. attól kezdve a traktor megy magától. oké, ebben nincs benne a forgalom érzékeléséhez szükséges szenzor mennyiség, meg az ai, ami vezeti a gépet, de az se lesz túl sok zseton, ha már tömeggyártásban van. szerintem egy szezon alatt megtérülne. most arról nem beszélek, hogy az automata traktor szebb és pontosabb munkát végez, mint a kézi, ezen nagyon sok megtakarítás érhető el, mert a szállításban ilyen faktor valószínűleg nincs.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
emelhu
aktív tag
"Megkapja a típusengedélyt és kész."
Erről beszélek. A típus végső vizsgája egy forgalomban végzett vezetéspróba. (Ez lehet sok ezer óra, és persze nem ember vizsgáztat, hanem program elemzi ki és a kicsit is kérdéses helyzeteket egy irodában utólag emberek elemzik. 3 másodperces helyzetet napokig akár).
Mint most is, a metróvonat ezer órákat megy homokzsák utasokkal.
-
-
TomPack
őstag
Szerintem ez az önvezető iparág egy mesterségesen felfújt lufi. Tök jól hangzik, csomó pénzt ki lehet rá lobbizni, de AI-nélkül nem fog működni. Addig csak egy szenzorokkal telefejlesztett tapogatózó robotporszívó lesz a végeredmény. De addig is nagyon sokan meggazdagszanak rajta. Szóval a kamionosoknak és a taxisoknak egy jópárszáz évig nem kell tartaniuk a konkurenciától!
-
válasz WynNyback #100 üzenetére
"A tesla nem forradalmasítja a közlekedést hanem még ront is rajta.": mi a véleményed, amikor azt írtam, hogy "amik a délutáni csúcsban rátolják a bennük tárolt áramot a hálózatra, majd éjjel, amikor alszik mindenki, feltöltődnek" és "érdekes megoldás lenne, ha a teslára nem csak mint autóra gondolnának, hanem mint közhasznú akkumulátortelepre is." akkor a teslának a közlekedési vonatkozásaira céloztam?
mi lenne, ha azok után vitáznál egy hsz-szel, hogy megértetted?
a teslára jelenleg mindenki autóként tekint és pont. ennek megfelelően mond véleményt arról, hogy mennyire szennyezi a környezetet. viszont ha eldobnánk az ócska begyepesedett gondokodásmódunkat, akkor lehetne a tesla autókra közlekedéstől teljesen független más felhasználást is találni, amivel meg hatalmas környezetkímélésre lenne lehetőség. ezt írtam, jól láthatóan nem ment át. a kedvedért megnéztem a legutolsó áramszámlámat, 339 KWh-t számláztak ki egy hónapra. mondjuk nálam megy pár gép folyamatosan, úgyhogy ennél lehetne kevesebb. A p90d-s teslában 90KWh-s akksipakk van, tehát az autóban egy heti fogyasztásomnak megfelelő áram van. Tehát reális az az elképzelés, hogy a villanyautó, amikor otthon parkol a garázsban, rásegíthetne csúcsidőben az elektromos hálózatra. és akkor rögtön jön egy csomó környezetvédelmi eredmény.
"Egy csomó terület van ahol nyugaton nincs nagyobb hozzáadott érték pl a bányászat és mégis magasabbak a fizetések.": nettó marhaság. majd nézd meg, mikor a magyar útjavító szakmunkás dolgozik egy útszakaszon hónapokat, meg amikor a japók vagy a kínaiak. láttad azt a videót, amikor a kínaiak egy hétvége alatt lekapnak egy hidat az útról? hát ezért van "nyugaton" magasabb hozzáadott érték, mint nálunk, mert ott azt a munkát, amivel itt hónapokat szüttyögnének, elvégzik egy hétvégén, és ugyanaz a mennyiségű munkás meg gép a többi időben másik megrendelést is meg tud csinálni.
"Tehát én úgy gondolom az a megállapításod": ez így korrekt, mondjuk a világot nem érdekli, hogy te tévesen gondolod...
a silány termékek korát az hozta el, hogy a vásárlók zöménél az ár az egyetlen szempont. a kereskedelem azt árulja, amire kereslet van. ha olcsót keresnek, olcsót fognak adni. "Én azt gondolom a tudatos fogyasztó nem az olcsó terméket keresi.": ez max. annyit jelent, hogy a fogyasztók zöme nem tudatos. mert függetlenül attól, hogy te mit gondolsz ebben a kérdésben, a felmérések azt mutatják, hogy a vásárlók zömének csak az ár fontos.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
WynNyback
tag
Ne személyeskedjünk annak semmi értelme. Részemről béke, elfogadom a véleményed akármit is mondasz. Az már más kérdés, hogy nem értek vele egyet.
Én egy nemzetközi bányász cégnél dolgozom, ugyanazt a technológiát használjunk nyugaton , keleten gyakorlatilag mindenhol (persze ez nem teljesen igaz de itt nincs terem ezt kibontani). A nyugati bérek 2x - 3x nagyobbak ugyanabban a poziban, ugyanazt a munkát végezve. Nem csinálnak semmit sem jobban igaz rosszabbul sem, bár azért azt megjegyzem, hogy a szakszervezeteik jóval hangosabbak és erősebbek.
A teslára autóként tekintek és nem tartom reálisnak azt az elképzelésed, hogy "közhasznú akkumulátortelep" legyen. És mivel autóként tekintek rá, véleményem szerint nem forradalmasítja a közlekedést, ez nem egy merőben új módszer a helyzetváltoztatáshoz.
"a silány termékek korát az hozta el, hogy a vásárlók zöménél az ár az egyetlen szempont. a kereskedelem azt árulja, amire kereslet van. ha olcsót keresnek, olcsót fognak adni."
Én ezt nem így látom az ár erre csak részben magyarázat. Ma már nem a kereslet határozza meg egy csomó termék piacát hanem a marketing. Pl okos-telefonok. Mesterséges igényt generálnak rá. Az élelmiszerek minőségi romlását is ez okozta. Egy - egy terméken rengeteg a marketing költség, amennyiben nincs akkor az a termék kikopik a piacról. Különben miért van az, hogy egy adott okos-telefonból nem győznek gyártani annyi fogy még egy másikból ami nagyjából ugyanazt tudja alig alig visznek? És sorolhatnám.
A minőségi termékek piaca kisebb volt mindig is. Ezeknek a cégeknek a munkájára van igény de idővel a dömpinggel nem tudnak mit kezdeni. Millió példa van rá TEAC, BlackBerry, DFI stb.. A minőségi termék kisebb volumenben egyszerűen ebben a gazdasági rendszerben nem tud fennmaradni pláne marketing nélkül.
A vége gyakorlatilag a verseny megszűnése, rengeteg piacon ez is történt. PL a Google meg a Facebook letarolja a hirdetési piacot miközben tartalmat egyik sem állít elő. Ezeken a piacokon a vásárlóknak már nincs választási lehetőségük. Azt kapod amit kapsz.
-"Tehát én úgy gondolom az a megállapításod": ez így korrekt, mondjuk a világot nem érdekli, hogy te tévesen gondolod...-
Egy ember is sokat tud tenni, bár ha emiatt sokan idealistának is gondolják. Nem foglalkozik veled a világ? Hmmmm ha tudatosan vásárolsz nem ész nélkül fogyasztasz ha figyelsz a világra körülötted, ha szeretnéd, hogy a szomszédodnak is jól menjen ha nem irigykedsz és elismered a másikat akkor fog figyelni rád a világ és lesz értelme annak amit teszel. Ha csak dunnyogsz az orrod alá és azt szajkózod úgyse tehetsz semmit meg úgyse ér semmit amit mondasz akkor az úgy is lessz. Erre a legjobb példa a környezetvédelem. Egy ember is elkepesztő dolgokat tud elérni ha tesz érte. Leszarja a világ? Nem hiszem.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz WynNyback #86 üzenetére
Az új alkatrészek ára most is rohamosan csökken, elég, ha megnézed a Lidart. Folyamatos net kapcsolat meg egyrészt nem kell, másrészt már most rengeteg kamion van online, a sofőrök nagy bánatára.
A vasút egy esetben jó szállítási mód: sok árut egyik helyről a másikra. Ellenben millió helyről millió másikra kissebb mennyiségeket nagyon nem. Mert a sok rakodás, szétkapcsolás lelassítja. Nézd meg most is a közúti és a vasúti szállítás átlagsebességét! Közúton konvoly nem csak fixen alakulhat ki, hanem ad hoc is, ha egyes szakaszokon pár kamion össze jön. Utána majd másikokkal folytatja másik autópályán.
A mai, elektronikus menetírók korában is folyamatos költsége keletkezik a szállítmányozónak a support miatt, ha változik a törvényi keret. -
Stanlee
őstag
Pont neked kell azt magyaraznom, hogy a szallitmanyozas nem csak abbol all, hogy reggel kimesz a depobol, kiszallitod a megrendelohoz, ill. felveszed a cuccot attol? A szallitmanyt sokszor par szaz/ezer km-rel arreb kell vinni. A gyujtofuvarokra az onvezeto teherauto pont jo lenne.
Az en munkam eseten pl. sokszor jon a 40 vagy 20 labas kontenerert a trailer, aztan kiviszi 1000-2000 km-re. Mindket helyen mi daruzzuk fel/le, a sofor nem csinal semmit. Az ilyen munkakra is jo lenne az onvezeto funkcio.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Somatom
veterán
-
L3zl13
nagyúr
válasz Darthforce92 #94 üzenetére
A kötött pálya kiépítettége közel sem lenne elegendő a közúti, kamionnal történő fuvarozás kiváltására.
Sem az hálózat nem olyan kiterjedt, sem a kapacitás nem elég erre.Arról meg hadd ne beszéljek, hogy pl hazánkban sokszor még viszonylag forgalmas vonalakon sincs megvalósítva a villamosítás.
Aki hülye, haljon meg!
-
Darthforce92
tag
Egyébként a tároljunk áramot elektromos autóban című ezerszer ismételgetett történet ott bukik meg ,hogy egy elektromos autóban az akksi ciklus ideje gyakorlatilag az új benzin és nem az áram amit az utazáshoz beletöltesz. Teljesen értelmetlen az autót használni hiszen az rendelkezésre kell ,hogy álljon. Ha elég olcsó lesz akkor mindenkinek lesz külön powerwallja.
-
arnyekxxx
veterán
"amik a délutáni csúcsban rátolják a bennük tárolt áramot a hálózatra, majd éjjel, amikor alszik mindenki, feltöltődnek"
te biztosan megvennél 10-20+millióért egy autót ami ahelyett, hogy a közlekedés közben lakná le a kurvadrága aksiját, napi szinten közellátást végezne? Vagy az aksi nem lenne az autó része hanem közműnek minősülne és te csak használati dijat fizetnél érte? És ha du 3kor az eszedbe jut, hogy el kéne ugrani a mittoménhova 50km+ úttal de az autódban max a hazamenetig van delej mert statisztikailag annyit szoktál utazni délutánonként ezért az intelligens kötművisszatöltőrendszer ennyit hagyott benne?
És éjjel miről töltődne fel? A házad tettjére tett napelemről?[ Szerkesztve ]
-
válasz arnyekxxx #112 üzenetére
minden csak az árazáson múlik.
például ha az a választási lehetőség, hogy vagy veszek egy powerwallt, vagy az autóm helyettesíti, akkor erősen megfontolnám, és lehet, hogy bevállalnám.
például ha azt mondja a rendszerirányító, hogy éjjel 15 Ft/KWh-ért feltölti az autót, esti csúcsban meg 40 Ft/KWh-ért visszavásárolja az áramot, akkor is bevállalnám.
például ha lennének innovatív cégek nálunk is, ahol a parkoló tetejét telerakják napelemmel, és napközben, míg dolgozom, ingyen feltöltik a teslát, este meg rakás pénzért betáplálna a hálózatba...
vagy nem vennék vissza az áramot, de a csúcsidejű fogyasztás sokba kerülne..."És éjjel miről töltődne fel?": például Belgiumban éjjel kivilágították az autópályákat, mert az éjszakai zsinórárammal kezdeni kellett valamit. egy példa kedvéért vegyük a következő számokat: este hat órától 11-ig van a csúcsidő, ekkor legyen az ország teljesítményigénye 12GW. este 11-től hajnali 1-re lemegy a fogyasztás 7GW-ig és reggel 6-ig ott is marad. reggel 6-tól elindul felfelé, majd egész délelőtt legyen a fogyasztás 10GW.
Ilyenkor a következő választási lehetőségeid vannak:
- az alaperőművi kapacitást, ami az úgynevezett zsinóráramot termeli, beállítod a minimumra, vagyis 7GW-ra. Ez nálunk jellemzően atom. Az atomnak az a baja, hogy a jelenleg megépített cuccokkal nem lehet gazdaságosan kapcsolgatni, akkor olcsó az atom saját magához képest, ha az erőmű folyamatosan padlógázon megy. Vagyis atomból van 7GW zsinóráramod, akkor az esti csúcshoz még meg kell termelni 5GW áramot, ami gyakran nagyrészt szén, kisebbrészt gáz. ez koszos.
- az alaperőművi kapacitást megtervezed mondjuk 9GW-ra, ekkor abba a problémába fogsz belefutni, hogy éjjel van 2GW-od, amivel nem tudsz mit kezdeni. Az atomot nem tudod leszabályozni, csinálni kell valamit. a belgák pl. autópályát világítottak ki vele. ezt az áramot nagyon jól lehetne használni energiatárolók feltöltésére, amiből a csúcsideji kapacitásigényt lehetne kiszolgálni.sajnos nálunk kevés lehetőség van az áram tárolására, erre lenne jó a powerwall vagy a tesla. ilyen szempontból szerencsésebb országokban, mint ausztria meg svájc, ahol rendesebb hegyek is vannak, kiváló megoldás, hogy vizet szivattyúznak fel, majd csúcsidőben vízi erőművet hajtanak vele.
nem kell, hogy minden autó ezt csinálja, elég, ha csak sok villanyautó van, és azok közül elég sok ezt csinálja. ha meg mennem kell, rászólok a töltésvezérlőre, hogy mennem kell, töltse fel a szekeret.
ha a fenti felhasználás megfelelően megjelenne az árakban, akkor érdemes lenne ezt csinálni.
persze az egész kócerájnak jót tenne, ha a technológiák még fejlődnének.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz arnyekxxx #112 üzenetére
egyébként jelzem, mindenki készüljön fel lélekben arra, hogy záros határidőn belül lényegesen pontosabban fogják mérni az áramfogyasztást és ennek anyagi következménye lesz.
a lényegesen pontosabb alatt azt értem, hogy jelenleg havonta kitalálnak valamit, amit évi egyszeri leolvasással pontosítanak. a jelenlegi rendszer teljesen alkalmatlan arra, hogy a fogyasztási szokásokat érdemben mérje (mert abban a napi ciklus a fontos), pláne alkalmatlan arra, hogy a fogyasztási szokásokat terelje. az új rendszer, amit ki fognak építeni nálunk is, 20 perces felbontásban fogja mérni a fogyasztást, tehát pontosan meg fogják tudni különböztetni a csúcsidejű és a lapály fogyasztást, így lehetőség lesz a különböző díjak alkalmazására. magyarul q..va sokba fog kerülni az esti áram.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Snoop-y
veterán
válasz WynNyback #83 üzenetére
Hat nalunk a Tescoban ez eleg jol megy:
Vannak a normal penztarak aztan van a scannelgetem a legvegen magamnak illetve a hordozhato vonalkod olvasos (ahol gyakorlatilag elvegzem a penztaros melojat en magam) utobbinak ha mar uzemben van szinte nulla koltsege van nem kel hozza felugyelet sem (gyakorlatilag annyi hogy tolteni kell az olvasokat illetve ha nalam marad nem checkolom ki akkor ugyis ramverik az olvaso arat mert azzal kezded hogy a clubcardrol beolvassak az adataidat)
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Snoop-y
veterán
Nem mindenhol mukodik jol minden nyilvan illetve nem tudom hogy a kezi scanneres megoldasrol beszelunk e?
Azzal sokkal gyorsabban bevasarolok mintha a kasszanal sorba kene allni. Lerakom a kutyut letolti amiket osszekattintottam es mar fizetek is.
Az odamegyek es huzogatom el a cuccot kis kezemmel azt en sem szeretem mert allandoan letilt a gep (unexpected item in bagging area )New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
arnyekxxx
veterán
és lehet, hogy bevállalnám.
például ha azt mondja a rendszerirányító, hogy éjjel 15 Ft/KWh-ért feltölti az autót,Ma is mondhatná, hogy 15Ft-ért felmelegítheted éjjel a villanybojlert de nem mondja. Bergiumban lehet, hogy éjjel akkora áramfelesleg van amit el kell valahol égetni (49%-ot ad az atomerőművük), itthon ilyenről nem tudok és napelemektöl nem lesz éjjel brutális áramfelesleg. 40Ft-ért meg nem fogja visszavásárolni mert feléért kap a piacon és az nem függ attól, hogy neked épp otthon parkol-e a feltöltött verdád.
Amit elképzelsz az scifinek is hard és teljesen életidegen
-
kicsizoz
csendes tag
Ezt a bevett gyakorlatot tőlünk nyugatabbra inkább tiltják, mert balesetveszélyes.
Németországban minden felhajtónál záróvonal van középen, épp azért, hogy ne csináld, ne válts sávot, ha valaki be akar sorolni.
Mondjuk én kedvelem, megszoktam, mindig váltok, ha valakit látok felhajtani. -
Somatom
veterán
válasz kicsizoz #126 üzenetére
Még soha nem láttam olyat, hogy emiatt kivettek volna egy kamionost. Sztem azért, mert sokkal veszélyesebb, ha a szélső sávban menő nem húzódik be, és emiatt a felhajtón jövő lelassul. Korábban írta vki, hogy nincs ebben csont, max. besorol majd utána. De, ő biztosan nem vezetett még megrakott kamiont, mert különben tudná, hogy miután lelassult, forgalomban kb. annyi esélye van a besorolásra, mint a trójai falónak az epsomi derby -n. Ha meg erőlteti, na, abból lehet csak igazán baleset.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
válasz kicsizoz #126 üzenetére
"Ezt a bevett gyakorlatot tőlünk nyugatabbra inkább tiltják"
Nem igazán. Olyannyira nem, hogy ezt nekem Németországban sikerült eltanulnom, mert Magyarországon soha nem láttam.
"Németországban minden felhajtónál záróvonal van középen, épp azért, hogy ne csináld, ne válts sávot, ha valaki be akar sorolni."
Én ezt egyáltalán nem láttam, sőt, azt se érteném, hogy mire lenne jó.
DRM is theft
-
carl18
addikt
Napelemes robot google autó?
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
szerintem meg ha robog a külső sávban egy kamionos beállított sebességlimiterrel, akkor aki fel akar hajtani, annak nem nullára kell lassítania, míg a kamion elmegy, hanem egy kicsit kevesebbre, majd besorolni mögé.
amit te emlegetsz, az teljesen életszerűtlen.
most arról ne beszéljünk, hogy ha ilyen szuttyadék automata kamionok járnának, akkor végszükség esetén azt is meg lehetne oldani a folyamatos internet kapcsolaton keresztül, hogy megmondják a kamionok a pályán, hogy mikorra érnek a felhajtóhoz, a felhajtón haladó kamion meg tizedmásodpercre tudná, hogy neki mikorra kell odaérnie, így akár az is előfordulhatna, hogy még a felhajtón tötymörög egy kicsit, majd pontosan kicentizve tudna padlógázt adni, felhajtaniés besorolni a pályán.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Yettel topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Filmvilág
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- Politika
- Videós, mozgóképes topik
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- Flashforge Adventurer 5M Pro 3D nyomtató Teljesen új!
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával