Új hozzászólás Aktív témák
-
EmberXY
addikt
Elmaradnak ugyan, de relatíve nem sokkal, ha megnézed, a V10-es korszakhoz képest ~ 100 kilóval nehezebbek a kocsik, 4 hengerrel kevesebb van (bár van turbó), az aerodinamikai megoldások is rengeteget fejlődtek.
Szerintem ha a V10-eseket meghagyták volna, akkor a mérnöki fejlődési tempóval számolva ma már életveszélyes lenne a technika, valahol gátat kellett ennek szabni.[ Szerkesztve ]
Up the Irons!
-
bambano
titán
"unalmas volt mivel rommá vert mindenkit": erről kellene szóljon a verseny, hogy aki betalál a fejlesztésbe, az megver mindenkit.
ehhez képest már legalább 15 éve arról szól, hogyha valamelyik csapatnak sikerül valamit alkotni, akkor az f1 szabályozásával megpróbálják kihúzni alóla a talajt. így meg azért fejlesztesz, hogy szabjanak "rád", ellened valami szabályt?
ráadásul "költségcsökkentés" címszó alatt kitalálta valamelyik matematikai analfabéta, hogy egy motor több hétvégét bírjon ki. amitől a motor sokkal drágább lesz, mint annyi darab egyhétvégés motor, ergo a költség nőtt, nem csökkent.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
EmberXY
addikt
Azért a pole idők nincsenek relatíve annyira messze egymástól, pl ha Monzát megnézzük, legalábbis amit tavaly Rosberg odakent neki: [link]
A gátat szabást én úgy értettem, hogy hiába adott egy csúcstechnika, azt évről évre fejlesztik, a mérnökök nem ülhetnek ölbe tett kézzel 20 évig pusztán azért, mert rohadt gyors a technika, minek nyúljanak hozzá...
Ezt a javulást próbáljákelcseszniellensúlyozni a sok hülye szabállyal, amiken még így is zseniálisan átverekszik magukat. Hol tartana ma a V10 korszak az akkori szabályokkal? Én legalábbis úgy gondolom, hogy változtatás nélkül már túlnőtt volna a technika az emberi határokon.Up the Irons!
-
bambano
titán
"de azt hozzátenném, hogy brutálisan nőtt a kanyarsebesség és a pilótára ható G erő a turbós v6 előtti érához képest": de mikor? a turbós v6 éra is két részre tagolódik már, a keskenyebb gumis első 3 évre, meg a szélesebb gumis idei évre.
ha idei autóval láttad azt a 6.1g-s videót, az pont azért van, mert a fia nehezíteni akarta az autók vezetését és sikerült.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
" Minden idők legjobb pilótája."
Szerintem meg nem.
"94-ben verte Sennát"
Egyetlen futamon.
"A mostani pilóták közt Alonso kvalitása kiemelkedő. Messze kimagaslik a mezőnyből."
Meg Hamilton és Vettel is.
"Miért kell gátat szabni a királykategóriának? "
Mutass olyan évet, amikor nem volt gát! Azt meg mellékesen említem meg, hogy a mostani turbós motorok fejlettségben űrugrást jelentenek a V10-esekhez képest. És például az ERS van nagyon durván korlátozva, amit nyugodtan el lehetne ereszteni, s egyböl kiderülne, a régi motorok kőbalták a mostaniakhoz képest.
#38 BiP: Miért zsákutca a hővisszanyerő?[link][link] Pont azon lehet rengeteget fogni.
[ Szerkesztve ]
-
Nem. Gyors kanyarokban a rossz egyensúly okoz nehézséget, nem a kevés leszorítóerő. Kevés leszorítóerő lassú kanyarvételt eredményez, ahol probléma esetén is több idő van reagálni. Az F1 autóval sokkal nehezebb egy parabolica, mint egy kisebb leszorítóerővel rendelkező GP2-vel.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#06658560
törölt tag
A 20-0-ból tíz Mika érdeme volt.
"Teljesítményben sehol nincsenek a kétezres évek elején lévő Honda vagy BMW erőforrásokhoz képest."
De, pont ott vannak.
"Ezek nélkül az új motorok gp2 szinten lennének..."
ugye semmi fogalmad sincs arról, milyen motorszabályok uralkodnak jelenleg az F-1-ben, és mi fogja vissza, avagy nem fogja vissza a motorok teljesítményét? És soha nem is voltál hajlandó utána menni.
#47: "Pont ezt mondom, minek limitálni? Az akkori pilóták sokkal kevesebb leszorító erővel tartották kordában azokat a fenevadakat. Oda kellett kvalitás, vér a pucába. Legyen V6 és mindenféle energiavisszanyerő rendszer de akkor ne limitálják a turbókat. Belenyúltak kiherélték az egészet..."
Mert akkor nem volt limitáció, ugye? A leszorítóerő mértékének mi köze van a motorok korlátozásához? Az ugye megvan, hogy NEM a turbókat limitálják?
[ Szerkesztve ]
-
EmberXY
addikt
Valóban Hamilton, kicsit benéztem, csodálkoztam is, hogy egyáltalán mit keres ott Rosberg neve, ja, ő csak a futamot nyerte meg.
Régen nem volt átfolyás szabály pl, ha megtankolták a kocsit, úgy nyomhatták neki, ahogy nem szégyellték, na meg a hibrid rendszerek kicsit máshogy működnek, töltő kör, stb, régen ezen csak röhögtek volna, ezt nem vitatom, de még így is majdnem ott van a teljesítmény egy 6 hengeres motorral, ez a durva.Viszont Monza ugyebár inkább motorerő pálya, az idei szabályváltozások eredménye meg inkább a technikás pályákon jön ki, a Hungaroringen már tényleg ott vannak az idők, a pole idő messze meg is dől, a leggyorsabb kör is nagyon ott van, szóval ebben a tekintetben utolérték a v10-et...
[ Szerkesztve ]
Up the Irons!
-
bambano
titán
ő azt mondja, hogyha nincs leszorító erő és nem teljesen atomhülye a pilóta, akkor lassítani fog a kanyar előtt, ezért nem okoz gondot a leszorító erő hiánya.
te meg azt mondod, hogyha van elég leszorító erő, akkor nagyobb sebességgel is bele lehet rongyolni a kanyarba, ami valóban veszélyesebb.
nem ugyanarról beszéltek
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
it A világ egyik leghíresebb autóverseny-sorozata jelentős mértékben le van maradva a digitális szórakoztatóiparban, most igyekeznek ezen változtatni.