Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Straw

    senior tag

    válasz dajkopali #18 üzenetére

    Teljesen igazad van. A másik oldalról pedig ott van az, hogy a szolgáltató pontosan tudja hogy mik azok a csatornák amiket az efik nagy százaléka néz, viszont ezt a tartalomszolgáltatók is pont ugyanolyan jól tudják, és ezért van az hogy ezeket a csatornákat külön nem árusítják, csak csomagban azokkal amik esetleg újak, vagy fel akarnak futtatni illetve réteg csatornák. Ebben az a rossz hogy a szolgáltatónak ugye le kell jelenteni hogy mennyien nézik az adott csatornát és az aktív előfizető szám után kell a csatorna vagy csomag díját kifizetni a tartalom tulajdonosnak. Ez ugye könnyen megoldható egy kódolt program esetén, mert a kihelyezett SMC-k pontosan nyomon követhetőek.

    Valaki írta hogy ma még nem igazán valósítható meg hogy az ügyfél összeválogassa az általa kívánt csatornákat. Ez nem igaz mert technikailag ez nem okozna gondot, már egy normális DVB-C digitális szolgáltatás esetén sem, csak olyan sok munka lenne vele, hogy minimum megtriplázná az árat. És ha lenne aki kifizesse akkor megint vissza kanyarodtunk oda, hogy csomagban kapják a csatornákat a szolgáltatók, mert ebben az esetben ha nekem pl kell a Discovery de egy csomagban van vele a spectrum is, akkor én ugye a spectrumot nem nézem, de a tartalom tulajdonos ezt nem érdekli mert ő csomagban adja és neki egy user szám kell amivel felszorozza. A kapott összeg az amit a szolgáltató ki kell fizessen, ezért neki sem éri meg ha user DIY módon rakja össze a csatornáit.

    Az OTT-nél reméljük ez változni fog, de az itthon valóban kb 2020 körül fog eljutni erre a szintre, ha el fog.

    42

  • azbest

    félisten

    válasz dajkopali #18 üzenetére

    "Ma úgy működik, hogy van néhány vonzó csatorna - néhány film-, de leginkább a sportcsatornák -, amivel el lehet adni a csomagokat. Az emberek ugyan főképp ezeket akarják, de kapnak a nyakukba több tíz nem akartat is, amit a szolgáltató csomagban vesz bagóért, hiszen az értékük töredéke a húzócsatornákénak. Ezek a tartalomszolgáltatók nem maradnának életben a csomagos modell nélkül."

    Ezt annyiban finomítanám, hogy a csomagban lévő csatornák túlnyomó többsége 2 tulajdonosi körhöz tartozik. Mivel profit alapú ez az üzlet is, így nem jófejségből tartják fenn a népszerűtlenebb csatornákat, hanem azért, hogy elvegye a helyet a konkurenstől. Ezért van az, hogy szinte olcsóbban kapja a szolgáltató a tulajdonos összes csatornáját együtt, mintha csak a húzónevet választaná ki belőle. Ha valaki elkapcsol a reklám alatt, akkor a másik csatornán is ugyanaz a cég kapja utána a reklámdíjat. Sőt, néhány csatornánál már a reklám is egyszerre és ugyanazzal a tartalommal megy (cool és film+ például). A töltelékcsatornák fenntartása sem lehet vészes, mert gyakorlatilag egy playlist-et játszik le egy számítógép, régi műsorok ismétléseit adják főleg.

    Ezen kívül meghatározott csatornaszámonként a szolgáltatónak muszáj 1-1 "közösség csatornát" is feltennie. (Például a D1 így lehet fenn a mindigtv-n. A minigtv bővülése kapcsán újabb példány fog felkerülni arra a platformra is, remélem valami értelmesebb fajta.

    (#30) sheratan:
    A eurosport-nál neten lehetséges előfizetni online közvetítésre. Minden csatornájuk, sőt még egyedi közvetítések is szoktak menni. Magyar hangsáv is van (bár mintha újabban ez nem lenne változtatható, hanem detektálja a régiót és azt adja). Ismerőseim közül többen azt csinálják, hogy pár dollárral feltöltik valamelyik fogadóoldalon az accountjukat és így szabadon nézhetik az oldal által biztosított közvetítéseket a sporteseményekről.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák