Új hozzászólás Aktív témák

  • Straw

    senior tag

    válasz dajkopali #18 üzenetére

    Teljesen igazad van. A másik oldalról pedig ott van az, hogy a szolgáltató pontosan tudja hogy mik azok a csatornák amiket az efik nagy százaléka néz, viszont ezt a tartalomszolgáltatók is pont ugyanolyan jól tudják, és ezért van az hogy ezeket a csatornákat külön nem árusítják, csak csomagban azokkal amik esetleg újak, vagy fel akarnak futtatni illetve réteg csatornák. Ebben az a rossz hogy a szolgáltatónak ugye le kell jelenteni hogy mennyien nézik az adott csatornát és az aktív előfizető szám után kell a csatorna vagy csomag díját kifizetni a tartalom tulajdonosnak. Ez ugye könnyen megoldható egy kódolt program esetén, mert a kihelyezett SMC-k pontosan nyomon követhetőek.

    Valaki írta hogy ma még nem igazán valósítható meg hogy az ügyfél összeválogassa az általa kívánt csatornákat. Ez nem igaz mert technikailag ez nem okozna gondot, már egy normális DVB-C digitális szolgáltatás esetén sem, csak olyan sok munka lenne vele, hogy minimum megtriplázná az árat. És ha lenne aki kifizesse akkor megint vissza kanyarodtunk oda, hogy csomagban kapják a csatornákat a szolgáltatók, mert ebben az esetben ha nekem pl kell a Discovery de egy csomagban van vele a spectrum is, akkor én ugye a spectrumot nem nézem, de a tartalom tulajdonos ezt nem érdekli mert ő csomagban adja és neki egy user szám kell amivel felszorozza. A kapott összeg az amit a szolgáltató ki kell fizessen, ezért neki sem éri meg ha user DIY módon rakja össze a csatornáit.

    Az OTT-nél reméljük ez változni fog, de az itthon valóban kb 2020 körül fog eljutni erre a szintre, ha el fog.

    42

Új hozzászólás Aktív témák